Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2011, 22:02
irene knol irene knol is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2011
Berichten: 2
irene knol is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief backoffice manager

hallo allemaal,
Mijn nichtje vertelde mij dat er bij hun in de tandartspraktijk een vacature voor een back office manager vrijkomt. Ik weet niet precies de functie omschrijving is, dus ik heb mijn ervaring uit de apotheek erbij gehaald. Mijn vraag is nu hoe vinden jullie de brief, ik kan mezelf heel slecht verkopen per brief en eigenlijk heb ik altijd werk gevonden via via, dus niet via een geschreven brief. Alle kritiek is welkom zowel goede als slechte


xxxxxx, 20 januari 2011

Betreft: vacature back office manager


Geachte heer/mevrouw,


Van mijn nicht xxxxxx heb ik gehoord dat u een vacature heeft voor een back office manager. Ik wil dan ook graag op deze vacature solliciteren.

Ik heb 10 jaar een vergelijkbare functie gehad in een apotheek. Samen met de apotheker was ik de spil van de administratie. Mijn takenpakket bestond uit declaraties, factureren, agendabeheer, telefonisch contact met patiënten, en andere voorkomende administratieve functies. Dit werk heb ik met veel voldoening en tot ieders tevredenheid uitgevoerd. Doordat de financiële administratie gecentraliseerd werd op 1 werkplek, werden mijn taken beperkt met het (her)-declareren van recepten en het factureren van rekeningen voor 3 apotheken. Dit bracht mij op een gegeven moment geen voldoening meer.

Momenteel ben ik werkzaam op 3 scholen, waar ik met veel plezier werk, maar ik mis de uitdaging en de voldoening die ik in het werk in de apotheek wel vond.

Ik vind contact met mensen belangrijk, het uitzoeken en oplossen van problemen vind ik leuk, verder ben ik stressbesteding, spontaan en kan zowel zelfstandig alsook in een team werken.

Hoewel ik mij ervan bewust ben dat een tandartspraktijk afwijkt van een apotheek, denk ik dat er ook veel overeenkomsten zijn op vakgebied. Mijn ervaringen in de apotheek zullen in uw praktijk dan ook zeer zeker van pas komen.
Graag zou ik u hiervan in een persoonlijk gesprek overtuigen.

Met vriendelijke groet,



Irene Knol


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2011, 00:21
xxx
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat ik niet zou noemen dat ... jouw nicht is, dat kan wel wachten tot het gesprek. (onbewust staat het een werkgever misschien tegen als er keuze is tussen 'familie' of 'onbekend'. Ben geen werkgever maar kan me er ergens iets bij voorstellen).

Je derde alinea is wel erg kort vergeleken bij de tweede, kun je daar meer over vertellen? (heb je met drie scholen ook drie werklocaties en vind je dat te druk bijvoorbeeld?) Wat geeft je plezier en waar duikt de verveling/routine/geen-uitdaging op?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2011, 09:25
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief backoffice manager

1. wat weerhoud je ervan om de vacaturetekst of een functiebeschrijving op te vragen? Dan kun je een concretere brief schrijven.
2. inderdaad, zoals de vorige schrijver ook vraagt: wat is voor jou de uitdaging en waar haal jij voldoening uit? Ofwel: dit roept vooral vragen op.
3. Overtuigen: een sollicitatiegesprek zou een kennismaking moeten zijn, als toelichting op je brief.
Het overtuigen moet je dus al met je brief en cv doen (overtuigen dat ze jou beter moeten leren kennen). Tip. Inleiding "met deze brief wil ik ook uw interesse wekken in mij als kandidaat", einde "graag licht ik deze brief en mijn curriculum toe in een persoonlijk gesprek, waarbij wij elkaar beter kunnen leren kennen". Dit laatste maakt je sterker, denk ik.
4. een competentie die men waarschijnlijk ook wil zien "accuraat" of "zorgvuldig"
succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 januari 2011, 14:23
irene knol irene knol is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2011
Berichten: 2
irene knol is on a distinguished road
Standaard

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie support.
Ik heb de inleiding en het eindzin veranderd.
Aacuraat heb ik ook nog erin gezet.
De naam van mijn nichtje heb ik wel vermeld, omdat zij dus al had doorgegeven dat ik zou solliciteren.
De alinea over de 3 scholen heb ik nog veranderd, nu maar hopen dat het wat wordt.
Groetjes en nogmaals bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief office manager (graag commentaar) lisette070 Sollicitatiebrief en cv 1 11 december 2010 22:47
Sollicitatiebrief assistent account manager Anneke81 Sollicitatiebrief en cv 0 29 april 2009 13:02
Sollicitatiebrief Office Manager Melissa Sollicitatiebrief en cv 3 3 december 2008 20:35
Sollicitatiebrief Facility Manager Rens Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2006 17:39
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon