Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 januari 2007, 13:44
Jule
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

hallo ik ben jule, 27 jaar en met een grote droom van leven in nederland. neemt mij graag niet kwalijk dat ik niet zo goed nederlandse kun maar ik verzoek het te leren en heb erg veel lol ermee.
om in jullie land te leven is het nodig een werk te finden. ik werk met mensen met een beperking, dat beteken ik ben een woonbegeleidster (SPO4). Ik heb verzoekt een sollicitatiebrief te schrijven maar ik denk dat het nog niet zo perfect is. bedankt voor jullie help. Jule


Betreft: vacature pedagogisch medewerkers

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze brief wil ik reageren op uw advertentie die ik onlangs op internet gevonden heb. Graag zou ik met deze sollicitatie u ervan willen overtuigen dat ik de juiste persoon ben voor deze baan.

Door mijn eerder opgedane werkervaring tijdens mijn stages, heb ik geleerd flexibel te zijn. Daardoor kon ik makkelijker ook daadwerkelijk aan het beroepsleven beginnen en is ook direct de liefde voor het vak gegroeid.
Ik werk met enthousiasme in de zorg, ik voel me er goed op mijn plaats.
Wat ik destijds bijzonder waardeerde aan het werken met mensen met een lichte verstandelijke beperking was de gezellige en familiaire sfeer tussen bewoners en medewerkers.
Echter, om mijn horizon te verbreden, heb ik destijds besloten een nieuwe werkplek te zoeken. Bij de Stephanus stichting, een kerkelijke instelling vergelijkbaar met een kliniek, werk ik sindsdien met mensen met een zware meervoudige verstandelijke beperking. Als teamleidster heb ik onder meer de taak de interne dagbesteding (activiteitengroep) te plannen en op te bouwen.

Dankzij mijn diversiteit aan beroepervaringen pas ik mijzelf gemakkelijk aan nieuwe werkomstandigheden aan. Bovendien vind ik naast collegialiteit, het tonen van respect, inzet en inlevingsvermogen belangrijk zodat ik volledig in de behoeften van bewoners kann voorzien. Uit persoonlijke en beroebsmatige overwegingen heb ik onlangs besloten graag in Nederland te willen werken en leven. Middels een taalcursus, meermaals verblijf in nederland en informatie via internetbereid ik me voor op het wonen en werken in Nederland.
Mocht ik desondanks voor onverwachte situaties komen te staan, dan ben ik natuurlijk graag bereid tot bijscholing.

Over een maand verhuis ik definitief naar Nederland zodat niets meer in de weg staat om beroepsmatig aan de slag te gaan in Nederland.
Stuur uw reactie op deze sollicitatie a.u.b. rechtstreeks naar j-reyer@t-online.de.
Voor meer informatie verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae.


Met vriendelijke groet,



Jacqueline Reyer



CURRICULUM VITAE


Personalia

Naam: Reyer
Voornamen: Jacqueline
Geboortedatum: 27.08.1979
Geboorteplaats: Wriezen
Geslacht: V
Adres:
Postcode en woonplaats: 16359 Biesentha
Telefoonnummer:

Ik ben in het bezit van een rijdbewijs.


Opleidingen
1999-2000: „Sozialpflegeassistentin“, LBO Hogeschool Lobetal.
2000-2003: „Heilerziehungspflegerin“ (= SPO 4, woonbegeleider en
activiteitenbegeleider), Hogeschool Lobetal.
Sciptie: Biografietaak – „Samen communicatieproblemen te boven komen“
07.2003: Diploma SPO 4


Stage-ervaring
1999: Bejaardentehuis „Bad Freienwalde“,
senioren met een psychiatrische stoornis.
Taken: begeleiden van en zorgen voor bewoners, voorbereiden en uitvoeren van activiteiten.
2000: „Laurentiusschool“ : school voor buitengewoon onderwijs.
Doelgroep: kinderen in de leeftijd van 7 to 13 jaar met een
verstandelijke beperking en andere gedrags- en psychiatrische
problemen.
Taken: zorgdragen voor een veilig, pedagogisch verantwoord en
gestructureed leefklimaat.
2001: Stichting Hoffnungstaler Anstalten, „Arndt- Huis“ Lobetal,
Doelgroep: volwassenen met een verstandelijke beperking met een zeer laag niveau.
Taken: begeleiden van clienten, voorbereiden en uitvoeren van
activiteiten
2001: Stichting Hoffnungstaler Anstalten, „Huis 3“ Lobetal,
Doelgroep: alcoholisten en mensen met een psychiatrische stoornis. Taken: begeleiden van rehabilitatie-activiteiten: hygiene binnen de ontmoetingsruimte, barwerkzaamheden, het winkeltje en bijbehorende
bedrijfkunde
2002-2003 Stichting Hoffnungstaler Anstalten, „ Freizeitwerk“
Doelgroep: volwassenen en senioren met een verstandelijke beperking van midden tot hoog niveau.
Taken: voorbereiden en uitvoeren van activiteiten, zorgdragen voor een veilig en gestructureerd leefklimaat, begeleiden van geloofsvragen, observeren, signaleren en evalueren van deelnemers





Werkervaring
1997-1999: Verschillende vakantie- en bijbaantjes bij restaurants en op een
boerderij
07.2003-12.2004: Stichting UNITAS, „Kantorhuis“
Taken: ondersteuning en huiswerkbegeleiding, begeleiden tijdens schoonmaak-, kantine- en bakactiviteiten, begeleiden van een jonge vrouw van een speciale naar zelfstandige woonvorm (opstellen van een plan, uitvoeren, verhuizing, evalueren)
12.2004-heden: Stephanus Stichting, „Huis Sonnenblick“
Taken: Begeleiden en ondersteunen bij dagelijkse werkzaamheden
zoals zorg, begeleiden van rehabilitatieactiviteiten, vakantieplanning, en –uitvoering.
Teamleidster in een activiteitengroep


Vrijwilligerswerk
2001 Stichting Hoffnungstaler Anstalten,
De begeleiding van volwassenen met een beperking en senioren in hun vrije tijd, het organiseren van het carnavalsfeest


Workshops
2003 Dagbesteding voor oudere mensen met een beperking


Hobby`s Joggen, lezen, wandelingen met mijn hond Dusky maken,
uitgaan, bioscoop en uit eten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2007, 01:32
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Beste Jacqueline,

Nou, je brief vind ik goed! Weinig op aan te merken... Knap!

even het volgende:

1e alinea: vermeld waar je de vacature gevonden hebt op internet: ...onlangs op ... (bijv. uw website, of op ....)"

2e alinea: "aan het beroepsleven beginnen" is niet zo typisch Nederlands, ik zou zeggen: "in het bedrijfsleven functioneren" (dat is wat Nederlandser). Verder: typ de zinnen achter elkaar door, geen enters, gewoon 1 alinea van maken.

3e alinea: "beroepervaringen" is ook niet zo typisch Nederlands, beter is: "werkervaringen".

"...zodat ik volledig in de behoeften van bewoners kann voorzien." Duitstalig foutje: moet kan zijn.

"Uit persoonlijke en beroebsmatige overwegingen heb ik onlangs besloten graag in Nederland te willen werken en leven." Beroepsmatige..
"Middels een taalcursus, meermaals verblijf in nederland (hoofdletter) en informatie via internetbereid (typ-foutje, 2 woorden) ik me voor op het wonen en werken in Nederland.

Laatste alinea: "Over een maand verhuis ik definitief naar Nederland zodat niets meer in de weg staat om beroepsmatig aan de slag te gaan in Nederland. ik zou beroepsmatig gewoon weglaten: om aan de slag te gaan in Nederland.
"Stuur uw reactie op deze sollicitatie a.u.b. rechtstreeks naar j-reyer@t-online.de." Is ook niet echt "Nederlands". Bouw de laatste alinea om: Over een maand verhuis ik definitief naar Nederland zodat niets meer in de weg staat om aan de slag te gaan in Nederland. Voor meer informatie over mijn achtergrond, verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae (moet met hoofdletters).

(nieuwe zin, regel overslaan);
Ik hoop dat deze brief voldoende aanleiding is voor een persoonlijk gesprek. Graag ontvang ik uw reactie op deze sollicatie via de e-mail:j-reyer@t-online.de.


Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 januari 2007, 09:26
Jule
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Beste Marrie,

dankjewel voor je help ik vind mijn sollitatie nu ook een beetje beter maar in deze moment ben ik erg opgewonden. Ik heb vandaag een brief bekomen en
ik kom morgen na amsterdam omdat ik er vrijdags een sollitatiegesprek heb .
wens mij geluk.
jule
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 januari 2007, 09:55
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Wat fijn dat je uitgenodigd bent voor een sollicitatiegesprek. Ik wens je heel veel succes!

Laat het ons weten hoe het ging.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 januari 2007, 23:41
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Hoi!

Gefeliciteerd en natuurlijk heel veel succes!

Wel even laten weten he?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2007, 16:51
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Hoi Jule,

Wat een stap zeg, om zo even in Nederland te gaan wonen. Waarschijnlijk ben ik te laat om je nog succes te wensen, maar laat toch even weten hoe het is gegaan.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 januari 2007, 13:43
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Nog een paar spellingstips voor je CV

Rijbewijs ipv rijdbewijs en 1 x gestructureerd ipv gestructureed.

Verder wil ik je complimenteren met de keuzes die je hebt gemaakt tijdens je opleiding, om zoveel mogelijk gebruik te maken van de diverse doelgroepen.
Ik heb dit zelf ook gedaan en heb veel dezelfde stageplaatsen en bijbaantjes gehad. Dit werkt erg in je voordeel bij het solliciteren, je kunt immers overal terecht door deze brede kennis.

Ik mis wel nog een beetje in je brief, bij welke doelgroep je nu sollicteert en waarom jij juist voor deze doelgroep/ groep geschikt bent.

Heel veel succes.

Groetjes Nicky
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 januari 2007, 11:52
Jule
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

hallo allemaal samen!

hartelijk bedankt voor al reacties en antwoorden. zo wil ik julli ook vertellen wat met mijn sollitatiegesprek was.
eerlijkgesegt heb ik vresekelijke angst gehebtals ik zo alleen na amsterdam gagaan ben.
maar ik was nog niet aangekomen als ik ook al zo aardige mensen kennengelert heb.
mij waar niet klaar dat ik nog nooit nederlandse gesproken heb omdat ik het taal ja alleen gelert heb met een computerprogam. dan zit ik plotseling voor toekomstige weerkgever en moet praten. ohhh het was uitstekend! ik heb om minstens zo veel gepratet als ik het thuis ook doe en dan ook nog in nederlandse!
ik geloof het was een goede gesprek en als niet waar het een goede ervaring.

een andere vraag : weet iemand een goede woningvereniging voor noord holland of heeft een andere goede advies?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 januari 2007, 12:16
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Beste Jule,

Ik kan mij voorstellen dat het heel spannend was om alleen naar Amsterdam te reizen. Vervolgens een sollicitatiegesprek voeren in een taal die je alleen maar via de computer hebt geleerd en dan ook nog zoveel praten. Mijn complimenten dat je dat allemaal hebt gedurft.

Nu afwachten of ze je een goede kandidaat vinden voor de functie. Je hebt in elk geval laten zien dat je een doorzetter bent die niet bang is een uitdaging aan te gaan.

Wat een woningbouwvereniging in Noord-Holland betreft: klik maar op de site dan heb je denk ik genoeg info http://woningcorporaties.verzamelgids.nl/
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 oktober 2009, 10:27
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

hey Jule,

Wat grappig ik lees hier je bericht en zag dat je in Lobetal had gewerkt. Heb je daar ook gewoond? Ik heb namelijk ook een Praktikum gedaan in Lobetal, vanuit een Nederlandse opleiding. Ik heb daar een supe tijd gehad. Mijn stage was op 'Eben Ezer' en op Förderwerkstätte 'Kapernaum'. Woon je nog steeds in Nederland? Mocht je hulp hebben met je opleiding, of het vinden van een baan dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Nadine Jansen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Evelien Sollicitatiebrief en cv 8 11 mei 2013 20:21
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker jekkie Sollicitatiebrief en cv 5 18 oktober 2006 15:50
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon