Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 augustus 2011, 12:59
Kiki31 Kiki31 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 3
Kiki31 is on a distinguished road
Standaard Werkgever weigert opname vrije dagen na ontslag

Ik zit met het volgende:

Ik heb een andere baan gevonden. Netjes en op tijd mijn contract opgezegd en een verzoek ingediend om mijn laatste vrije dagen op te willen nemen.

Het zijn er slechts 4 en ik ging er eigenlijk vanuit dat dit geen probleem zou zijn.

Mijn werkgever wil me hier nog zolang mogelijk houden Maar misschien in die laatste week zou het wel kunnen.

Mag dit zomaar? Heb het internet al afsgestruind maar kan enkel vinden dat hij zoiets mag weigeren als er sprake is van een onderbezetting.

Nu kampen we al jaren met een onderbezetting hier; mede dankzij het belabberde personeelsbeleid wat hier wordt gevoerd.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 augustus 2011, 13:19
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Volgens mij gaat opname van vakantiedagen in goed overleg. Indien er overwerk uren staan dan zou dit in tijd-voor-tijd gecompenseerd kunnen worden, wat de werkgever eenzijdig kan toewijzen.

Dit laatste is niet het geval, dus zullen de vakantieuren in overleg opgenomen kunnen/mogen worden.

groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 augustus 2011, 14:13
Kiki31 Kiki31 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 3
Kiki31 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb 2 dagen tijd voor tijd staan omdat ik notabene extra heb gewerkt terwijl mijn werkgever op vakantie was. Ik heb zelfs nog kosten gemaakt voor de kinderopvang om aanwezig te kunnen zijn op mijn werk. Om hem uit de brand te kunnen helpen.

De andere 2 dagen zijn echt vakantiedagen.

Wat is goed overleg? Ik heb het verzoek ingediend en het is afgewezen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 augustus 2011, 14:36
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Volgens mij kan de baas er ook voor kiezen om de vakantiedagen uit te betalen. Normaal gaat zoiets inderdaad in overleg en behoort het geen probleem te zijn. Kunnen jullie niet tot een compromis komen (bv 2 dagen werken en 2 dagen vakantiedagen)? Je geeft zelf aan dat er sprake is van onderbezetting (door welke reden dan ook) het gaat slechts om 4 dagen.. en ja hij kan er voor kiezen wegens onderbezetting jou die 4 dagen nog te laten werken en de vakantiedagen uit te betalen volgens mij.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 augustus 2011, 14:46
Kiki31 Kiki31 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 3
Kiki31 is on a distinguished road
Standaard

Tja hoe kom je tot een compromis; ik ga het nogmaals bespreken.

Wat de onderbezetting betreft; als hij zelf op vakantie gaat is er geen sprake van onderbezetting maar als ik vrij wil dan ineens wel. Plus dat hij nog niet eens bezig is om iemand te werven voor mijn functie terwijl ik een maand geleden al heb opgezegd.

Maargoed ik wil het ook niet te hoog laten oplopen. Het is alleen frustrerend en ik had niet verwacht dat ze hier moeilijk over zouden doen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 augustus 2011, 10:41
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Ik kan me voorstellen dat een werkgever een goede werknemer zo lang mogelijk nog wil benutten dus vanuit dat oogpunt kan ik wel begrijpen dat de werkgever hier niet aan mee wil werken.
Ik weet niet wat je rechten zijn en vermoed eigenlijk dat je alleen recht hebt tot vakantieopname als die al gepland stond in deze maand, want vakantiedagen inplannen gaat normaal in overleg dus denk niet dat je simpel kunt zeggen heb nog 2 vakantiedagen en die wil ik deze maand opnemen.

De tijd voor tijd dagen gaan lijkt me ook in overleg dus als werkgever dit weigert kun je er volgens mijn niet veel aan doen. Persoonlijk zou ik gewoon deze maand doorwerken en dan krijg je die dagen gewoon uitbetaald samen met het resterende vakantiegeld e.d.
Het vervelend als je niet goed uit elkaar gaat want je werkgever kan je ook nog steeds van dienst zijn als je niet meer bij hem werkt, denk aan referenties, getuigenschrift en dat soort dingen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 augustus 2011, 03:01
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard ziek melden

Gewoon ziek melden, heb ik ook gedaan !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na aflopen jaarcontract verlenging alleen per sms, geen vrije dagen carlito Je rechten en plichten als werknemer 1 30 maart 2011 13:22
In vrije tijd genoten opleiding bekend maken aan werkgever? StefanV Je rechten en plichten als werknemer 2 28 maart 2011 21:19
Werkgever stelt dat ik ontslag genomen heb, maar dat is niet het geval Inkie_1972 Je rechten en plichten als werknemer 7 24 januari 2011 16:27
Ontslag dreigt, wordt aansprakelijk gesteld door werkgever spacecowboy Je rechten en plichten als werknemer 13 22 november 2010 17:41
Studieovereenkomst: wil ontslag nemen maar moet nog 2 jaar bij werkgever blijven jhero Je rechten en plichten als werknemer 5 1 juli 2009 14:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon