Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 februari 2010, 13:35
Raister82 Raister82 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 7
Raister82 is on a distinguished road
Standaard Onderhandelgesprek nieuwe functie, zelfde bedrijf

Beste Allemaal,

Ik sta op het punt om binnen hetzelfde berdrijf een andere baan te krijgen. ik heb 2 gesprekken achter de rug en die waren positief. Nu heb ik voor donderdag een nieuw gesprek waar dus ook het salaris / werktijden en reiskosten etc besproken gaan worden.

Dit heb ik tot op heden nooit echt gedaan. Ik zit op dit moment in (zoals het bij ons heet) salarisschaal 5, de sollicitatie / vacature is voor salarisschaal 6. Logisch gezegd kom je dan in salarisschaal 6 als ik in die functie kom te werken. Nu is er 1 maar, ik kom te werken in een functie waar ik eigenlijk geen ervaring in heb en ook haast geen kennis en er zullen dus verplicht opleidingen gevolgd moeten worden. Nu denk ik dat ze me niet in salarisschaal 6 willen zetten betreft mijn kennis en ervaring. Kan ik dat we van ze vragen? of kan ik beter de afspraak maken wanneer ik de opleidingen positief afrond dat ik dan naar salarisschaal 6 ga? Hoe pak ik dit precies aan, dit is echt iets waar ik eigenlijk 0,0 ervaring mee heb.

Alvast bedankt,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2010, 21:08
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Onderhandelgesprek nieuwe functie, zelfde bedrijf

Hoi,

Vaak is het zo dat de ene salarisschaal de andere overlapt. Je kunt dan voorstellen om nu een kleine stap voorwaarts te doen in het salaris (en de hogere salarisschaal) om later, als je de studies hebt voltooid, nog een stap te maken.

Later kun je dus doorgroeien naar de top van deze schaal die hoger ligt dan de top van schaal 5.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 maart 2010, 13:28
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Onderhandelgesprek nieuwe functie, zelfde bedrijf

Hoi,

Mijn ervaring met salaris onderhandelingen binnen hetzelfde bedrijf zijn behoorlijk teleurstellend.
Bij de nieuwe functie hoort een bepaalde schaal en de overstap van de ene naar de andere schaal ligt vast en het arbeidsvoorwaardenboek, onderhandelen had dus geen zin. Mijn conclusie is dan ook dat je (helaas) alleen over je salaris kan onderhandelen wanneer je nieuw bij het bedrijf in dienst komt.

Ik zou het overigens niet accepteren wanneer ze je op je huidige schaal houden in je nieuwe functie, klopt niet met hetgeen in de functieomschrijving genoemd wordt.
Het volgen van opleiding om je nieuwe functie goed uit te kunnen voeren is iets waar je altijd rekening mee moet houden, ongeacht of je ervaring hebt of niet.

Succes.
Groet,
Mathieu
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 maart 2010, 09:18
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Smile Re: Onderhandelgesprek nieuwe functie, zelfde bedrijf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raister82 Bekijk bericht
Beste Allemaal,

Ik sta op het punt om binnen hetzelfde berdrijf een andere baan te krijgen. ik heb 2 gesprekken achter de rug en die waren positief. Nu heb ik voor donderdag een nieuw gesprek waar dus ook het salaris / werktijden en reiskosten etc besproken gaan worden.

Dit heb ik tot op heden nooit echt gedaan. Ik zit op dit moment in (zoals het bij ons heet) salarisschaal 5, de sollicitatie / vacature is voor salarisschaal 6. Logisch gezegd kom je dan in salarisschaal 6 als ik in die functie kom te werken. Nu is er 1 maar, ik kom te werken in een functie waar ik eigenlijk geen ervaring in heb en ook haast geen kennis en er zullen dus verplicht opleidingen gevolgd moeten worden. Nu denk ik dat ze me niet in salarisschaal 6 willen zetten betreft mijn kennis en ervaring. Kan ik dat we van ze vragen? of kan ik beter de afspraak maken wanneer ik de opleidingen positief afrond dat ik dan naar salarisschaal 6 ga? Hoe pak ik dit precies aan, dit is echt iets waar ik eigenlijk 0,0 ervaring mee heb.

Alvast bedankt,
Goedemorgen

2/3 van alles wat je moet doen is je al gelukt!
1/3 krijg je nog en dat is het derde gesprek en aangezien de vorige 2 gesprekken positief waren zou ik me niet zo'n grote zorgen maken. Het is positief dat jouw werkgever zo'n vertrouwen in je heeft.

Niet te bang te zijn en dat je 0,00% weet is ook niet waar, maar dat denk je nu omdat je zenuwachtig bent wat volstrekt normaal is.
Gewoon het gesprek aangaan en het zal zoals je schreef duidelijk worden wat je te doen staat. Gewoon meedraaien en na een paar dagen heb jij jouw draai gevonden in je promotie.
Just do it, don't ask to much

Tip: laat vooral blijken dat je wel enthousiast bent. Niet té natuurlijk, maar je baas zou dit heel normaal vinden en zelf gemotiveert!

Ga niet slijmen van "ik ben blij dat je me zo vertrouwd oid".
Blijf realistisch en jezelf want door jezelf te blijven heb je wel 2/3 al gedaan en met succes, dus kom op joh, trap jezelf niet de hoek in en desnoods laat je Google even los op je nieuwe functie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe vacature, zelfde bedrijf: opening sollicitatiebrief Ears Sollicitatiebrief en cv 3 20 maart 2010 01:37
Nieuwe functie, nieuw salaris Mart64 Salaris 0 20 oktober 2009 12:03
Sollicitatiebrief voor zelfde functie als je huidige mama Sollicitatiebrief en cv 2 15 juli 2009 12:29
Dilemma: nieuwe functie, maar lager salaris volgens CAO chnny10 Salaris 1 2 oktober 2007 12:46
Kennismakingsgesprek - 2 bedrijven, zelfde functie? JennieG Sollicitatiebrief en cv 3 14 december 2006 16:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon