Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 november 2019, 13:32
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard gesprek HR na overname

Hallo allemaal,

Vraagje over onderhandeling met HR na overname.

Sinds enige tijd ben ik werkzaam bij mijn huidige organisatie. Vorig jaar zou ik beginnen met een postmaster opleiding (deze is prijzig). Echter door omstandigheden konden deze niet worden aangeboden binnen mijn organisatie.

Sinds kort is mijn organisatie overgenomen. Ik kan waarschijnlijk de opleiding nu wel doen, is me min of meer toegezegd, al zijn er meer kandidaten. Daarnaast wil ik graag een huis kopen en zou ik er heel veel baat bij hebben dat ik conform CAO word uitbetaald. Dit betekent echter een opslag van 500 euro bruto.

Mogelijk lijkt dit nogal veel voor een kandidaat die men niet kent.

Iemand tips tav hoe dit gesprek/deze onderhandeling in te gaan? Ik ben er heel erg mee geholpen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 november 2019, 23:34
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Dag Mo,

Helaas begrijp ik je verhaal niet.

Wat is de situatie?
Wat zou je willen?
Wat zijn de mogelijkheden?
Wat kun je wel doen?
Wat kun je niet doen?

Groeten van Hetty Dalsheim
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 november 2019, 16:40
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard

Hallo Hetty,

Dank voor je reactie.
Vaak probeer ik zo kort mogelijk mijn verhaal te beschrijven, maar zie nu ook dat ik daarin wat vaag ben.

Ik werk in de GGZ heb een vast contract. Sinds een week is er sprake van een overname en gaan er korte gesprekken plaatsvinden met de nieuwe werkgever. Ik wil een dure opleiding doen waardoor mijn carrièrekansen zijn verzekerd, deze was me reeds toegezegd. De nieuwe werkgever wil het advies van mijn huidige werkgever graag overnemen (dat moet ik afwachten maar klinkt hoopvol). Lastig is ook dat ik graag een salarisverhoging wil. Dan liggen er 2 grote wensen vanuit mijn kant op tafel en ik vind het moeilijk dit in een gesprek in te kleden. Het is immers een werkgever waar ik nog geen werkrelatie mee heb opgebouwd.

Gelukkig heb is er via overheidswegen besloten dat mijn werkgever alle studiekosten voor de betreffende studie moet dragen. Dit is recentelijk (enkele dagen geleden)vastgelegd. Dit lost veel op!

Dit maakt de weg vrij om het over mijn salaris en arbeidsvoorwaarden te hebben. Ik zit vijf treden te laag. Dus ik ga bespreken dat ik het prettig zou vinden wanneer mijn salaris weer wat meer CAO conform is.

Dus in het gesprek mag ik 2 dingen aangeven, er zal over mijn contract gesproken worden. Daarnaast staat de opleiding op de agenda. Waar ik nog wat mee stoei is hoe de opleiding zo goed mogelijk kan veiligstellen binnen het gesprek. Als ik daar al invloed op heb.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 november 2019, 18:45
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Mo,

Nu is het duidelijker

Wat wil je met deze opleiding bereiken, behalve dat je carrièrekansen verzekerd zijn? De nieuwe werkgever wil vast graag weten, wat hij/zij daar beter van wordt en wat je denkt te gaan leren.

En je schrijft, dat je carrièrekansen zijn verzekerd als je deze opleiding gaat doen. Staat dat ergens op papier? Dus heb je daar een bewijs van?
En je nieuwe werkgever wil het advies graag overnemen. Laat dat in elk geval schriftelijk vastleggen, mocht dit zo zijn. Dus alle afspraken op papier laten zetten, met een datum en een handtekening.

Wat je salaris betreft: Zoek eens uit wat andere mensen verdienen bij dezelfde werkgever. Mensen van jouw leeftijd, met dezelfde opleiding en dezelfde werkervaring. Dan kun je dit als uitgangspunt gebruiken.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

In elk geval heel veel succes met het gesprek!

Groeten van Hetty Dalsheim
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 november 2019, 21:34
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Talking

Hallo Hetty,

Dank voor je reactie. De opleiding geeft mij de kans om mij verder te professionaliseren en te ontwikkelen, ook het salaris kan ik als alleenstaande gebruiken. Qua salariëring weet ik dat ik te laag ben ingeschaald, destijds was dat inderdaad onwetendheid vanuit mijn kant. Dus dat wordt nog een klus om dit bij te stellen.

Heel graag laat ik de opleiding vastleggen, maar vind dat wel een beetje lastig om te vragen. Kan ik vragen: Mag ik de opleiding doen? ja? zou ik daar een bevestiging van mogen ontvangen? Kun je dat zo aangeven? Daarnaast zou ik graag een tijdsplanning ontvangen van te nemen stappen richting de start van mijn opleiding. Ik ben altijd bang dat ik een beetje te brutaal ben.

Toch ga ik dit proberen . Mocht je nog tips hebben hiervoor hoor ik het graag.

Vriendelijke groet,

Maureen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 november 2019, 20:17
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Maureen,

Als je niet aangeeft wat je wilt, dan zul je het ook niet krijgen.
Dus geef aan wat je is beloofd en laat het op papier zetten.

En goed dat je het gaat doen

Heel veel succes!

Groeten van Hetty Dalsheim
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitgenodigd voor een 2e gesprek dennis1990 Sollicitatiegesprek 3 30 juni 2015 15:54
Een week na goed verlopen sollicitatiegesprek nog niets gehoord over 2e gesprek jeffrey83 Sollicitatiegesprek 6 23 december 2012 20:58
Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper? JoyceW Sollicitatiegesprek 5 5 oktober 2009 09:48
tweede gesprek zou ik de baan krijgen? tervelde Alle andere carrièreonderwerpen 2 11 januari 2009 20:34
tweede gesprek...wie kan mij adviseren!? Joy1986 Sollicitatiegesprek 1 19 september 2008 17:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon