Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2007, 15:04
Mufana Mufana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 15
Mufana is on a distinguished road
Standaard Vraagje over ontslagregelingen...

Even een korte vraag...

Sinds 3 jaar ben ik werkzaam voor een ict organisatie. Nu zit ik daar al een tijdje niet op m'n plek. Veel harde woorden gewisseld met m'n manager etc... kortom een ellendige situatie. Nu hebben we in onderling overleg besloten dat ik ontslagen wordt. Met de bijbehorende ontslag vergoeding. Alleen helaas, nu krijgen we weer hoop gezeik. Blijkbaar kan de ontslag vergoeding niet via de officiele kanalen worden aangevraagd omdat e.e.a. dan niet wordt gehonoreerd vanwege de "bijzondere" situatie.

Het voorstel is dus nu -ik ga 13 dec 2007 uit dienst- om de datum van uitdienstreding te zetten op 30-05-2008. Op die manier krijg ik dus nog 5 maanden salaris maar hoef ik niet meer te komen. Klinkt allemaal leuk en aardig. Maar... ook dit kan weer niet officieel worden gemaakt. Dus het blijft een ding tussen mij en m'n manager. Maarja, niks op papier, niks officieel betekend dus voor mij -geen poot om op te staan- Ik kan (in theorie) volgend jaar zomaar een keer worden gebeld door de directie met het dringende verzoek of ik mij op kantoor wil melden. Nu wil ik dit soort ellende uiteraard voorkomen... maar hoe pak ik dat aan???

Iemand tips?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 november 2007, 15:16
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Vraagje over ontslagregelingen...

Ik zou zo'n overeenkomst niet aangaan. Je verspeelt je recht op ww en kunt die maanden geen andere baan aannemen, omdat je nog bij je oude werkgever in dienst bent. Je moet maar hopen dat je aansluitend iets anders vindt. En het enige dat je ermee wint is een paar maanden vrij.

Als ze je willen ontslaan, dan moeten ze je maar ontslaan.

En als jij ondertussen zelf weg wilt, dan kun je een andere baan zoeken en dán ontslag nemen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 november 2007, 15:41
Mufana Mufana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 15
Mufana is on a distinguished road
Standaard Re: Vraagje over ontslagregelingen...

ik was niet van plan om een andere baan te zoeken maar om een tijdje te gaan reizen. Dus het geld wat ik opstrijk is een mooie basis.

Het probleem is alleen dat geen overeenkomst is. Een paar mondelingen afspraken waar ik geen rechten aan kan ontlenen. Als m'n werkgever moeilijk gaat doen in die maanden heb ik geen poot om op te staan.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 november 2007, 15:56
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Vraagje over ontslagregelingen...

Een mondelinge afspraak is ook een overeenkomst, maar die kun je niet aantonen als het erop aankomt. Hij zou van de zijde van het bedrijf inderdaad schriftelijk bevestigd moeten worden (ontslag per datum Y met betaald verlof van datum X tot datum Y).
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vraagje sollicitatiebrief..graag commentaar sweety Sollicitatiebrief en cv 6 23 juni 2007 22:03
Vraagje: HBO - Universiteit. Kevin18 Loopbaanvragen 2 6 december 2006 21:54
vraagje over contactpersoon jekkie Sollicitatiebrief en cv 1 18 oktober 2006 17:17
Vraagje over sollicitatiegesprek Co007 Sollicitatiegesprek 3 26 mei 2006 19:43
Toelichting bij cv per e-mail? Meissie Sollicitatiebrief en cv 4 17 april 2006 20:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon