Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 april 2011, 13:29
girly girly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 5
girly is on a distinguished road
Standaard Sollicitiebrief bbl-opleiding tandartsassistent: graag feedback

Hallo,

Ik wil graag de opleiding bbl tandartsassistente gaan doen.
Nu wil ik via deze brief aan verschillende tandartspraktijken laten weten dat ik dit graag wil doen en of ze eventueel een plek voor mij beschikbaar hebben.

zou iemand feedback willen geven op de gemaakte 'sollicitatiebrief'?

Even ter informatie, ik heb de opleiding spw activiteitenbegeleiding gedaan, maar wil graag iets anders doen omdat ik mijn huidige werk niet met genoeg plezier doe. (ik word er onzeker van)



Geachte heer, mevrouw,

Middels deze brief wil ik kenbaar maken dat ik opzoek ben naar een bbl plek voor de opleiding tandartsassistent.

Ik ben 22 jaar en wil graag de opleiding tandartsassistente gaan doen. Omdat ik al van school af ben en werk, wil ik graag de bbl opleiding tandartsassistente doen, zodat ik niet volledig weer naar school moet.
Ik heb gekozen om deze opleiding te doen omdat ik mijn huidige werk als spw-er (begeleider) niet met genoeg plezier doe. Als kind zijnde vond ik het al interessant om te kijken bij mijn ouders wat de tandarts aan het doen was. Nadat ik informatie over het beroep tandartsassistente heb gelezen ben ik helemaal enthousiast geworden over de werkzaamheden en is dit de baan die goed bij mij aansluit.
Zelf omschrijf ik mij als een enthousiaste en vrolijke meid, daarnaast ben ik nauwkeurig, handvaardig, perfectionistisch en leergierig.


Wanneer er een mogelijkheid is om de bbl opleiding bij uw praktijk te volgen en u bent geïnteresseerd in mij, hoor ik het graag van u.

Voor mijn persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn C.V.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 april 2011, 14:37
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Hoi!
Inhoudelijk is je brief goed, alles wat men moet weten staat er in. Alleen zijn er een paar zinnetjes die ik anders zou formuleren. Ik heb je brief daarom even 'herschreven' zoals ie naar mijn idee net wat beter over zou komen Hopelijk heb je er iets aan. Heel veel succes met het solliciteren en de opleiding!!



Geachte heer, mevrouw,

Middels deze brief wil ik kenbaar maken dat ik op zoek ben naar een leer/werkplek voor de opleiding tandartsassistent.

Ik ben 22 jaar en wil graag de opleiding tandartsassistente gaan doen. Omdat ik momenteel niet meer naar school ga en een baan heb, wil ik graag de BBL variant van deze opleiding gaan doen.

Momenteel werk ik als SPW-er, dit werk doe ik helaas niet met genoeg plezier. Derhalve heb ik besloten de BBL-opleiding tot tandartsassistente te gaan doen. Als kind zijnde vond ik het al interessant om te kijken wat de tandarts bij mijn ouders aan het doen was. Nadat ik informatie over het beroep tandartsassistente heb gelezen ben ik erg enthousiast geworden over de werkzaamheden en ben ik er van overtuigd dat dit de baan is die goed bij mij past.

Zelf omschrijf ik mij als een nauwkeurige, perfectionistische, leergierige en handvaardige meid, vrienden voegen hier nog enthousiast en vrolijk aan toe.

Ik hoor graag van u als er een mogelijkheid is om de BBL opleiding bij uw praktijk te volgen.

Voor mijn persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn C.V.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 april 2011, 19:44
girly girly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 5
girly is on a distinguished road
Standaard

dankje wel voor het aanpassen ik vind het zelf soms moeilijk om mij goed te verwoorden op papier.
als er nog iemand is met feedback, meld dit dan gerust
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 april 2011, 14:21
Soepkip Soepkip is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 april 2011
Berichten: 7
Soepkip is on a distinguished road
Standaard

Mijn directe collega is stagecoordinator. Ik hoor haar vaak vragen aan "toekomstige" stagiaires, wanneer begin je met de stage, hoe lang duurt je opleiding en op welk niveau studeer je. Vooral de laatste is wellicht handig om erbij te zetten. Het bedrijf heeft dan een idee op welk niveau je werkzaamheden mag en kan doen.

Ik zou denk ik deze zin aanpassen:
Derhalve heb ik besloten de BBL-opleiding tot tandartsassistente te gaan doen. (no affence Linda, het is maar een tip hoor!)

Ik heb mij ingeschreven voor de BBL opleiding tandartsassistente, deze opleiding start in (bijv.) september 2011. Voor deze BBL opleiding zoek ik een leerbedrijf die mij alle aspecten van dit vak kunnen leren.

Het is maar een tip hoor! Succes!!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 april 2011, 14:27
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soepkip Bekijk bericht
Mijn directe collega is stagecoordinator. Ik hoor haar vaak vragen aan "toekomstige" stagiaires, wanneer begin je met de stage, hoe lang duurt je opleiding en op welk niveau studeer je. Vooral de laatste is wellicht handig om erbij te zetten. Het bedrijf heeft dan een idee op welk niveau je werkzaamheden mag en kan doen.

Ik zou denk ik deze zin aanpassen:
Derhalve heb ik besloten de BBL-opleiding tot tandartsassistente te gaan doen. (no affence Linda, het is maar een tip hoor!)
Ik heb mij ingeschreven voor de BBL opleiding tandartsassistente, deze opleiding start in (bijv.) september 2011. Voor deze BBL opleiding zoek ik een leerbedrijf die mij alle aspecten van dit vak kunnen leren.

Het is maar een tip hoor! Succes!!
Je hebt gelijk, jouw zin is iets concreter
Ik ben trouwens niet degene die de opleiding gaat doen he, ff voor de duidelijkheid Ik heb alleen maar de brief herschreven voor girly
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 april 2011, 14:37
Soepkip Soepkip is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 april 2011
Berichten: 7
Soepkip is on a distinguished road
Standaard

@Linda, thanx, voor een ander is het blijkbaar toch makkelijker dan voor jezelf! Het was mij duidelijk hoor dat girly om tips had gevraagd.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 april 2011, 14:39
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Dat merk ik zeker ja, dat het voor anderen makkelijker is! Je bent met je eigen sollicitatiebrief best lang bezig en daardoor zie je vaak dingen niet meer zo helder, die andere mensen wel direct zien.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 april 2011, 15:44
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Voor deze BBL opleiding zoek ik een leerbedrijf die mij alle aspecten van dit vak kunnen leren.

Kunnen = kan

..Voor deze BBL opleiding zoek ik een leerbedrijf waar ik alle aspecten van dit vak kan leren...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 20 april 2011, 23:52
girly girly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 5
girly is on a distinguished road
Standaard

Hallo allemaal,

erg bedankt voor het mee denken.
ik heb de brief aangepast zoals linda de brief had geschreven. wel nog wat dingetjes veranderd in mijn eigen woorden.
Gisteren heb ik al een aantal brieven verstuurd en vandaag kreeg ik al bericht of ik wou beginnen met 3 dagen werken nu nog even uitzoeken of ik daar dan ook de opleiding kan doen.

groetjes,
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 april 2011, 09:38
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Wow hartstikke goed, gefeliciteerd!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Sollicitatie projectadministrateur, graag jullie feedback ook Peterrr Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2011 10:21
Sollicitatiebrief BBL reisbranche Nili Sollicitatiebrief en cv 3 16 februari 2011 10:47
Graag jullie feedback; sollicitatie leerling doktersassistente Paty Sollicitatiebrief en cv 4 2 januari 2009 21:37
sollicitatie opleiding dialyse verpleegkundige, graag feedback! just_susan Sollicitatiebrief en cv 0 3 oktober 2007 17:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon