Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 augustus 2014, 21:01
Evert Evert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2014
Berichten: 12
Evert is on a distinguished road
Standaard Nieuw werk zoeken huidige werkgever verbiedt direct dienstbetrekking

Hallo

Ik ben op zoek naar een andere baan.

Nu heb ik in mij huidige contract gekeken. En daar staat het volgende in.

'Het is de werknemer verboden om binnen één jaar na het einde van de dienstbetrekking direct of indirect betrokken te zijn bij enige werkzaamheden of activiteiten met betrekking tot een dienst, een product of een productieproces, waarmede hij in dienst van de werkgever bemoeienissen heeft gehad. voor zover deze werkzaamheden of activiteiten dan concurrentie opleveren met de economische activiteiten van de werkgever'.
Vaker staat nog meer over in maar ik heb dit ingekort'

Maar verder staat erin bij overtreding dat dit 80 euro kost voor elke dag dat ik in overtreding ben.

Mag de werkgever mij zo boete op legen als ik eventueel bij een nieuwe werkgever gaat werken die hetzelfde werkzaamheden uitvoert.

De werkgever heeft geen CAO.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 augustus 2014, 15:55
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Doe navraag bij een arbeidsrechtadvocaat via je rechtbijstandverzekering en/of de rechtbijstandswinkel. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 oktober 2014, 23:55
Napoleon Napoleon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2014
Berichten: 1
Napoleon is on a distinguished road
Standaard

Hoi Evert,

Zo te zien heb je een concurrentiebeding in jouw contract.

Om goed antwoord te kunnen geven op jouw vraag zijn een heleboel zaken van belang.

Een paar zaken die van belang zijn en waar je misschien op kunt antwoorden:

1. Is het bedrijf waar je wilt solliciteren wel echt een concurrent van jouw werkgever?
2. Is jouw huidige contract al geeindigd?
3. Hoe oud was je toen je het contract afsloot?
4. Hoe lang heb je daar gewerkt?
5. Kun jij makkelijk een baan buiten jouw branche vinden?

Dat soort vragen hebben allemaal invloed op de vraag of jouw werkgever jou inderdaad een boete kan geven omdat je het concurrentiebeding zou overtreden.

Groetjes, Napoleon
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 oktober 2014, 09:08
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Wat is je huidige functie?

Bijvoorbeeld een verkoper gaat men dit er meestal inschrijven om er voor te zorgen dat je hun klanten niet gaat meenemen naar een nieuwe werkgever. Als ingenieur probeert men te vermijden dat je kennis zal overbrengen naar het nieuwe bedrijf.

In de praktijk is dat allemaal moeilijk te bewijzen en hard te maken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 maart 2015, 20:53
Evert Evert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2014
Berichten: 12
Evert is on a distinguished road
Exclamation

Binnenkort heb ik weer een sollicitatie voor een functie in het magazijn.

Mij huidige situatie is veranderd is dat ik nu volledige in magazijn ben.

Eerst werd er gezegd dat het tijdelijk ging om in de magazijn werkzaamheden te houden tot januari. Omdat iemand zwanger en hierdoor mensen ging verschuiven was dit een goede aanpak.
Ineens zonder overleg was dit fulltime zonder een nieuwe contract of salaris verhoging. Om deze reden heb ik nog meer reden om op zoek te gaan naar een andere baan. Ze zijn niet eerlijk over mij geweest als werkgever hoor je dit wel te doen.


Nu heb ik binnenkort een sollicitatie gesprek. Bij een groot firma. Ook in de scheepvaart ik zelf durf niet te zeggen of hun directe concurrent is van mij huidige werkgever.

In dit geval van deze zin staat " werkzaamheden of activiteiten met betrekking tot een dienst, een product of een productieproces waarmede hij in dienst van de werkgever bemoeienissen heeft gehad voor zover deze werkzaamheden of activiteiten dan concurrentie opleveren met de economische activiteiten van de werkgever met dien verstande dat dit verbod niet van toepassing is. indien de werknemer alle bekende feiten met betrekking tot dergelijke werkzaamheden of activiteiten.

Ik ga solliciteren op de functie in het magazijn het is niet dadelijk hoe hun dat noemen. In mij huidige contract staat dat ik monteur ben. Mag mij huidige werk gever deze functie verbieden als ik wordt aangenomen omdat ik in een magazijn gaat werken maar dat staat niet zwart op wit want ik heb een contact waar in staat dat ik monteur ben ook op de salaris strook staat dit vermeldt.

En zal ik dit eventueel mee moeten nemen naar de sollicitatie gesprek??

Ik hoop dat 1 van jullie mij duidelijk kan vertellen het is mij zelf te onduidelijk wat mij rechten zijn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werk zoeken: alleen of samen? Inge van Harteveld Alle andere carrièreonderwerpen 1 31 mei 2014 11:25
Ziekmelden of vrijgesteld van werk bij een wederzijdse ontslagprocedure? rembandt00 Je rechten en plichten als werknemer 2 9 juni 2012 13:30
Aangenomen bij de een, maar nieuw bod van huidige werkgever Evaatje Loopbaanvragen 5 13 juli 2011 16:12
inlichten huidige werkgever over nieuwe baan? Lilian Alle andere carrièreonderwerpen 3 2 november 2008 19:00
Werkgever vraagt huidige salarisgegevens LvdH Sollicitatiegesprek 3 11 juli 2007 15:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon