Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 oktober 2013, 15:44
Spookvogel Spookvogel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2013
Berichten: 2
Spookvogel is on a distinguished road
Standaard Tijdelijk contract verlengd, niet ontvangen

Hoi,

Heb een vraag over het volgende:

Ik heb een contractverlenging gekregen voor 6 maanden, dit mijn derde tijdelijke contract, eerst had ik steeds een jaar. Het contract werd per post opgestuurd en heeft mij niet bereikt, een collega die toevallig in exact dezelfde situatie zit heeft het contract al twee weken geleden gekregen en getekend teruggestuurd.

Ik ben een jaar geleden verhuisd en bij navraag lijkt het erop alsof mijn nieuwe adres niet overal bekend was binnen de organisatie. Wellicht is dat de oorzaak, wellicht heeft er iemand bij HR mijn contract gewoon laten liggen, ik weet het niet. Voor de zekerheid heb ik de adreswijziging nu wel overal doorgegeven, maar heb nog niets gezegd over het waarom; bij uitblijven van mijn verlenging zou immers het laatst overeengekomen contract automatisch verlengd worden. Daar heb ik meer aan, want 12 maanden is meer dan 6.

Klopt mijn logica en is het verstandiger om mijn mond te houden of is het mij aan te rekenen dat ik geen contract heb gekregen en moet ik snel met mijn leidinggevende gaan praten hierover?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 oktober 2013, 16:04
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Klopt mijn logica en is het verstandiger om mijn mond te houden of is het mij aan te rekenen dat ik geen contract heb gekregen en moet ik snel met mijn leidinggevende gaan praten hierover?
Je moet inderdaad snel in gesprek gaan met je leidinggevende en aangeven dat je je contract nog niet hebt ontvangen. Het is zeker niet verstandig om je mond te houden. Je contract wordt er echt niet anders door, want jullie zijn al overeengekomen dat het met een half jaar verlengd zal worden. Trouwens, stel - echt stel nu - nu dat het zo zou zijn dat je werkgever door een administratieve fout van rechtswege gedwongen wordt jou een contract van een jaar aan te bieden, hoe zou jullie relatie dan worden denk je? Dat je er achterkomt dat je werknemer willens en wetens zijn mond heeft gehouden om een beter contract in de wacht te slepen? Ik denk niet dat jou dit in dank wordt afgenomen en de relatie met je werkgever erg zal verslechteren. Het vertrouwen in jou is immers ernstig geschaad en een verstoorde arbeidsverhouding kan een reden zijn om ontslag aan te vragen. Dan ben je nog verder van huis. Eerlijkheid duurt echt het langst ...
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 oktober 2013, 16:25
Spookvogel Spookvogel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2013
Berichten: 2
Spookvogel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Je moet inderdaad snel in gesprek gaan met je leidinggevende en aangeven dat je je contract nog niet hebt ontvangen. Het is zeker niet verstandig om je mond te houden. Je contract wordt er echt niet anders door, want jullie zijn al overeengekomen dat het met een half jaar verlengd zal worden. Trouwens, stel - echt stel nu - nu dat het zo zou zijn dat je werkgever door een administratieve fout van rechtswege gedwongen wordt jou een contract van een jaar aan te bieden, hoe zou jullie relatie dan worden denk je? Dat je er achterkomt dat je werknemer willens en wetens zijn mond heeft gehouden om een beter contract in de wacht te slepen? Ik denk niet dat jou dit in dank wordt afgenomen en de relatie met je werkgever erg zal verslechteren. Het vertrouwen in jou is immers ernstig geschaad en een verstoorde arbeidsverhouding kan een reden zijn om ontslag aan te vragen. Dan ben je nog verder van huis. Eerlijkheid duurt echt het langst ...
Dank voor de reactie!

Ter verduidelijking, de relatie tussen mij en mijn baas is prima, de relatie tussen mij en de baas van mijn baas ook. Men wil mij behouden, hierover ben ik zeker, er is mij meermalen gezegd dat ze het liefst een vast contract zouden aanbieden. Helaas is het besluit niet aan hen; omdat ik voor een erg grote organisatie werk waarin momenteel 'van bovenaf' bezuinigd wordt hebben mensen met tijdelijke contracten dit jaar geen verlengingen gekregen. Ik en mijn directe collega waren de uitzonderingen op die regel, ik heb begrepen dat mijn leidinggevenden hard moeten onderhandelen om dit voor elkaar te krijgen, al kregen we slechts een 6 maanden verlenging in plaats van het jaar waarop we hoopten.

Bang voor schade in de relatie tussen mezelf en mijn leidinggevende(n) ben ik niet, en om dezelfde reden zie ik ook geen groot gevaar wat betreft een eventuele vaste aanstelling in de toekomst. Ik vermoed zelfs dat mijn leidinggevende het vrij hilarisch zou vinden als ik hierdoor een jaarcontract in plaats van een halfjaarcontract zou krijgen

Wat ik me afvraag is puur of ik gezien mijn verhuizing en het niet volledig doorgeven van mijn nieuwe adresgegevens wel een kans maak op dit scenario. Anders moet ik inderdaad als de donder met hem om de tafel...

Wat je zegt over de overeenkomst tussen mij en mijn leidinggevende is interessant maar snap ik niet helemaal, kun je uitleggen hoe dat precies werkt? Ik ben immers nog niets overeengekomen naar mijn weten, er is mij alleen medegedeeld dat er een 6 maanden verlenging zou worden opgestuurd...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract niet verlengd om onzinredenen Fraellius Je rechten en plichten als werknemer 5 18 augustus 2013 01:27
Tijdelijk contract wordt verlengd, maar niet zoals mondeling overeengekomen meeltje Je rechten en plichten als werknemer 4 8 augustus 2013 13:53
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Hoe uitleggen waarom contract niet werd verlengd in sollicitatiegesprek? superzuster Sollicitatiegesprek 2 15 september 2011 16:32
Contract wordt niet verlengd, hoe brengen in sollicitatiegesprek? Marieke J Sollicitatiegesprek 10 14 september 2011 18:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon