Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 augustus 2015, 13:08
777 777 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2015
Berichten: 1
777 is on a distinguished road
Standaard Slechte arbeidsmarktpositie door langdurige ziekte

Beste,

Ik heb een aantal vragen over mijn loopbaan en wilde kijken of hier slimme koppen zitten die me kunnen helpen of met me mee willen denken.

Ik heb een havo diploma en een afgeronde mbo niveau 4 opleiding in de richting geluidstechniek. Dat laatste is een leuk papiertje maar in de praktijk kun je er helemaal niks mee.

Ik heb me jaren uit de naad gewerkt in stages bij theaters, opname-studio's en poppodia. Vaak kreeg ik slecht betaald of niet betaald onder het mom van: "je krijgt ervaring en staat leuk op je cv."

Ik heb voor veel grote artiesten en merken gewerkt voor bedragen waarvoor die bedrijven zich de ogen uit hun kop zouden moeten schamen. Een dagfactuur van 150 euro was te hoog in een onderhandelingsgesprek maar ze wilden wel 85 euro per dag betalen. (Als zzp-er moet je nog belasting betalen, veel buiten de deur eten, moet de reiskosten ophoesten etc.)

Het was een veredelde vrijwilligersvergoeding en zo ging het de afgelopen 3 jaar wel vaker.

Ik was 24 en van plan me om te gaan scholen want met dit papiertje en de belachelijke gang van zaken in deze branche was ik het meer dan zat. Door de slechte vergoedingen had ik vaak aanvulling van het UWV en ik heb veel slapeloze nachten gehad omdat ik rekeningen niet kon betalen.

Ik begon met een hbo opleiding MER maar ik kwam er na 2 maanden achter dat dit niet bij me pastte. Ik besloot om dat jaar erna verder te gaan met Rechten via het NTI dan kon ik daarnaast werken.

Ik woonde namelijk al op mijzelf en ben wees, ik heb geen ouders of familie die kunnen bijspringen dus werken naast de studie anders zou ik dakloos worden.

In het eerste jaar van Rechten kreeg ik de ziekte van Lyme door een tekenbeet. Ik kon niet meer werken, ontving een arbeidsongeschiktheidsuitkering voor de ziekte en moest mijn studiefinanciering door laten lopen anders kon ik mijn vaste lasten niet betalen.

Na de behandeling werd het niet veel beter. Ik was nog steeds ziek, door herseninfecties was mijn geheugen aangetast en ik was uitbehandeld. Ik ben toen op eigen houtje naar Duitsland gegaan en heb langdurige antibiotica behandelingen gekregen die ik tot op de dag van vandaag nog steeds krijg want als ik stop dan komt de ziekte terug.

Rechten is te hoog gegrepen inmiddels. Mijn hersenen hebben flink wat blijvende schade opgelopen en dat heeft invloed op mijn leervermogen. Ook heb ik flinke studieschuld opgebouwd doordat ik de studiefinanciering heb moeten laten doorlopen. DUO wil dit niet kwijtschelden, in ziekte gevallen kan dit soms maar niet in mijn geval. Chronische Lyme bestaat namelijk niet volgens de nederlandse behandelaars en een bewijsstuk en diagnose van buitenlandse artsen wordt niet in behandeling genomen voor het kwijtschelden van mijn studieschuld.

Inmiddels ben ik 27 en heb ik recht op een bijstandsuitkering en arbeidsongeschiktheidsuitkering door de gevolgen van Lyme. Maar door de continue antibiotica behandeling uit Duitsland ben ik eindelijk genoeg opgeknapt om weer te werken maar mijn CV is beroerd en zoals ik al verwachtte word ik overal afgewezen behalve voor zwaar fysiek productie-werk in ploegendiensten maar dat kan ik niet aannemen in verband met mijn chronische klachten.

De hele dag thuis zitten, pillen slikken en niks doen brengt me niet verder en zolang ik geen baan kan vinden wil ik bezig blijven met het verbeteren van mijn arbeidsmarktpositie door een mbo4 opleiding te gaan doen. Dat is beter te doen met de conditie van mijn hersenen.

Ook gaat de chronische variant op een dag over door de medicatie en dan wil ik natuurlijk naar vermogen wat betekenen voor de samenleving omdat ik dat zo aan mijzelf verplicht ben.

Ik wil me graag omscholen in bijvoorbeeld de ICT of een andere MBO niveau 4 opleiding die me leuk lijkt en goed aansluit op de arbeidsmarkt. Ik vraag me af of hier volwassen opleidingen voor zijn. Krijg ik uberhaupt nog wel studiefinanciering?

Ik zit dus in een vrij lastige situatie en ik ben erg bang dat ik straks helemaal geen kansen meer heb als ik nu niet iets onderneem. Daarnaast ben ik door al deze narigheid flink in de financiële problemen aan het raken dus er moet iets veranderen.

Alle tips en adviezen zijn welkom.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ziekte vermelden in motivatiebrief? Maison Sollicitatiebrief en cv 5 24 februari 2014 13:05
Onmin met baas, wil ontslag nemen, moet ik slechte referentie vrezen? Monvier Loopbaanvragen 3 6 augustus 2009 17:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon