Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 8 januari 2009, 16:20
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Het is met name een marketing verschijnsel waarbij de opleiding je alles voorspiegelt maar de realiteit weerbarstiger blijkt.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 8 januari 2009, 20:15
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Weinigen zullen vragen waar je je NIMA hebt behaald. En als ze dr wel naar vragen en je hebt het via LOI, NTI, NHA etc gedaan, dan zeg je dat je in staat was die moeilijke materie geheel zelfstandig eigen te maken.

Een goede recruiter kijkt verder naar waar je je opleiding(en) hebt gevolgd. Maak daar gebruik van bij solliciteren. De werkgever heeft jou wat te bieden, maar jij hebt de werkgever ook wat te bieden. Kortom, je moet jezelf gewoon goed verkopen aan potentiële werkgevers.
Niet elke werkgever is een goede recruiter.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 8 januari 2009, 20:52
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Wanneer er 20 brieven/CVs binnenkomen kunnen de kandidaten met LOI/NHA en aanverwanten best al eens direct opzij worden geschoven.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 14 januari 2009, 19:51
Allochtone
Gast
 
Berichten: n/a
Talking Re: NHA of LOI?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
Wanneer er 20 brieven/CVs binnenkomen kunnen de kandidaten met LOI/NHA en aanverwanten best al eens direct opzij worden geschoven.
Ik denk dat jullie allemaal gewoon speculeren zonder het zeker te weten. Er zijn nl. 4 betrouwbare thuisstudie instanties, NHA - LOI - NTI en RCOI die allemaal erkend zijn door de Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen op grond van de WEO en aangewezen op grond van de WEB.

Persoonlijk ben ik al jaren bezig met studies via deze instanties en ziet geen enkele meer of minder waardering van diplomas via zelfstudie of op school. Enige zie ik tijdverspilling bij een dagopleiding.

Tenslotte bieden zij allemaal b.v. de cursus Middle Management aan (welke ik heb gevolgd had via NHA) die geëxamineerd wordt door Nemas (Nederlandse Management Stichting) aan de Open Universiteit van Rotterdam (dit in mijn geval). Dus ongeacht dag, nacht of zelfstudie, je wordt gewoon geëxamineerd door een door de Minister van Onderwijs aangewezen instantie.

Met andere worden "get your facts straight and stop throwing sky rackets".

By the way, ik ben trots om op mijn CV te melden dat ik mijn Management Diploma (die elke manager van de zelfde instantie, Nemas, zou moeten halen) door zelf studie via NHA heb gehaald. Ik vind dat dit meer waarde heeft dan een diploma gehaald met hulp van een zogeheten leerkracht dat gewoon een reapeter is van wat in een boek staat gedruk.

NB

De Nima Marketing-A, Marketing-B en Communicatie-A worden allemaal geëxamineerd door Het Nederlands Instituut voor Marketing. vandaar daat het diploma nima...... heet. Nima is de afkorting van de genoemde instantie.

Voor meer informatie
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 januari 2009, 20:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allochtone Bekijk bericht
Ik denk dat jullie allemaal gewoon speculeren zonder het zeker te weten. Er zijn nl. 4 betrouwbare thuisstudie instanties, NHA - LOI - NTI en RCOI die allemaal erkend zijn door de Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen op grond van de WEO en aangewezen op grond van de WEB.

Persoonlijk ben ik al jaren bezig met studies via deze instanties en ziet geen enkele meer of minder waardering van diplomas via zelfstudie of op school. Enige zie ik tijdverspilling bij een dagopleiding.

Tenslotte bieden zij allemaal b.v. de cursus Middle Management aan (welke ik heb gevolgd had via NHA) die geëxamineerd wordt door Nemas (Nederlandse Management Stichting) aan de Open Universiteit van Rotterdam (dit in mijn geval). Dus ongeacht dag, nacht of zelfstudie, je wordt gewoon geëxamineerd door een door de Minister van Onderwijs aangewezen instantie.

Met andere worden "get your facts straight and stop throwing sky rackets".

By the way, ik ben trots om op mijn CV te melden dat ik mijn Management Diploma (die elke manager van de zelfde instantie, Nemas, zou moeten halen) door zelf studie via NHA heb gehaald. Ik vind dat dit meer waarde heeft dan een diploma gehaald met hulp van een zogeheten leerkracht dat gewoon een reapeter is van wat in een boek staat gedruk.

NB

De Nima Marketing-A, Marketing-B en Communicatie-A worden allemaal geëxamineerd door Het Nederlands Instituut voor Marketing. vandaar daat het diploma nima...... heet. Nima is de afkorting van de genoemde instantie.

Voor meer informatie


Het gaat er niet om of het terecht is of niet, maar het gaat er om hoe een werkgever tegen dit soort diploma's aankijkt.

Het kan best zijn dat met al de commotie omtrent dit soort studies ook werkgevers vooroordelen hebben over diploma's van zulke instellingen

en of dit nu terecht is of niet, je hebt daarmee wel een mindere kans.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 januari 2009, 20:10
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Je hebt 100% gelijk met wat je zegt alleen het verandert allemaal wanneer je een cursus of opleiding gaat volgen die niet landelijk ge-examineerd wordt.
Nemas, Nima,SPD etc zijn landelijk gerenommeerde diploma's.

Als je een opleiding of cursus MBO/HBO management gaat doen via de NHA en geen officiel landelijk papiertje krijgt stelt het voor werkgevers helemaal niks voor.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 januari 2009, 22:55
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Allochtone: geef eens aan welke functie je nu bekleed, welk inkomen je daarmee per maand en per jaar krijgt, hoeveel mensen je aanstuurt, hoe oud je bent, wanneer je welke thuisstudie hebt afgerond en bij welk soort onderneming je werkt. En heb je de laatste promotie gekregen vanwege werkervaring of juist dankzij thuisstudie?

Dan willen we het ook graag staven.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 15 januari 2009, 13:48
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: NHA of LOI?

Ben het helemaal eens met Pamo.

Als het landelijk geexamineerd wordt, maakt voorbereiding via LOI, NHA enz. niet uit. Zo niet, dan heeft het weinig waarde.

LOI of NTI biedt bijvoorbeeld tegenwoordig ook MBA aan. Als jij daarmee bij werkgever aankomt, word je volgens mij niet serieus genomen. Ook al is het dan erkende opleiding.

LOI heeft nu eenmaal bepaald imago en dat kost nog jaren en jaren om te veranderen. Ik volg nu HBO Bedrijfskunde (dagopleiding) via NCOI. Het voordeel daarvan is dat je discussies hebt en b.v. presentaties moet geven. Daar leer je ook heel veel van. Dat mis je allemaal bij schriftelijke opleiding.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 16 januari 2009, 11:45
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: NHA of LOI?

NCOI staat toch ook niet echt goed bekend?
Ik denk dat je beter iets aan de OU zou kunnen volgen.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 16 januari 2009, 14:13
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: NHA of LOI?

Ik heb wel eens gehoord van problemen, maar mijn ervaringen zijn erg goed (ook door vorige studie). Ik krijg spullen tijdig toegestuurd, reageren snel op mail. Goede locaties, leraren zijn ook goed.

Als ik zeg dat ik nu HBO bij NCOI doe, heb ik al aantal keren als reactie gehad dat ze duur zijn, maar erg goed. Ken ook managers die daar opleiding hebben gedaan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
loi, nha

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LOI en hbo-opleiding Psychologie Martine1975 Opleiding kiezen en volgen 5 24 juli 2010 21:38
Baankansen Hbo studie loi Ann Opleiding kiezen en volgen 15 9 mei 2010 12:49
LOI-opleiding verstandige keuze? edj Opleiding kiezen en volgen 7 9 juni 2008 13:51
Loi hbo propedeuse overstap uni cewinta Opleiding kiezen en volgen 1 31 oktober 2007 10:18
Doorstuderen, hogeschool of LOI? Yapi Opleiding kiezen en volgen 8 15 juli 2006 00:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon