Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 mei 2006, 19:15
ruud86 ruud86 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 mei 2006
Berichten: 1
ruud86 is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar ruud86
Standaard Sollicitatiebrief/motivatie callcenter werk





Motivatie om bij (Bedrijf) te komen werken:


De reden dat ik bij (bedrijf) als callcenteragent wil komen werken is omdat het mij een uitdaging lijkt. Weer een heel ander soort werk doen. Toen ik op de site las dat het een bedrijf is dat zich bezig houdt met het afhandelen van binnenkomende en uitgaande communicatie van bedrijven interesseerde mij dat wel aangezien ik van plan ben dit jaar een opleiding Marketing & Communicatie te gaan volgen en het handig is al wat ervaring daarin te hebben. Daarbij is het bedrijf voor mij goed te bereiken.

Hiervoor heb ik in allerlei magazijnen gewerkt en productiewerk gedaan. Fysiek zwaar werk, maar wel leerzaam geweest. Het was voor mij wel wat simpel, en zoek nu wat meer uitdaging. Ik vind het leuk om met mensen om te gaan en ik ben heel sociaal.

Ik las dat het een eis is dat je Windows, Internet explorer, en Office programma’s beheerst. Ik heb zelf een jaar de opleiding ICT medewerker beheer opleiding gevolgd en heb veel ervaring met die programma’s. Verder ben ik representatief, heb de wil om te slagen, en ben ik zeer gemotiveerd wat mijn tekort aan ervaring ruimschoots compenseert.

Ik zou het heel leuk vinden mijn sollicitatie verder met u te bespreken.

Hoogachtend,

Ruud



Hoi, ik ben ruud en nieuw op dit forum. Ik vroeg me af of dit een beetje een goede sollicitatie brief is? Laat het me even weten.


Alvast bedankt!


groetjes ruud
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 mei 2006, 20:48
NeuroticFish NeuroticFish is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 19
NeuroticFish is on a distinguished road
Standaard Re: Brief/Motivatie callcenter werk

Hm, where to begin

"De reden dat ik bij (bedrijf) als callcenteragent wil komen werken is omdat het mij een uitdaging lijkt. Weer een heel ander soort werk doen. "
-> Lijkt me niet de perfecte zin om je brief mee te starten. In eerste instantie moet je de aandacht lokken waarom jij de perfecte kanditaat bent voor de functie. Kwaliteiten van jezelf aan de vacature koppelen dus.

"Toen ik op de site las dat het een bedrijf is dat zich bezig houdt met het afhandelen van binnenkomende en uitgaande communicatie van bedrijven interesseerde mij dat wel aangezien ik van plan ben dit jaar een opleiding Marketing & Communicatie te gaan volgen en het handig is al wat ervaring daarin te hebben. "
-> Toen ik het einde van de zin bereikte wist ik niet meer waar het begin over ging. Stevig inkorten dus. Lees ik het verkeerd of wil je een paar maanden als callcenter-medewerker werken om dan aan je studies te beginnen daarna of wordt dit een soort van avondstudie? Nu lijkt het ook alsof het toekomstige werk een hulpmiddel is voor je studies (die belangrijker zijn?)

"Daarbij is het bedrijf voor mij goed te bereiken."
-> Daar heeft een bedrijf geen oren naar (behalve als er een soort permanentie is waarop je moet beschikbaar blijven, maar dan nog). Vergeet niet dat het bedrijf naar redenen zoekt om jou aan te werven.

Verder komt de brief (te) joviaal over.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 mei 2006, 18:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief/motivatie callcenter werk

Hallo,

Mijn naam is Ruud en ben nu 19 jaar. Ik ben sinds kort opzoek naar werk omdat ik wat meer spanning zoek. Mijn vorige baantjes hebben me helaas hierin niet de mogelijkheid gegeven waardoor ik mijn geluk toch maar ergens anders ben gaan proberen. Vandaar deze brief.

Waarom uw bedrijf, waarom een callcenter? De kick, en het geld. Ik kan nu wel er om heen gaan draaien maar dit zijn mijn grootste motieven. Ik zie sales als een soort uitdaging wat mij het meeste uit mezelf laat halen. Ook vind ik het geld belangrijk waarom dit zo is, hoef ik u niet uit te leggen maar geloof zeker dat er wat tegenover moet staan om dit je af en toe te laten motiveren en door te laten zetten.

Hopelijk heb ik jullie genoeg weten te vertellen over wie ik ben. Is er iets niet duidelijk dan kun je me natuurlijk altijd bereiken.

Groetjes

Ruud


Deze beter dan?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 mei 2006, 16:03
NeuroticFish NeuroticFish is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 19
NeuroticFish is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief/motivatie callcenter werk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd
Hallo,

Mijn naam is Ruud en ben nu 19 jaar. Ik ben sinds kort opzoek naar werk omdat ik wat meer spanning zoek. Mijn vorige baantjes hebben me helaas hierin niet de mogelijkheid gegeven waardoor ik mijn geluk toch maar ergens anders ben gaan proberen. Vandaar deze brief.

Waarom uw bedrijf, waarom een callcenter? De kick, en het geld. Ik kan nu wel er om heen gaan draaien maar dit zijn mijn grootste motieven. Ik zie sales als een soort uitdaging wat mij het meeste uit mezelf laat halen. Ook vind ik het geld belangrijk waarom dit zo is, hoef ik u niet uit te leggen maar geloof zeker dat er wat tegenover moet staan om dit je af en toe te laten motiveren en door te laten zetten.

Hopelijk heb ik jullie genoeg weten te vertellen over wie ik ben. Is er iets niet duidelijk dan kun je me natuurlijk altijd bereiken.

Groetjes

Ruud


Deze beter dan?
Origineel van aanpak maar daarom niet beter (in mijn ogen, uiteraard). Hier moet je al geluk hebben om een recruiteerder te vinden die je originele aanpak apprecieert.

Als je deze gestudeerd heb, wil ik wel dolgraag weten welke respons je er op gehad hebt (uit nieuwsgierigheid ).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 mei 2006, 17:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief/motivatie callcenter werk

Hallo Ruud,

Ik werk zelf in een callcenter en ben benieuwd waarom je denkt daar veel geld te gaan verdienen? Helaas ligt dit behoorlijk ver van de werkelijkheid.

Ook ben ik bang dat jouw brief om deze reden niet zal leiden tot een sollicitatiegesprek. Je legt de nadruk sterk op geld en spanning. Dit zal je niet vinden in een callcenter. Je zult dus waarschijnlijk je brief moeten aanpassen of op zoek moeten naar een baan waarbij spanning en geld wel een grote rol spelen.

Enkele kernwoorden die je misschien kunnen helpen voor een sollicitatiebrief naar een callcenter:

teamplayer, sterke communicatieve vaardigheden, resultaatgericht etc.

Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 januari 2008, 14:27
Bert van Dijk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief/motivatie callcenter werk

Ik heb mezelf aangemeld bij <een website>. Ik werd dezelfde dag nog gebeld en binnen 2 dagen was ik op gesprek bij een callcenter bij mij in de buurt. Ze gaan erg persoonlijk te werk en ik had snel weer een baan. Nog goed betaald ook. Alle lof voor hen.

Gr,
Bert
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 januari 2008, 14:50
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief/motivatie callcenter werk

Ruuds bericht is uit 2006 zie ik net, dus die is vast al aan het werk

Bert, gefeliciteerd met je baan!

Tijdens mijn studie heb ik bij verschillende call centers gewerkt. Mijn ervaring is dat je via een uitzendbureau gemakkelijk aan de slag kan. Het verloop bij call centers is erg groot, dus ze zijn altijd op zoek naar nieuwe medewerkers.
De procedure bestond vaak uit een beltest (telefonisch rollenspel, zodat ze kunnen nagaan of je een goede telefoonstem hebt, je communicatief vaardig bent e.d.), sollicitatiebrieven kwamen er bij mij nooit aan te pas.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste nieuweling Sollicitatiebrief en cv 1 12 augustus 2005 18:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon