Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 augustus 2006, 15:35
manoncornelissen manoncornelissen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2006
Berichten: 3
manoncornelissen is on a distinguished road
Standaard Iemand antwoord op deze sollicitatievragen?

Ik had vandaag een sollicitatiegesprek...
Toen vroegen ze me, waarom wil jepersee hier werken?

En waarom ze mij nou uit moesten kiezen en niet de andere sollicitanten...
Ik vind het echt heel moeilijk om hier antwoord op te geven..
Ik gaf bij de tweede als antwoord ik ben nog jong, en kan me nog van alles geleerd worden ik ben nog alle kanten op de buigen dus waarom mij niet?

Maar niet goed genoeg, iemand anders nog ideeen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 september 2006, 17:35
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: Iemand antwoord op deze sollicitatievragen?

waarom wil jepersee hier werken?

Waarin verschilt het bedrijf van andere bedrijven? Lees vooraf alle info over het bedrijf door, dat van belang is.

En waarom ze mij nou uit moesten kiezen en niet de andere sollicitanten...Ik gaf bij de tweede als antwoord ik ben nog jong, en kan me nog van alles geleerd worden ik ben nog alle kanten op de buigen dus waarom mij niet?

Wat zijn jouw vaardigheden? Vraag eens aan bv. een klasgenoot wat jou kenmerkt in de samenwerking, of juist het zelfstandig werken of in het handelen in bepaalde situaties?
Hieruit kunnen ze ook concluderen dat je te meegaand bent en geen eigen werkwijze kan ontwikkelen, wat ik wel erg ver gezocht vind voor iemand die nog jong is, maar oke, ze moeten toch altijd iets hebben.

Maar niet goed genoeg, iemand anders nog ideeen?

1e indruk is toch altijd erg belangrijk, het schijnt dat iem na 2 minuten al ziet of het iets wordt of niet. Dus geef een ferme handdruk en zorg dat je zelfverzekerd over komt. Oefen het gesprek vooraf al eens met iem anders.

succes
groetjes Nicky
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 november 2008, 00:29
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Iemand antwoord op deze sollicitatievragen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manoncornelissen Bekijk bericht
Ik had vandaag een sollicitatiegesprek...
Toen vroegen ze me, waarom wil jepersee hier werken?

En waarom ze mij nou uit moesten kiezen en niet de andere sollicitanten...
Ik vind het echt heel moeilijk om hier antwoord op te geven..
Ik gaf bij de tweede als antwoord ik ben nog jong, en kan me nog van alles geleerd worden ik ben nog alle kanten op de buigen dus waarom mij niet?

Maar niet goed genoeg, iemand anders nog ideeen?
Waarom antwoord je niet :

Als u mij niet aanneemt maakt u de fout van uw leven.
Ik ben namelijk de persoon die u zoekt voor deze functie.
Ik ben creatief, inventief, stressbestendig; heb doorzettingsvermogen. ben een teamplayer maar kan ook solitair heel goed werken; ik ben leergierig en ambitieus maar sta wel met beide benen op de grond.

m.vr.gr.
S. van den Berg
webmaster infodouane.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 november 2008, 15:06
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Exclamation Re: Iemand antwoord op deze sollicitatievragen?

Altijd weer lastig he, sollicitatiegesprekken.

... vandaar ook mijn slagzin: ontdek wie je bent en wees het dan expres.....

Wie ben jij nu echt? Wat vind jij zelf je belangrijkste kwaliteiten en wat doe je het liefste de hele dag? Wat moet iedereen van jou weten? Op welke ontwikkeling of prestatie tot nu toe in je leven ben je het meeste trots? Waarom? Hoe heb je dat aangepakt? Wat zegt dat over je?

Dat zijn allemaal vragen die je jezelf van te voren moet stellen. Niet als je op gesprek gaat, maar eigenlijk al daarvoor.

Het verbaast me altijd weer dat mensen solliciteren maar eigenlijk niet eens weten te vertellen waarom?
Natuurlijk om geld te verdienen, dat is logisch, want zo zit de maatschappij in elkaar!!
Maar je verkoopt je "ziel en zaligheid" toch niet zo maar aan de eerste de beste? Ik neem aan dat iets in de functie je aansprak?
Dat je de website van het bedrijf hebt bekeken en bedacht dat je hier wel zou willen werken.
Er moet iets zijn waarom je uiteindelijk op die stoel in dat gesprek bent terechtgekomen.

Als je weet wat jou unieke talenten zijn, hoef je niet in de gebruikelijke cliches te vervallen maar kan je echt zeggen wie jij bent en waar jij voor staat.
Je kunt jezelf nooit met andere sollicitanten vergelijken die je nog nooit gezien hebt (misschien zijn die wel veel jonger en nog kneedbaarder dan jij).
Vertel dus waarin jij uniek bent.

Nicky heeft een goede suggestie, om dat eens na te vragen bij kennissen, vrienden of familie.
Maar ga natuurlijk ook eens bij jezelf te rade met de vragen hierboven.

@ S. vdBerg, het is natuurlijk een mooi voorbeeld, maar kies wel je eigen talenten en omschrijf ze in je eigen woorden en gebruik geen containerbegrippen.
Je hoeft niet perse de kwaliteiten op te noemen die in de advertentie stonden, dan is je antwoord niet authentiek. Een goede recruiter prikt daar toch doorheen.

Wees jezelf.... want uiteindelijk wil je daarom toch ook aangenomen worden?

Succes ermee!!!

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
graag nazicht van deze sollicitatiebrief Jasper Sollicitatiebrief en cv 2 2 augustus 2006 23:16
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 10:43
Wie wil mijn brief service agent nakijken.Wil deze week solliciteren! Jowendy Sollicitatiebrief en cv 1 27 maart 2006 22:44
zou iemand mij deze brief eens kunnen nakijken esther Sollicitatiebrief en cv 0 12 maart 2006 20:54
wat vinden jullie van deze brief? janinrW Sollicitatiebrief en cv 3 5 november 2005 15:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon