Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 maart 2010, 10:33
Lotte Lotte is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2010
Berichten: 1
Lotte is on a distinguished road
Standaard Wat vinden jullie van m'n motivatiebrief?

xxxx
xxxx
xxxx


xxxx
xxxx
xxxx

VACATURE BEDIENDE X

xxxxx, 10 maart 2010

Geachte heer X

Een job vol afwisseling, werken met en voor mensen, een mix tussen binnen - en buitendienst. Dit alles klinkt mij als muziek in de oren.
Daarom ben ik dan ook zo vrij u mijn kandidatuur voor te stellen.

Ik werk sinds vijf jaar als bediende in een .... 4,5 jaar in het x - agentschap te B, het laatste half jaar bij Y in S. Een boeiende job, waarvan vooral het commerciële aspect en het klantencontact me liggen. Maar na vijf jaar is het tijd voor een nieuwe uitdaging.

Zowel telefonische als persoonlijke contacten met klanten, administratief opvolgen van dossiers, zaterdag- en occasioneel avondwerk zijn mij niet vreemd.
Gedreven door commerciële flair en karaktereigenschappen als enthousiasme, communicatief vaardig en sociaal, ben ik mogelijk de ideale kandidate. Bovendien ben ik onmiddellijk beschikbaar, gezien mijn proefperiode nog niet afgelopen is.

Kunnen mijn kwaliteiten uw team versterken?
Ik kijk hoopvol uit naar een gesprek om u daar verder van te overtuigen.

Met vriendelijke groeten,

xxxxxx

Bijlage: cv (1 blz.)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 maart 2010, 12:39
LianneN LianneN is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 9
LianneN is on a distinguished road
Standaard Re: Wat vinden jullie van m'n motivatiebrief?

Hoi Lotte,

Ik ben een pietje precies, dus kijk maar wat je mee wilt pakken van mijn feedback.
ik zou allereerst wat meer enthousiasme proberen te leggen in je brief. Alleen al een uitroepteken achter "dit klinkt mij als muziek in de oren!" ziet er al enthousiaster uit.
De zin Daarom ben ik dan ook zo vrij u mijn kandidatuur voor te stellen vind ik een beetje vreemd. Je kan schrijven: Graag stel ik mij aan u voor.

De zin Ik werk sinds vijf jaar als bediende in een .... , kan je ook anders verwoorden, nl: sinds vijf jaar ben ik werkzaam binnen bedrijf X. Het commerciele aspect en het klantencontact boeiden mij erg, omdat...

Je kan eventueel ipv de zin Maar na vijf jaar is het tijd voor een nieuwe uitdaging. zetten dat je iets in je werk mist wat zij jou wel kunnen bieden.

De zin Zowel telefonische als persoonlijke contacten met klanten, administratief opvolgen van dossiers, zaterdag- en occasioneel avondwerk zijn mij niet vreemd. komt grammaticaal niet helemaal goed over. Ik zou zetten: contacten met klanten, zowel telefonisch als persoonlijk, het administratief opvolgen van dossiers en de onregelmatige diensten zijn aspecten die bij mij als persoon passen. Tevens heb ik hier de nodige ervaring in.

Deze zin klopt niet helemaal: Gedreven door commerciële flair en karaktereigenschappen als enthousiasme, communicatief vaardig en sociaal, ben ik mogelijk de ideale kandidate. Ik zou zeggen: Ik ben een enthousiast, sociaal en communicatief vaardig persoon die gedreven is door commerciele flair (snap toch niet helemaal wat je met dat laatste stukje bedoelt)

Zeg niet ik ben mogelijk de juiste kandidate, maar zeg dat je gezien jouw kennis en capaciteiten een goede kandidaat denkt te zijn voor deze functie en dat je hun in een persoonlijk gesprek hiervan wilt overtuigen.

Ik zou zeggen dat je per direct beschikbaar bent en gezien mijn proefperiode nog niet afgelopen is eruit halen.

vergeet niet je motivatie goed weer te geven. Waarom moeten ze uitgerekent jou uitkiezen?

Zo, dat waren mijn aanvullingen. Nogmaals, kijk maar wat je er uit wilt halen.
SUCCES!

groet, Lianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 09:25
Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de brief?) Dorien Sollicitatiebrief en cv 12 15 juni 2009 13:34
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 20:39
Wat vinden jullie van deze sollicitatiebrief? AnjaB Sollicitatiebrief en cv 2 22 september 2008 13:19
Wat vinden jullie van mijn brief? (Bijbaantje, slagerij) Paulien Sollicitatiebrief en cv 1 18 september 2006 14:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon