Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juni 2011, 23:31
snaga snaga is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2011
Berichten: 3
snaga is on a distinguished road
Standaard HBO International Business and Languages (IBL): ligt gewicht op talen of economie?

Hallo,

ik heb mijn havo diploma gehaald. Nu weet ik nog steeds niet welke opleiding ik zal kiezen. Daarom leek het me verstandig om hier op dit forum mijn vragen te stellen.

Dus het gaat om de opleiding:
International Business and Languages

Het is niet echt iets voor mij, maar tussen de aangeboden opleidingen is het een van de weinige opleidingen die bij mij past.

Ik ben goed in talen etc., maar niet goed, zelfs slecht, in economie en wiskunde.

Het gaat bij deze opleiding veel over talen en economie.

Mijn vragen zijn:
- de meningen van de studenten die iets over deze opleiding weten.
- de belangrijkste: lgt bij deze opleiding het gewicht meer op de talen of de economie vakken?

Bedakt oor jullie antwoorden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juni 2011, 14:12
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ben je al naar een open dag geweest? Dan kun je kijken wat voor opleidingen er allemaal zijn, met studenten en decanen praten en misschien een proefles volgen.

En je kunt ook de sites van de verschillende scholen bekijken. Daar staat ook info op over de verschillende opleidingen. En vervolgens kun je dan een afspraak maken met bijvoorbeeld een decaan.

Succes.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juni 2011, 15:47
snaga snaga is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2011
Berichten: 3
snaga is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Ben je al naar een open dag geweest? Dan kun je kijken wat voor opleidingen er allemaal zijn, met studenten en decanen praten en misschien een proefles volgen.

En je kunt ook de sites van de verschillende scholen bekijken. Daar staat ook info op over de verschillende opleidingen. En vervolgens kun je dan een afspraak maken met bijvoorbeeld een decaan.

Succes.

Groeten van Hetty
Nee, ik ben niet naar een open dag geweest. Ik heb pas besloten om hbo te doen (ipv vwo) daarom heb ik de open dagen gemist (er zijn nog paar in augustus).

Op de sites heb ik ook al over de verschillende opleidingen gelezen. Het draai alles om economie (waar ik slecht in ben).

Zou het misschien verstandig zijn om naar een beroepsadviseur/beroepsadviesbureau te bezoeken? zou dat misschien helpen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juni 2011, 19:36
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Als je mij zou bellen of hier zou komen voor een gesprek, dan zou ik met je gaan kijken waar je interesses liggen en aan de hand daarvan een opleiding met je kiezen.

Dan zou ik je vervolgens adviseren om open dagen te gaan bezoeken. Zie mijn andere advies. Dan kun je onderzoeken of deze opleiding echt bij je past of dat er mogelijk ook nog een andere opleiding geschikt is.

Groeten van Hetty (ook beroepskeuzeadviseur)
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo ibl

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaring met European Studies of International Business and Languages? Jans Opleiding kiezen en volgen 2 7 mei 2011 16:25
International business & languages: wat is de kans om aan een baan te komen? Thu Trinh Opleiding kiezen en volgen 5 4 december 2009 03:55
Wil hbo International Business and Languages, maar ben niet goed in economie Madelon Opleiding kiezen en volgen 3 22 april 2009 14:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon