Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 oktober 2012, 21:19
koenvb koenvb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Berichten: 1
koenvb is on a distinguished road
Standaard Commerciële economie en Small business and retail management

Hallo,

Na wat speurwerk is mij duidelijk geworden dat deze 2 opleiding mij erg liggen. Toch kan ik nergens genoeg informatie vinden om mijn keuze te kunnen maken. Daarom was mijn vraag ook of dat studenten of ex studenten van een van deze opleidingen me wat meer informatie kan vertellen, zoals lestijden, vakken, welke kennis je nodig hebt etc.

Ik doe momenteel E&M met Wiskunde A, Maatschappijwetenschappen en Management en Organisatie. Ik zou graag ondernemer willen worden, of in ieder geval iets in die richting. Commercieel directeur van een bedrijf of chef van een afdeling lijkt me ook iets. Een eigen winkel beginnen spreekt me aan, maar ook weer niet. Hierover heb ik nog niet zat informatie verzameld.


Alvast bedankt

Gr Koen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 oktober 2012, 11:03
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Toch kan ik nergens genoeg informatie vinden om mijn keuze te kunnen maken. Daarom was mijn vraag ook of dat studenten of ex studenten van een van deze opleidingen me wat meer informatie kan vertellen, zoals lestijden, vakken, welke kennis je nodig hebt etc.
Op internet is m.i. toch het nodige te vinden over deze twee opleidingen. Heb je de keuzegids hoger onderwijs als eens doorgenomen?
Daarnaast raad ik je aan om open dagen te bezoeken van deze twee opleidingen. Tijdens zo'n open dag kun je praten met docenten en studenten, door boeken bladeren en de sfeer van de school proeven.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 oktober 2012, 17:35
HermVerm HermVerm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2012
Berichten: 2
HermVerm is on a distinguished road
Standaard

Hoi Koen,

Ik weet niet op welke school je zit, maar als jullie met DeDecaan.net werken, dan moet je eens kijken bij KeuzeKenners (in het menu Contact). Daar zijn tientallen studenten die beide studies doen en die bereid zijn je vragen te beantwoorden. En als jullie school ook een abonnement op de Keuzegids heeft, dan kan je bij de Opleidingen op jullie decanen-site doorklikken naar de online-Keuzegids: geeft inderdaad veel informatie.

Als je geďnteresseerd ben in welke vakken gegeven worden bij deze studies, dan kan je die soms terugvinden op de sites van de hogescholen.
Bijvoorbeeld bij de HS Rotterdam:
Succes ermee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 november 2012, 22:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Zelf heb ik Retail management gedaan bij de stenden hogeschool. Dit beviel prima maar is meer gericht wanneer je daadwerkleijk in loondienst wil zijn. Daarvoor heb ik bij de hanze hogeschool small business & retail management gevolgt(1e half jaar) en deze was meer voor small business gericht toen der tijd (dit was rond 2003).

Ik zou open dagen volgen en met studenten praten die tijdens de open dag rond lopen. Kun je niet een dagje meedraaien met de opleiding?

Suc6!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon