Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 november 2015, 17:03
GedupeerdeJurist GedupeerdeJurist is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 november 2015
Berichten: 11
GedupeerdeJurist is on a distinguished road
Standaard Banen zoeken - zonder indeed/jobrapido?

Weten jullie een manier om functies te vinden zonder Indeed en Jobrapido? Beide sites worden overspoeld door vreselijke uitzendbureaus die vrijwel geheel bemand worden door de meest onbehulpzame individuen. Op Nationalevacaturebank staan af en toe wel functies van bedrijven, maar daarop wordt massaal gereageerd.

Best wel triest eigenlijk, dat de economie nu nog steeds voortsukkelt. De maatregelen van het kabinet Rutte II zijn echt nutteloos gebleken. De enigste 'banen' die er lijken bij te komen zijn flexbaantjes van de banken die onze economie hebben vernietigd.

En wie zit er te wachten op een flexbaantje?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2015, 17:47
vanderborgcoaching vanderborgcoaching is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2015
Berichten: 6
vanderborgcoaching is on a distinguished road
Standaard

60 % van de banen zijn onzichtbaar. Gaat via via.
Netwerken dus via Linkedin maar ook via Twitter.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 november 2015, 16:16
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderborgcoaching Bekijk bericht
60 % van de banen zijn onzichtbaar. Gaat via via.
Netwerken dus via Linkedin maar ook via Twitter.
Succes!
Alsof dat allemaal via linkedin en twitter gaat. Gewoon rond bellen, mailen of langsgaan wil ook nog wel eens helpen. En wellicht dat "gedupeerde jurist" via flexwerk ook een mooi netwerk kan opbouwen.

De gedachte dat netwerken enkel kan, of moet via socialmedia was al achterhaalt toen het nog maar 1 dag oud was.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 november 2015, 16:23
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GedupeerdeJurist Bekijk bericht
Weten jullie een manier om functies te vinden zonder Indeed en Jobrapido?
Ja, bellen, mailen, schrijven, langsgaan

Citaat:
Beide sites worden overspoeld door vreselijke uitzendbureaus die vrijwel geheel bemand worden door de meest onbehulpzame individuen.
Merk ik eigenlijk niks van om eerlijk te zijn.

Citaat:
Op Nationalevacaturebank staan af en toe wel functies van bedrijven, maar daarop wordt massaal gereageerd.
Toch hoeft dit niet tegen je te werken, wellicht is het een idee om op vacatures buiten je gebied te solliciteren maar dan wel op hetzelfde niveau of iets lager. Voor een jurist moet er toch iets zijn? Administratie ofzo?

Citaat:
Best wel triest eigenlijk, dat de economie nu nog steeds voortsukkelt.
Die sukkelt niet echt voort, de AEX staat hoger als voor de "crisis"

Citaat:
De maatregelen van het kabinet Rutte II zijn echt nutteloos gebleken. De enigste 'banen' die er lijken bij te komen zijn flexbaantjes van de banken die onze economie hebben vernietigd. En wie zit er te wachten op een flexbaantje?
Hoe moeilijk, of makkelijk het ook is; dit is echt een verkeerde instelling die je ook onbewust uitstraalt zowel persoonlijk als indirect via je sollicitaties. Laat dit zsm varen en leg de schuld niet bij het kabinet of de banken en probeer er het beste van te maken, bovendien kan je via flexbaantjes ervaring opdoen en een netwerk bouwen. Tevens snappen de meeste werkgevers ook wel dat er wellicht veel flexbaantjes van tijdelijke aard zijn maar als je dit goed kan toelichten in of tijdens je sollicitatie lijkt mij dat er niets aan de hand is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 december 2015, 14:48
Kipvis Kipvis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2015
Berichten: 12
Kipvis is on a distinguished road
Standaard

Ik snap dat flexwerken niet je voorkeur heeft, maar ik zeg: toch doen! Ik heb de afgelopen tijd tot twee keer toe een functie aangenomen die uiteindelijk langer heeft geduurd dan aanvankelijk verwacht werd. En in het tweede geval kreeg ik zelfs na verloop van tijd een andere (tijdelijke, dat wel) functie bij hetzelfde bedrijf. Je weet nooit hoe het loopt, en welk baantje ineens de opmaat tot een langer dienstverband kan zijn.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 december 2015, 09:37
GedupeerdeJurist GedupeerdeJurist is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 november 2015
Berichten: 11
GedupeerdeJurist is on a distinguished road
Standaard

Ik zit helemaal niet te wachten op baantjes-springen.

Wat een vervelende arbeidsmarkt is dit. Flex-werken is een eufemisme voor werknemerexploitatie. Heb totaal geen loyaliteit of interesse om maar ook iets bij te dragen aan een bedrijf, want ze zullen dit toch niet belonen.

En de werkloosheidscijfers worden dus kunstmatig omhoog gehouden, want als de economie zich werkelijk heeft hersteld zou er geen reden moeten zijn voor deze cijfers. Deze flexwerken hype zorgt dus juist voor werkloosheid en heel Nederland gelooft er weer eens in.

Een kudde schapen dat geleid wordt door een roedel wolven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Hbo deeltijd aan de Hva zonder relevant werkervaring mogelijk? micers Opleiding kiezen en volgen 0 3 maart 2014 18:34
Hoe zoeken jullie vacatures? Rens Alle andere carrièreonderwerpen 2 29 januari 2013 12:05
Zonder TomTom gestrand in carrièreland... Zooft Loopbaanvragen 10 28 oktober 2012 18:09
Weer zonder werk... Groenevlinder Loopbaanvragen 3 6 april 2012 23:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon