Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 februari 2010, 15:20
Sythara Sythara is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Berichten: 4
Sythara is on a distinguished road
Post Motivatiebrief

Ik weet dat dit wel net iets anders is dan een sollicitatie brief maar het valt wel in hetzelfde straatje.

Ik heb nu al tijden gewerkt maar in wil in september weer een nieuwe opleiding starten.
Nu moet ik hiervoor een motivatiebrief schrijven.

Hoe begin je een motivatie brief??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 februari 2010, 15:32
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Motivatiebrief

Hoi,

Ik zou beginnen met zoiets als dat jij enthousiast was toen je hoorde van deze opleiding en daarna uitleggen waarom, wat je ervaring is enz. Wat het doel is van je opleiding. Wat je erg aanspreekt enz.

Zou beginnen met schrijven, al is het maar steekwoorden. Dan bouw je er zinnen omheen. Zag trouwens op carrieretijger.nl zelf ook info over motivatiebrief staan m.b.t. opbouw en belangrijke onderdelen. Zag er goed uit.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 februari 2010, 15:32
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Motivatiebrief

http://www.carrieretijger.nl/functio...motivatiebrief
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 februari 2010, 15:52
Sythara Sythara is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Berichten: 4
Sythara is on a distinguished road
Standaard Re: Motivatiebrief

Dank je wel

de link help enorm voor de opbouw.

En ben inderdaad nu maar begonnen om wat te schrijven en dan kijk ik dadelijk wel of de opbouw veranderd moet worden en of de openingszin anders kan zodat het meer bij mijn stuk past.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 februari 2010, 16:22
Sythara Sythara is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Berichten: 4
Sythara is on a distinguished road
Standaard Re: Motivatiebrief

Dit is mijn Brief geworden
Iemand aanmerkingen of ideen om het te verbeteren?
Het moest 1-2 kantjes zijn..

(naam)
(straat)
(postcode) (plaats)
(tel nummer)
(e-mail)

Hogeschool
Afdeling Creatieve Therapie
T.a.v. (naam)
Postbus (nummer)
(pstcode) (straat)

(plaats), 24 februari 2010

Betreft: Motivatiebrief voor opleiding Creatieve Therapie

Geachte mevr. (naam).

Hierbij ontvangt u mijn motivatiebrief. In deze brief zal ik uitleggen waarom ik voor de opleiding Creatieve Therapie gekozen heb en hoe het in mijn leven past.

Mijn naam is (naam). Ik ben 21 jaar en na een lange tijd uit het studiestraatje te zijn geweest zeer gemotiveerd om weer naar school te gaan.
Ik heb vanaf mijn eerste dag naar school op de Vrije School gezeten. Wegens wat lichamelijke omstandigheden hier geen diploma gehaald. Hierdoor heb ik op het ROC de VAVO gedaan. Ik heb drie havo certificaten gehaald. Daarna ben ik Verpleegkundige BBL gaan studeren. Dit beviel mij niet, ik werkte fulltime in het ziekenhuis en dit vond ik te onpersoonlijk naar de mensen toe.
Ik ben vervolgens gaan werken in de gehandicapten zorg wat mij zeer is bevallen.
Mijn besluit was dan ook een opleiding te gaan doen die bij dit werk aansloot en zodoende ben ik aan Maatschappelijke Zorg begonnen. Omdat ik op dat moment al een jaartje ouder was dan de gemiddelde leerlingen kreeg ik gen aansluiting zodoende ben ik ook met deze opleiding gestopt met het plan een HBO studie te starten.

Toen ik vernam dat je op je 21ste een toelatingsexamen kon doen ben ik gaan snuffelen tussen de sociale studies. Toen ik de opleiding Creatieve Therapie tegen kwam dacht ik: “Dit lijkt me wat!” hoe leuk om je 2 passies te kunnen combineren. Het creatieve gedeelte en het werken met mensen.

De grootste ervaring die ik heb gehad met toneelspelen is op school geweest. Ik heb van de kleuterklas tot en met de 11 klas (Klas 5) op de Vrije School gezeten. Van af Klas 1 (Groep 3) heb ik elk jaar met mijn klas een toneel uitvoering gegeven. Ik heb dit altijd met zeer veel plezier gedaan. Ik kan me nog goed herinneren dat ik Mirjam heb gespeeld in het stuk Mozes. Ik was een jaar of 8 a 9. Op dat moment besefte ik dat het toneelspelen mij erg lag. De laatste rol die ik heb gespeeld was een vrouw aan het bed van de verteller. Ik was zodoende het hele spel op het toneel.
Het afgelopen jaar heb ik jammer genoeg niet veel met drama kunnen doen. Maar het is altijd wel en mijn achterhoofd geweest. Ik ben zelfs opzoek gegaan naar musical groepen jammer genoeg door het vele verhuizen is hier niets van gekomen.

Toch speelt drama een groot deel in mijn leven. In elke situatie probeer ik mij te verplaatsen in een ander persoon, om zo meer begrip voor iemand te krijgen of om iemand op die manier beter te kunnen begrijpen. Hier is dan ook het stuk therapie met de creatieve inslag in de opleiding wat me zeer aanspreekt. Het lijkt mij geweldig mensen te kunnen helpen door middel van rollen spellen. Zodat mensen elkaar beter kunnen begrijpen door in de ander zijn huid kruipen.
Mijn toekomst beeld is dan ook om een eigen bedrijfje te starten. Ik zou dit graag willen combineren met Pedagogiek, een opleiding die ik na Creatieve Therapie zou kunnen gaan doen. Ik wil dan ook het liefste met kinderen werken.
Straks als ik therapeut ben wil ik de kinderen kunnen helpen in combinatie met de ouders om zo de ouders een beter beeld te kunnen geven van het kind en wat er in het kind om gaat.
Ik heb zelf veel begrip voor mensen in therapie ik vind dat mensen die de keuze hebben kunnen maken in therapie te gaan erg sterk zijn ondanks de mogelijke problemen die ze hebben. Ik loop vaak tegen mensen aan die problemen hebben en praat veel met deze mensen. Hierin heb ik altijd al een beetje een therapeutische rol en ik raad mensen altijd aan een therapeut in de hand te nemen. Het is een onafhankelijk persoon waar jij je ei bij kwijt kan. Juist doordat ik altijd al mensen help denk ik dat ik geschikt ben een therapeut te worden om zo op een professionele manier mensen te kunnen helpen.

Alles bij elkaar heb ik een enorm toekomst plan en hoop ik als ik deze studie kan starten dit een begin is om mijn droom werkelijkheid te maken.


Met vriendelijk groet,
(naam)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening F-Mwd Sollicitatiebrief en cv 3 1 maart 2010 10:58
CV & motivatiebrief Australië Thormodo Sollicitatiebrief en cv 1 23 februari 2010 19:24
Motivatiebrief Traineeship Logistiek Ronneman Sollicitatiebrief en cv 3 10 juni 2009 00:01
motivatiebrief voor opleiding juud90 Sollicitatiebrief en cv 0 4 februari 2009 17:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon