Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 april 2014, 18:47
Matthijss Matthijss is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2014
Berichten: 1
Matthijss is on a distinguished road
Standaard Welke hbo studie voordat ik criminologie ga studeren?

Dag allemaal,

Ik heb een vraag:

Graag wil ik de studie criminologie gaan studeren. Dit is een WO-studie maar helaas beschik ik momenteel niet over een diploma waardoor ik toegelaten word op de universiteit, ook ben ik nog geen 21 jaar dus kan ik geen toets doen.

Als ik een propedeuse haal op een HBO opleiding dan kan ik wel naar de universiteit.
Ik vraag me dus af welke HBO opleidingen goed aansluiten bij Criminologie en waar ik dus wat aan heb.

Economie is een van mijn beste vakken maar aangezien ik hier weinig mee ga doen weet ik niet of ik hier een propedeuse voor moet gaan halen.

Graag jullie advies, mijn excuses als er hier al een soort gelijke vraag op het forum staat.

Groeten,
Matthijs
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 april 2014, 21:52
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Welke opleiding doe je nu dan?

Citaat:
Als ik een propedeuse haal op een HBO opleiding dan kan ik wel naar de universiteit.
Wees je er van bewust dat een hbo-propedeuse niet meer automatisch toegang geeft tot een universitaire bacheloropleiding en opleidingen aanvullende eisen mogen stellen. Voor volgend schooljaar kunnen deze aanvullende eisen nog niet gelden, maar wellicht wel als jij je propedeuse op zak hebt. Informeer hier goed naar.

Hbo Rechten is een logische opstap naar de universitaire opleiding Criminologie.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 april 2014, 21:51
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

HBO Psychologie ook. Criminologie is een combinatie van recht, bestuurskunde en psychologie.

VWO Wiskunde (bijles) is ook een goed idee. Veel mensen falen op het HBO / WO vanwege een gebrek aan wiskunde.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 april 2014, 20:34
Niloe Niloe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Berichten: 1
Niloe is on a distinguished road
Standaard hbo opleiding ?

Hallo,

Ik heb ook dezelfde vraag als Matthijs alleen ik wou eerst op de hbo toegepaste psychologie doen en daarna wil ik heel graag criminologie studeren of forensisch psychologie, maar toegepaste psychologie is een loting studie en de hbo rechten ook en aangezien je maar een loting studie per studie jaar mag kiezen weet ik nou echt niet wat ik beste als plan B moet kiezen dat goed aansluit op criminologie.


MVG,

Niloe
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 april 2014, 12:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Aan de Juridische Hogeschool Avans-Fontys is hbo-Rechten geen lotingstudie. Dat maakt de keuze wellicht makkelijker?!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verder studeren: weer een mbo opleiding of hbo? Directiesecretaresse Opleiding kiezen en volgen 2 7 augustus 2012 12:48
Stoppen met studie HBO Communicatie - of niet? Jans Opleiding kiezen en volgen 3 28 februari 2012 21:03
Motivatieprobleem; Welke hbo-opleiding? Duaal studeren? vinsf Opleiding kiezen en volgen 3 23 augustus 2011 15:47
Naast HBO Informatica: studeren, nevenactiviteiten, bijbaan of eigen bedrijf? Olaf88 Loopbaanvragen 2 19 augustus 2010 11:10
Welke studie HBO? Rosina Opleiding kiezen en volgen 1 2 maart 2008 23:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon