Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2010, 14:51
patrick078 patrick078 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 september 2009
Berichten: 2
patrick078 is on a distinguished road
Standaard Een nieuwe start, de vraag is hoe...

Beste lezers,

Iedereen droomt wel eens van een nieuwe start, een carriere switch of hoe mensen dit ook typeren. Ik sinds de laatste tijd ook.

Ik ben 29, flink wat jaren werkzaam binnen de overheid op een uitvoerende functie. Wat ik aan mezelf merk is het feit dat ik de voldoening mis. Als ik kritisch kijk naar mezelf en het werk dat ik doe, dan vraag ik me echt af: hoe lang kan ik dit nog volhouden.

Ik hoef niet veel te verdienen, maar ik wil er wel voldoening uit halen.

Een veel gehoorde/gelezen tip is: je moet soms zoeken naar de momenten die je happy maken en proberen die momenten uit te breiden..

Wat gaf mij nou voldoening?
- de straatkrantverkoper die blij was op het moment dat ik zijn straatkrant verkocht
- de paint tekeningen die ik maakte en de glimlach die op de gezichten van mijn collega's verschenen.
- de oudere mensen die ik tijdens de gladheid heb helpen oversteken

Natuurlijk waren er meer leuke momenten, maar als ik eerlijk ben denk ik: hier gaat het toch om?

Ik vind heel veel interessant: het probleem is dat ik ook snel mijn interesse kan verliezen. Daardoor ben ik vrij impulsief soms in het oppakken van dingen.
Niet altijd met de juiste uitkomst.

Mijn vragen:

- wie heeft er ervaringen met een carriere switch
- wie heeft zijn hart gevolgd
- wie heeft er tips hoe ik kan starten met het maken van de juiste keus, om de komende 35 jaar te werken met voldoening!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2010, 22:14
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Een nieuwe start, de vraag is hoe...

Hai Patrick,

Heel kort mijn drie antwoordjes:
- Ik: ICT -> onderwijs
- Ik niet helemaal....
- Tips naar aanleiding van bovenstaande antwoorden: maak de keuze zelf. Als mensen adviseren een bepaald beroep te kiezen, vraag je dan onder meer af of ze verstand hebben van het beroep dat ze adviseren ('Nee joh, het is hartstikke leuk voor de klas', maar ondertussen hebben ze zelf nog geen minuut voor een groep van 30 jonge kinderen gestaan)
Wees realistisch. Burgemeester lijkt mij een leuk beroep...;-)
Naast voldoening mag het best ook wel iets opleveren. Het gaat niet om grof geld, maar je moet er wel van kunnen leven (op een niveau dat jij acceptabel vindt, dat kan niemand voor jou bepalen!)
Impulsief zijn hoeft niet een carriere in de weg te staan. Wellicht dat er beroepen zijn waar het en pluspunt kan zijn. Voor een kantoorbaan is het niet handig, voor de klas ook niet (structuur is daar belangrijk)...

Thor.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Hoe verkoop je je enthousiasme in een sollicitatiebrief Makingsense Sollicitatiebrief en cv 2 12 augustus 2009 09:56
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Hoe vertel ik een mogelijk nieuwe werkgever over een lange reis volgend jaar Dutchess Loopbaanvragen 7 19 oktober 2007 12:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon