Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 mei 2007, 00:10
sepi sepi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2007
Berichten: 3
sepi is on a distinguished road
Standaard sollicitatie+motivatiebrief: is mijn brief duidelijk? of mis ik iets?

XXXX
XXXX
XXXX

XXXX
XXXX
XXXX

Amsterdam, 17 mei 2007


Betreft: sollicitatie naar de functie van Medewerker XXXX


Geachte mevrouw X,

Bij deze wil ik graag solliciteren naar de functie van Medewerker XXXX. Ik ben reeds ruim een jaar parttime werkzaam als Servicemedewerker in XXXX, maar zou graag bij XXXX in fulltime dienstverband willen komen.

Momenteel ben ik student XXXX. Al geruime tijd overweeg ik mijn studie te beëindigen. Een universitaire studie blijkt achteraf toch niet geheel aan mij besteed. Het theoretische karakter hiervan is mij zeer tegengevallen en heeft mij doen besluiten om mijzelf verder te ontplooien in de praktijk.

Na een ontzettend fijn en leerzaam jaar bij XXXX te hebben gewerkt, ben ik zeer enthousiast geraakt en zou deze functie, als daar een mogelijkheid voor bestaat, graag op fulltime basis willen uitoefenen. De leuke werksfeer in combinatie met de open bedrijfscultuur is mij uitermate goed bevallen en heeft ervoor gezorgd dat ik me erg thuis ben gaan voelen en vertrouwd ben geraakt met mijn werkomgeving.
Mede met het oog op eventuele doorgroeimogelijkheden zou het me erg leuk lijken om deze functie te kunnen bekleden bij XXXX.

Als persoon ben ik gemotiveerd, ijverig, leergierig, toon altijd volledige inzet en zou mijzelf ook kunnen omschrijven als een echte doorzetter. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat zowel zelfstandig als in teamverband te functioneren. Voor aanvullende informatie over mijn persoon verwijs ik u naar mijn curriculum vitae.

Uiteraard ben ik bereid mijn sollicitatie en motivatie in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten.

In afwachting van uw reactie,


Hoogachtend,


X


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 mei 2007, 17:33
sepi sepi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2007
Berichten: 3
sepi is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie+motivatiebrief: is mijn brief duidelijk? of mis ik iets?

zou iemand misschien commentaar kunnen leveren op mijn brief? ik ben er erg onzeker over. moet hem maandag wegdoen..
alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 mei 2007, 16:43
FransJan FransJan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 4
FransJan is on a distinguished road
Red face Re: sollicitatie+motivatiebrief: is mijn brief duidelijk? of mis ik iets?

Beste sepi

De brief, dan met name de derde/ vierde alinea, komen een beetje als zoete stroop over. bijvoorbeeld, 'fijn jaar' , zeer enthousiast. Verder is de zin ' De leuke werksfeer, enz.. wel zo'n beetje een tangconstructie te noemen. Dat je vertrouwd geraakt bent met je werkomgeving, is aardig om te weten, maar voegt denk ik voor deze sollicitatie niet veel toe.

Je toon altijd volledige inzet? Klinkt mooi, maar als hier geen goed praktijkvoorbeeld bij wordt genoemd, werpt dit zijn vruchten niet af. SOwiezo klinkt dit niet realistisch, sorry als ik het zeg.

Al met al, iets minder zoet, iets meer voorbeelden uit de praktijk (beter: 1 heel goed voorbeeld uit de praktijk, waaruit blijkt dat je over een bepaalde vaardigheid beschikt/ bepaalde eigenschap)

Aanvullende informatie over mijn persoon> ik zou zeggen aanvullende informatie over eigenschappen, ervaring en opleiding.

Groet en suc6 ;P)

FransJan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 mei 2007, 16:05
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie+motivatiebrief: is mijn brief duidelijk? of mis ik iets?

Hoi Sepi,

Je schrijft een brief waar je van alles wat in benoemd. Jammer dat er wat dingen benoemd worden die iedereen kan zeggen. (zelfstandig en teamverband, collegiaal, 100% inzet, enzovoort)

het lijkt me beter om ook hier iets anders te schrijven als alle andere kandidaten doen. Maak de brief echt persoonlijk op- en van jouw gericht. Laat de lezer een beeld hebben van jou als persoon die de brief heeft geschreven.

Snap je waar ik naartoe wil??

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken? Joyce Sollicitatiebrief en cv 3 15 september 2008 16:01
Open sollicitatie MTV Deftone Sollicitatiebrief en cv 9 2 september 2008 18:13
Motivatiebrief, open sollicitatie ziekenhuispsycholoog evawerk Sollicitatiebrief en cv 5 17 mei 2007 13:46
Wie wil me helpen mijn sollicitatiebrief te controleren op spelfouten en dergelijke? karink22 Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 15:53
Gaarne jullie reaktie op mijn open sollicitatie Gerd Jansen Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2005 00:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon