Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 januari 2014, 20:47
Nanda Nanda is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 januari 2014
Berichten: 2
Nanda is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief sales manager hotel, graag feedback

Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen kijk ik rond op dit forum, op zoek naar sollicitatiebrieven voor sales managers. Ik heb er veel gevonden en ook veel aan gehad, heel fijn!
Nu is het denk ik tijd om jullie eens naar mijn brief te laten kijken, want ik kan er wel eeuwig aan blijven knutselen..

Ik solliciteer op een interne functie, sales manager. Ik ben werkzaam bij de receptie in een kleine hotel keten. Het is in het hotel bekend dat ik graag de sales kant op zou willen en de manager van het hotel heeft me geadviseerd te solliciteren op deze functie, ookal lijkt het wat te hoog gegrepen.

De functie
Als Sales Manager ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe accounts en voor het beheer en uitbouw van bestaande accounts op de corporate en MICE markt in Nederland ten behoeve van de hotels. In deze functie rapporteer je direct aan de Commercieel Directeur en werk je nauw samen met je collega Sales Managers. Je bent proactief, doelgericht, commercieel ingesteld en in staat om zowel extern als intern te communiceren als professional. Je identificeert en kwalificeert prospects en brengt de juiste zakelijke mix naar de hotels in lijn met de strategie. Je stelt zelfstandig offertes en contracten op en je houd je administratie nauwgezet up to date m.b.v. het CRM systeem. Het commerciële plan is je leidraad en je bent in staat om bij veranderende marktomstandigheden proactief te handelen en bij te sturen.


De brief

Geachte XXXX

Door de interne mail met de openstaande vacatures werd ik geattendeerd op de functie Sales Manager. Na een gesprek met X (hotelmanager) heb ik besloten hier op solliciteren. Ik heb het erg naar mijn zin bij X en zou graag willen doorgroeien.

Tijdens mijn opleiding Hogere Hotelschool heb ik meerdere kanten van de hotelwereld gezien. Ik heb op verschillende afdelingen in verschillende landen stage gelopen en na mijn opleiding kon ik gelijk aan het werk als receptioniste bij X. Naast de standaard receptie werkzaamheden heb ik mijn kennis verbreed door me te verdiepen in de kamerfacturen en de bijbehorende administratie en het upsellen van kamers. In deze functie heb ik veel bijgeleerd en ondanks dat ik dit werk met veel plezier doe ben ik toe aan een andere uitdaging.
De sales kant heeft mijn interesse omdat ik tijdens mijn receptie werkzaamheden meer voldoening en plezier ben gaan halen uit bijvoorbeeld het upsellen en het onderhouden van de contacten met de bedrijven die vaak bij ons komen.

Ik wil mezelf tenslotte beschrijven als een enthousiaste en doelgerichte persoonlijkheid met doorzettingsvermogen. Ik ben bereid de handen uit de mouwen te steken, en eventueel cursussen te volgen om zo aan het gewenste niveau te kunnen voldoen.
Doordat ik al werkzaam ben bij X weet ik waar het bedrijf voor staat en wat het te bieden heeft en dit zal goed van pas komen.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar mijn cv en ik licht mijn motivatiebrief graag mondeling toe.

Met vriendelijke groet,

Zou het erg fijn vinden als jullie feedback voor me hebben, dit is de eerste keer dat ik op een dergelijke functie solliciteer en heb helaas geen ervaring in de sales.

Bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Nanda
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 januari 2014, 02:32
prelatjuje
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Nanda,

Ik heb hier en daar wat suggesties om de leesbaarheid van je sollicitatiebrief te vergroten. Hopelijk heb je er wat aan.

"Door de interne mail met de openstaande vacatures werd ik geattendeerd op de functie Sales Manager. Na een gesprek met X (hotelmanager) heb ik besloten hier op solliciteren. Ik heb het erg naar mijn zin bij X en zou graag willen doorgroeien."

Tussen op en solliciteren: te

"Ik wil mezelf tenslotte beschrijven als een enthousiaste en doelgerichte persoonlijkheid met doorzettingsvermogen. Ik ben bereid de handen uit de mouwen te steken, en eventueel cursussen te volgen om zo aan het gewenste niveau te kunnen voldoen.
Doordat ik al werkzaam ben bij X weet ik waar het bedrijf voor staat en wat het te bieden heeft en dit zal goed van pas komen."

Hier zou ik zelf beginnen met tenslotte, etc

Heel veel succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 januari 2014, 20:02
Nanda Nanda is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 januari 2014
Berichten: 2
Nanda is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief feedback

Dankjewel voor je feedback prelatjuje! Ik ga het aanpassen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 januari 2014, 13:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Openstaande vacatures = dubbelop (zoals de ronde bal). Vacature is altijd open.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hotel, interne vacature, sales, sales manager

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Graag kritiek sollicitatiebrief sales assistent binnendienst mama Sollicitatiebrief en cv 3 20 juli 2009 23:12
Graag feedback op sollicitatiebrief office manager / secretaresse 5xdetinies Sollicitatiebrief en cv 8 3 augustus 2008 11:39
graag feedback en suggesties op sollicitatiebrief banqueting sales manager Rita1980 Sollicitatiebrief en cv 2 29 november 2007 22:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon