Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 juni 2010, 14:00
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Ik zou graag een baan richting management zoeken, sinds een enkele maand denk ik dat dit erg geschikt voor mij is omdat het een richting is waar ik mijn ideëen kwijt kan.

Ik ben nogal een creatieve denker en zie de dingen vaak op een andere manier, ook merk ik momenteel als vakkenvuller de effecten van slecht management vrij sterk.

Maar iedere keer als ik een solicitatie brief wil schrijven wordt ik daar depressief van, want ik zie nooit in waarom iemand mij zou aannemen. Zelf heb ik het gevoel dat ik alle potentie van de wereld heb, maar dit blijkt niet uit mijn opleidingen en werkervaring aangezien ik meerdere keren een opleiding heb gekozen die niet geschikt voor mij was. Aangezien ik slecht kan rekenen werden de meeste mogelijkheden gelijk al afgesloten voor mij, terwijl ik in vrijwel alle andere dingen wel goed ben.
Maar omdat ik rekenen niet op een hoog niveau kan doen, betekent dat door de erg kromme leersystemen in Nederland dat ik al het andere ook maar op een laag niveau moet doen.

Ik kan ook slecht met mijn handen werken, wat is gebleken uit een technische opleiding. Ik heb mijn best daarop gedaan maar ik blijk wat dat betreft twee linkse handen te hebben.

Als ik maar de kans krijg om mezelf te bewijzen dan ben ik er van overtuigd dat ik dat goed zal doen, maar die kans krijg ik niet, en dat is frustrerend.

Hier is mijn CV, wat informatie van namen en plaatsen laat ik weg voor privacy redenen.

Curriculum Vitae Willem V

Naam: Willem V
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
Telefoon:
Geboortedatum: 9 Maart 1985
Geboorteplaats:

Nederlands: Moedertaal.
Engels: Goed.

Opleidingen

2005-2006
Eerste Verkoper
Da Vinci College
Diploma: Ja

2004-2005
Verkoopmedewerker
Da Vinci College
Diploma: Ja

2003-2004
Verkoop Assistent
Da Vinci College
Diploma: Ja

2001-2003
ICT
Da Vinci College
Diploma: Nee

1997-2001
Electrotechniek B niveau
VMBO Het Gilde
Diploma: Ja

1999
Tekenen voor kinderen, schriftelijke cursus.
Nederlandse school voor Tekenonderwijs.
Diploma: Ja

1997
Basiscertificaat typen, schriftelijke cursus
Type-Instituut Pica
Certificaat: Ja

Werkervaring en stages

2001-heden
Verkoopmedewerker
C1000

September 2005-Januari 2006
Stage Verkoopmedewerker
Boek & Co

Januari 2005-Juni 2005
Stage Verkoopmedewerker
C1000

September 2004-December 2004
Stage Verkoopmedewerker
Super de Boer

Januari 2004-Mei 2004
Stage Verkoopmedewerker
Speelgoedzaak Top 1 Toys

September 2003-December 2003
Verkoopmedewerker
Computerzaak Becomputers

Februari 2002-Mei 2002
Stage Systeembeheerder
Altena College

April 2000
Stage Electrotechniek
Navmate scheepselectronica


Interesses en activiteiten

2000-2001
Striptekenaar Schoolkrant

1995-1996
Judo
Oranje band behaald.

2006-heden
Stijldansen
Niveau goud behaald.

Ervaring met computerprogramma's:
-Microsoft Windows 98, ME, XP en Vista
-Microsoft Word
-Microsoft Excel
-Microsoft Powerpoint
-Microsoft Internet Explorer
-Editors van een aantal computergames (o.a Neverwinter Nights)
-Modifications (aanpassingen) voor Computergames

Interesses

- Geschiedenis.
- Verhalen schrijven met een focus op karakter ontwikkeling.
- Stijldansen.
- Computergames in vele genres.



Mijn officiele CV ziet er wel iets georganiseerder uit en vermeld alle locaties waar ik een opleiding of stage gevolgd heb.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 juni 2010, 15:09
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Hoi,

Ik lees veel negativiteit in je verhaal, je benoemt dat wat je niet kan.
Probeer eens op een rijtje te zetten waar je wél goed in bent. Ik lees dat je een creatieve denker bent bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 juni 2010, 21:11
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Mijn ervaringen met sollicitaties en opleidingen zijn vooral negatief helaas.

Ik vind mezelf inderdaad een creatieve denker, maar dat is nogal lastig te verkopen in een sollicitatie brief.

Veel te vaak wordt er gekeken naar opleiding en werkervaring, en te weinig naar de persoonlijke instelling en natuurlijke vaardigheden. Dat terwijl door de juiste vragen te stellen een werkgever heel veel te weten kan komen alleen al door een e-mail, nog voordat er een gesprek plaatsvind.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 juni 2010, 21:40
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem V Bekijk bericht
Mijn ervaringen met sollicitaties en opleidingen zijn vooral negatief helaas.

Ik vind mezelf inderdaad een creatieve denker, maar dat is nogal lastig te verkopen in een sollicitatie brief.

Veel te vaak wordt er gekeken naar opleiding en werkervaring, en te weinig naar de persoonlijke instelling en natuurlijke vaardigheden. Dat terwijl door de juiste vragen te stellen een werkgever heel veel te weten kan komen alleen al door een e-mail, nog voordat er een gesprek plaatsvind.
1: Vat alle werkervaring samen in 1 kopje.
2: Neem alleen succesvol afgerond opleidingen na je middelbare school mee.
3: Voltooi een MBO4 of HBO opleiding.
4: Ga na in welke richting je leiding wilt geven.

Leiderschap (oftewel: management) met MBO3 en zonder relevante werkervaring is niet realistisch denk ik. Ga eerst na welke richting je in wilt en zorg dat je daar ervaring en opleidingen/certificaten in behaalt.

De redenen waarom je zelf denkt ergens geschikt voor te zijn doen er niet toe. De markt bepaalt of je wel of niet aan (meestal) standaard profiel voldoet. Ook worden de meeste leidinggevende functies vanuit netwerken ingevuld.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 juni 2010, 21:42
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Verder kun je tegenwoordig hobby's en sport beter weglaten naar mijn mening. Ook zaken bij een school en verouderde computersystemen doen er niet toe.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 juni 2010, 23:18
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Alle werk ervaring samen vatten is wel een goed idee, ik had de niet afgeronde opleiding neergezet om aan te tonen wat ik in die jaren had gedaan maar die kan ik dan ook wel weglaten.

Terug naar school gaan zit er niet bij, voor cursussen wel maar niet voor een opleiding van jaren lang. Ik wil ook zo snel mogelijk weg bij mijn huidige baan. Ik heb nog nooit een goede keus gemaakt qua opleiding, en aangezien er vaak problemen zijn met studieschulden schrikt dat mij erg af.

Hobbies en sport had ik er bij gezet om te laten zien waar mijn interesses liggen, soms kan er iets nuttigs bij staan wat van toepassing kan zijn voor een functie.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 juni 2010, 15:15
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Wie heeft er voor mij tips voor m'n sollicitatiebrief en eventueel cv.
Ik ben 7 jaar werkzaam geweest als salarisadministrateur. Hier ben ik door toeval ingerold. Daarvoor heb ik oa 1 jaar gewerkt als afdelingssecretaresse en heb hier ook een 2 jarige opleiding voor gedaan.
Door outsourcing ben ik op zoek naar een nieuwe job en ik wil...jawel...back to my roots, weer aan de slag als (directie) secretaresse.
Heeft iemand goede tips en of openingszinnen om dit netjes en leuk duidelijk te maken?
Ik heb zitten blokken maar mijn inspiratie laat te wensen over.

Grt,
Annabel
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 juni 2010, 00:00
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Je ervaring als salaris administrateur kan denk ik goed gebruikt worden in je sollicitatie, mischien kan het helpen om te praten hoe je de taken uitgevoerd heb in de afgelopen jaren die overeenkomen met directie secretaresse werkzaamheden?

Ik ben waarschijnlijk niet in staat om het beste advies te geven aangezien ik niet zo thuis ben in de administratieve sector, maar dat is het enige waar ik aan kan denken.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 juni 2010, 22:21
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Nog een vraag over mijn CV, ik heb alleen word op een oude computer die nogal traag is, is het ongepast om een CV bij een sollicitatie bij te voegen dat staat in wordpad of kladblok?

de trage computer gebruik ik verder nooit, en word is een nogal duur programma dat ik thuis verder eigenlijk nooit gebruik.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 juni 2010, 23:30
Achmed
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Je kunt www.openoffice.org downloaden. Dat is een gratis kantoorpakket. Je kunt je document vervolgens als PDF opslaan.

Stuur nooit een Word document op. Met een PDF A4 komt je CV namelijk altijd 100% correct uit de printer of op het scherm.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie administratief medewerker & cv pcjvanhemert Sollicitatiebrief en cv 5 19 oktober 2009 17:00
Herintreder met 'gat in cv': welk soort cv? tilly Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2009 18:09
Sollicitatiebrief en/of alleen cv? appie Sollicitatiebrief en cv 2 27 augustus 2008 22:56
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon