Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 mei 2007, 23:33
Margriet28 Margriet28 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 2
Margriet28 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief secretaresse / assistent-makelaar, ik mis wat

Hallo,

Ik heb zojuist een sollicitatiebrief geschreven, maar ik heb het idee dat die niet helemaal compleet is. Moet ik er nog inzetten waarom ik geschikt voor deze functie ben, of is dit duidelijk zo? En waar zou ik dat moeten plaatsen. Ik zal hieronder de vacature en mijn brief weergeven:

Vacature:
Om ons team te versterken, zoeken wij een fulltime:

Secretaresse / assistent-makelaar

Werkzaamheden:

Je bent verantwoordelijk voor de ontvangst en het informeren van cliënten, zorgt voor correcte afhandeling van telefoonverkeer, postverwerking en overige administratieve werkzaamheden (opstellen van koopovereenkomsten e.d.).

Daarnaast assisteer je de makelaars bij het in de verkoop/ verhuur krijgen van objecten. Je gaat de 1e keer mee de panden bezoeken en zorgt voor de complete presentatie van de objecten evenals voor de vermelding op onze site.

Profiel:

Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband goed werken, je beheerst verwerkingsprogramma’s zoals Word en Excel, je bent representatief, vol initiatief en regelmatig klantencontact spreekt je aan. Heb je minimaal MBO werk- en denkniveau en ben je bereidt beroepsgerichte cursussen te volgen? Dan is deze baan wellicht iets voor jou. Ervaring in de makelaardij of een gerelateerde branche is een pré.

Belangstelling:

Spreekt deze functie je aan? Stuur dan een sollicitatiebrief, voorzien van c.v. en eventueel pasfoto naar...

Mijn brief:
Geachte <aanhef>,

Op het internet zag ik uw vacature voor secretaresse/assistent-makelaar. Omdat deze functie meer lijkt aan te sluiten bij mijn belangstelling dan mijn huidige baan solliciteer ik hiernaar.

Momenteel werk ik bij een zorginstelling als secretaresse. Na een aantal jaren als secretaresse gewerkt te hebben, merk ik dat mijn hart toch meer ligt bij het rechtstreeks contact met cliënten, de door uw omschreven werkzaamheden spreken me daarom ook erg aan. Ook het werken in de woonmarkt spreekt me aan, ik zou daar graag meer over leren en ben daarom ook van harte bereid een opleiding tot assistent-makelaar te volgen. In mijn bijgevoegd curriculum vitae vindt u verdere gegevens over mijn opleiding en werkervaring.

Mijns inziens voldoe ik aan al de eisen in het door u genoemde profiel. Ik zou het fijn vinden als u mij uitnodigt voor een gesprek zodat ik mijn sollicitatie nader kan toelichten. Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,



<naam>
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 mei 2007, 14:30
kobiehermans
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse / assistent-makelaar, ik mis wat

mij lijkt de brief prima zo
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 mei 2007, 14:42
Loes Loes is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2007
Berichten: 12
Loes is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse / assistent-makelaar, ik mis wat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Margriet28 Bekijk bericht
Hallo,

Mijn brief:
Geachte <aanhef>,

Op het internet zag ik uw vacature voor secretaresse/assistent-makelaar. Omdat deze functie meer lijkt aan te sluiten bij mijn belangstelling dan mijn huidige baan solliciteer ik hiernaar.

Momenteel werk ik bij een zorginstelling als secretaresse. Na een aantal jaren als secretaresse gewerkt te hebben, merk ik dat mijn hart toch meer ligt bij het rechtstreeks contact met cliënten. De door uw omschreven werkzaamheden spreken me daarom ook erg aan. Ook het werken in de woonmarkt zie ik zeker zitten. Ik zou daar dan ook graag meer over leren en ben van harte bereid een opleiding tot assistent-makelaar te volgen. In mijn bijgevoegd curriculum vitae kan u verdere gegevens over mijn opleiding en werkervaring vinden.
Mijns inziens voldoe ik aan al de eisen in het door u genoemde profiel. Ik zou het fijn vinden als u mij uitnodigt voor een gesprek zodat ik mijn sollicitatie nader kan toelichten. (Bij voorbaat hartelijk dank)

Met vriendelijke groeten,



<naam>

Hopelijk ben je zo geholpen.
Groetjes,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 mei 2007, 20:25
pepesan pepesan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 22
pepesan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse / assistent-makelaar, ik mis wat

Ik zou de internetsite vermelden waar je de advertentie hebt zien staan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 mei 2007, 13:32
Margriet28 Margriet28 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 2
Margriet28 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse / assistent-makelaar, ik mis wat

Oke, ik pas 'm aan en dan gaat 'ie de deur uit. Hartelijk bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 mei 2007, 13:08
meisje meisje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 23
meisje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse / assistent-makelaar, ik mis wat

Hallo,
Ik weet niet of je hem al uit de deur hebt gedaan. Zo ja? De brief ziet er netjes uit. Zo nee? dan zou ik nog een klein beetje er aan vebeteren.


Mijns inziens voldoe ik aan al de eisen in het door u genoemde profiel. Ik zou het fijn vinden als u mij uitnodigt voor een gesprek zodat ik mijn sollicitatie nader kan toelichten. Bij voorbaat hartelijk dank.

Hierin vermeldt je dat je voldoet aan de eisen, ik zou dit nog even kort vernoemen waarom je hier aan vereist. Maar dit is mijn mening.

Succes

xx meisje
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 mei 2007, 16:50
leinnl leinnl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 7
leinnl is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse / assistent-makelaar, ik mis wat

Even een vraagje: in de vacature staat vermeld dat je bereid moet zijn beroepsgerichte cursussen te volgen. Jij hebt dat vertaald naar opleiding tot assistent-makelaar, maar is dat ook zo?

Succes,

Marjolein
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niveaus secretaresse: wat is het verschil? Evelyne Opleiding kiezen en volgen 4 15 juni 2007 21:10
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 18:06
sollicitatiebrief assistent politiemedewerker ano Sollicitatiebrief en cv 1 10 november 2006 16:49
sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis noekkie Sollicitatiebrief en cv 2 12 oktober 2006 20:52
open sollicitatiebrief (assistent) makelaar zizazonnebloem Sollicitatiebrief en cv 4 12 januari 2006 09:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon