Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 februari 2014, 13:07
Laura96 Laura96 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 februari 2014
Berichten: 2
Laura96 is on a distinguished road
Question HBO opleiding directiesecretaresse/office management/managementassistente

Dit jaar doe ik Havo-examen en zou heel graag een voltijd studie directiesecretaresse, office management of managementassistente op HBO-niveau willen gaan doen.
De enige mogelijkheid hiertoe (voor zover bij mij nu bekend) is Schoevers, maar dit is particulier en dus erg duur, of naar de hbo in Rotterdam, maar de reisafstand is dan erg groot en liever wil ik nog niet op kamers.
Ik las op deze site dat er een hbo opleiding voor directiesecretaresse in ontwikkeling is. Is al bekend wanneer deze gereed is en waar deze opleiding dan aangeboden wordt?
Directiesecretaresse wordt over het algemeen alleen op mbo niveau aangeboden.

Kan iemand mij informeren over de mogelijkheden van een hbo opleiding op dit gebied?
Mocht er geen mogelijkheid zijn, welke andere hbo opleiding sluit dan het beste aan op mijn wensen? Kan ik tijdens zo'n opleiding modules volgens waarmee ik uiteindelijk een diploma waarmee ik ook als directiesecretaresse/office manager aan de slag kan?

Ik woon in het midden van het land, omgeving Harderwijk. Qua reistijd met de trein zou max. een uur prettig zijn.

Benieuwd naar de reacties
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2014, 11:47
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Schoevers en Hogeschool Rotterdam zijn inderdaad voor nu de enige twee mogelijkheden. Schoevers is duur, maar staat wel goed aangeschreven. Wanneer en of er nog een opleiding komt op hbo-niveau weet ik niet, maar ik zou er niet op wachten Je vraagt om andere suggesties, maar dan is het wel belangrijk om te weten wat jou zo aanspreekt in de opleiding/het beroep van secretaresse. Kun je dit toelichten?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 februari 2014, 15:56
Laura96 Laura96 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 februari 2014
Berichten: 2
Laura96 is on a distinguished road
Standaard

Beste Marieke, bedankt voor je reactie. De keuze office management/directie-secretaresse sluit denk ik goed aan bij mijn sterke kanten: structureel, planner, netjes/zorgvuldig, representatief. Ik ben goed in talen!
Ik heb gekeken naar o.a. International business and languages, maar de bedrijfskunde-kant van deze opleiding lijkt mij moeilijk en spreekt mij niet zo aan. Economie is niet mijn sterkste kant en echt leuk vind ik het ook niet, vandaar dat opleidingen in deze richting mij ook niet snel aanspreken.
Ik voel me denk ik beter op een plek waar ik "uitvoerend" bezig kan zijn in opdracht van een ander, dus als ondersteuner/meewerkend. Niet direct leidinggevend of besturend, dat zie ik meer voor latere toekomst als ik me verder heb ontwikkeld.
Ik ben rustig, sociaal, meelevend, maar geen vooraanstaand type (middelpunt belangstelling hoeft niet zo).
Verder heb ik meegekeken bij mijn moeder, zij is medisch secretaresse in een ziekenhuis en geeft leiding aan het secretariaat. Ook heeft zij als directie-secretaresse in het bedrijfsleven gewerkt. Haar werk spreekt mij aan.
Ik ben nu dus zoekende naar een hbo-opleiding die aansluit bij mijn sterke kanten en wensen. Ik hoop dat u enige suggesties voor mij heeft.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 februari 2014, 17:26
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je komt over als iemand die al aardig weet hoe ze in elkaar steekt en weet wat ze wil. Uit je verhaal maak ik op dat je het beroep van directiesecretaresse/officemanager erg ziet zitten, maar dat je vanwege praktische redenen nu ook naar andere opleidingen aan het kijken bent. Ben je al eens naar een open dag in Rotterdam geweest? Zo niet, dan zou ik toch een keertje gaan kijken. Je kunt er praten met docenten en studenten en de sfeer proeven. Het zou toch zonde zijn dat je een opleiding laat schieten vanwege de reisafstand? Misschien kun je een jaartje treinen en vanaf het tweede jaar op kamers gaan. Je hebt de stad en de mensen dan ook al wat beter leren kennen. Hetzelfde geldt voor Schoevers: ga daar ook eens kijken. Het is inderdaad prijzig, maar ze staan goed aangeschreven.
Bovenstaande opleidingen leiden echt op voor de functie van directiesecretaresse/officemanager. Dus als jij dit beroep echt ambieert, raad ik je aan je verder in deze studies te verdiepen om te kijken of het iets voor je is. Andere opleidingen die je wellicht aanspreken zijn:Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
directiesecretaresse, office assistent, office manager, secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO studie voortzetten of stoppen en een andere opleiding gaan zoeken? Joeni Opleiding kiezen en volgen 1 12 december 2013 11:01
Verder studeren: weer een mbo opleiding of hbo? Directiesecretaresse Opleiding kiezen en volgen 2 7 augustus 2012 12:48
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 19:11
Carričremogelijkheden met een voltooide HBO MER opleiding? LocoRoco Loopbaanvragen 2 7 juni 2011 23:09
Fotografie opleiding HBO Sharonnnetjee Opleiding kiezen en volgen 4 27 oktober 2009 17:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon