Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 januari 2013, 17:20
LBel LBel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2013
Berichten: 2
LBel is on a distinguished road
Standaard sollicitatie ontwerpbureau

Hey allemaal,

Ik ben ook net nieuw in het echte sollicitatiewereldje en ben druk aan het brieven schrijven voor een stage bij een architecten- of aangerelateerd bureau.

Ik merk dat ik gauw heel lange zinsconstructies gebruik en mijn ouders geven aan dat ik ook vrij veel irrelevante informatie vermeld.

Bij deze een brief die er laatst (na veel puzzelen en constant aanpassen) is uitgegaan voor een stage bij een middelgroot ontwerpbureau:



.., 21 januari 2013

Betreft: Reactie op vacature " ... " via..

Beste Meneer ..,
Voor de komende periode ben ik per direct beschikbaar voor een stage van 6 maanden of langer. De bij u aangeboden stageplaats zie ik als een goede plek waar ik ervaring op kan doen met verschillende werkzaamheden in de praktijk bij een architectenbureau.

Sinds het succesvol afronden van al mijn studieprojecten, moet ik in april nog 1 vak doen voor mijn bachelor bouwkunde aan de Technische Universiteit Eindhoven. Hierbij heb ik ook de minor “Stedenbouw in de Delta” aan de Tu-Delft gevolgd.

Op lokaal stedenbouwkundig, architectonisch en detailniveau kan ik met veel enthousiasme mijn creativiteit kwijt in een project. Gaande een project komen deze aspecten vaak ook naast elkaar naar voren wanneer ik een ontwerpoverweging maak. Uw visie, waarbij de eerste twee hiervan al samenkomen, is dan ook zeker iets dat aanspreekt.

Ik heb verder een sterk ruimtelijk inzicht en ik kan mijzelf goed inbeelden hoe iets van een tekening zich vertaald naar de werkelijkheid. Mijn creativiteit komt tot uiting wanneer ik in korte tijd een idee of concept kan of moet bedenken en al snel de voor- en nadelen daarbij kan benoemen. Ook neem ik graag het voortouw in dingen en schuw ik niet mijn mening te geven wanneer mij iets opvalt.

Met een stageplaats bij uw bureau verwacht ik mijzelf verder te ontwikkelen en tegelijk een goede bijdrage aan uw bureau te kunnen leveren. Ik zie de onderwerpen die mij liggen terug in uw visie en de vaardigheden die u in uw advertentie vraagt zie ik in mijzelf terug.

Ik kom graag mijn sollicitatie verder toelichten in een gesprek.

Met vriendelijke groeten,
...
Bijlagen: - CV
- Portfolio


Ik hoor graag jullie mening (alle kritiek is welkom) en aandachtspunten.
Zelf merk ik al dat het de argumentatie achter mijn vaardigheden mist en dat het zo wat loze kreten lijken. Weet iemand hoe dat kort naar voren kan komen? (dit was al a4-vullende tekst).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatie, sollicitatie brief, sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Grafisch vormgever, webdesigner reginn Sollicitatiebrief en cv 4 7 juni 2011 00:40
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon