Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 november 2008, 20:32
dame dame is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 3
dame is on a distinguished road
Red face Hulp nodig bij de sollicitatiebrief politie

beste mensen,


ik ga binnenkort naar een voorlichtings avond van de politie en ben nu bezig met mijn sollicitatie brief.
maar ik krijg het gevoel dat ik nog wat mis
kunnen jullie me helpen met ideen

dit heb ik al

Geachte Heer/Mevrouw naam,

Met grote intresse nam ik deel aan de informatiebijeenkomst datum .....
graag solliciteer ik naar de functie surveillant, niveau 2.
Hieronder motiveer ik graag mijn sollicitatie.


Ik ben iemand die graag het politievak wil leren en mijn kennis wil verbreden in een baan die veel te bieden heeft voor de maatschappij en waar ik al van mijn tienerjaren van droom.

Ben een sociaal, eerlijk, geduldig persoon die zich goed in kan leven in gevoelens van andere mensen.

Alles wat er op mijn pad komt zie ik als een grote uitdaging die ik graag aan ga.
Ook ben ik iemand die niet stil kan zitten.

Kwa sport zit het ook wel heel goed.
speel waterpolo 3 a 5 keer per week en daarnaast ga ik ook nog 2 keer in de week hardlopen.

ben een echt praktijk mens, theorie kost mij wat meer moeite
Verder wil ik graag meer dingen vertellen in een persoonlijk gesprek.


Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 november 2008, 23:20
Pieter Dekker Pieter Dekker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 16
Pieter Dekker is on a distinguished road
Standaard Re: hulp nodig bij de sollicitatie brief politie

Beste Dame,

Ik zie het altijd graag dat mensen zich inzetten voor de maatschappij. Een vriend van mij heeft recent zijn (goede) baan opgezegd omdat hij de behoefte had meer voor de mensen om hem heen te doen. Hij is daarom bij de politie gaan werken om een helpende hand te kunnen bieden. Ik heb daarom heel erg veel respect voor mensen met een dergelijke gedachtegang.

Terugkomend op je brief de volgende punten:

-Let op spelling, controleer je brief goed hierop.
-Je geeft aan dat het een droombaan is maar uit je brief lees ik niet waarom dat is. Misschien kun je daar iets meer op ingaan. Enthousiasme is aanstekelijk.
-Probeer iets van de informatie bijeenkomst in je brief te verwerken wat indruk op je heeft gemaakt en leg uit waarom. Dit toont je betrokkenheid.
-Probeer negatieve zaken niet teveel te benadrukken. Wat je immers wilt is een gesprek om verder te praten over een toekomst bij de politie. Het zou zonde zijn als ze je al zouden afwijzen op basis van iets in een brief wat misschien niet helemaal overkomt zoals jij het bedoelt hebt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes met je brief.

Groet,

Pieter
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 november 2008, 23:22
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: hulp nodig bij de sollicitatie brief politie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dame Bekijk bericht
beste mensen,


ik ga binnenkort naar een voorlichtings avond van de politie en ben nu bezig met mijn sollicitatie brief.
maar ik krijg het gevoel dat ik nog wat mis
kunnen jullie me helpen met ideen

dit heb ik al

Geachte Heer/Mevrouw naam,

Met grote intresse nam ik deel aan de informatiebijeenkomst datum .....
graag solliciteer ik naar de functie surveillant, niveau 2.
Hieronder motiveer ik graag mijn sollicitatie.


Ik ben iemand die graag het politievak wil leren en mijn kennis wil verbreden in een baan die veel te bieden heeft voor de maatschappij en waar ik al van mijn tienerjaren van droom.

Ik Ben een sociaal, eerlijk, geduldig persoon die zich goed in kan leven in gevoelens van andere mensen.

Alles wat er op mijn pad komt zie ik als een grote uitdaging die ik graag aan ga.Kun je hier een voorbeeld van noemen, bij voorkeur een voorbeeld dat bij politiewerk aansluit?
Ook ben ik iemand die niet stil kan zitten.Ook ben ik iemand die moeilijk kan stilzitten: ik speel zo'n 3-5 keer in de week waterpolo en loop 2 keer in de week hard

Kwa sport zit het ook wel heel goed.zie bovenstaande zin. Deze formulering zou ik weglaten, omdat het wel erg spreektaal is, en ook overbodig omdat je al gezegd hebt dat je niet stil kunt zitten en daarna uitlegt wat je aan sport doet.
speel waterpolo 3 a 5 keer per week en daarnaast ga ik ook nog 2 keer in de week hardlopen.

Ikben een echt praktijk mens praktijkmens = 1 woord, theorie kost mij wat meer moeite misschien kun je hier zeggen dat je wel bereid bent bij te leren, of juist doordat het je meer moeite kost extra gemotiveerd bent om dingen bij te leren?
Verder wilzou ik graag meer dingen vertellen nader toelichten?in een persoonlijk gesprek.


Hoogachtend,
Hoi Dame, ik zou meer toevoegen over waarom je graag bij de politie wilt en wat je het corps zou kunnen bieden.
Verder je zinnen een beetje oppoetsen door er volledige zinnen van te maken (zie rode zinnen van mij), en je bent al een heel eind!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 november 2008, 11:25
dame dame is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 3
dame is on a distinguished road
Talking Re: hulp nodig bij de sollicitatie brief politie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Dekker Bekijk bericht
Beste Dame,

Ik zie het altijd graag dat mensen zich inzetten voor de maatschappij. Een vriend van mij heeft recent zijn (goede) baan opgezegd omdat hij de behoefte had meer voor de mensen om hem heen te doen. Hij is daarom bij de politie gaan werken om een helpende hand te kunnen bieden. Ik heb daarom heel erg veel respect voor mensen met een dergelijke gedachtegang.

Terugkomend op je brief de volgende punten:

-Let op spelling, controleer je brief goed hierop.
-Je geeft aan dat het een droombaan is maar uit je brief lees ik niet waarom dat is. Misschien kun je daar iets meer op ingaan. Enthousiasme is aanstekelijk.
-Probeer iets van de informatie bijeenkomst in je brief te verwerken wat indruk op je heeft gemaakt en leg uit waarom. Dit toont je betrokkenheid.
-Probeer negatieve zaken niet teveel te benadrukken. Wat je immers wilt is een gesprek om verder te praten over een toekomst bij de politie. Het zou zonde zijn als ze je al zouden afwijzen op basis van iets in een brief wat misschien niet helemaal overkomt zoals jij het bedoelt hebt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes met je brief.

Groet,

Pieter

hoi pieter
hier kan ik zeker wel wat mee
en bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 november 2008, 11:27
dame dame is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 3
dame is on a distinguished road
Standaard Re: hulp nodig bij de sollicitatie brief politie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phaidra Bekijk bericht
Hoi Dame, ik zou meer toevoegen over waarom je graag bij de politie wilt en wat je het corps zou kunnen bieden.
Verder je zinnen een beetje oppoetsen door er volledige zinnen van te maken (zie rode zinnen van mij), en je bent al een heel eind!
hoi phaidra

super bedankt.
nederlands is niet mijn beste vak maar hier kan ik zeker wel wat mee.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 november 2008, 23:55
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: hulp nodig bij de sollicitatie brief politie

Ik zou ook toevoegen dat je sterk in je schoenen staat(wel nodig bij de politie lijkt me!) Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp nodig bij sollicitatie assistant buyer AnoukB Sollicitatiebrief en cv 2 2 februari 2010 15:17
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
hulp nodig bij sollicitatiebrief startertje Sollicitatiebrief en cv 1 16 november 2008 18:29
Hulp nodig bij sollicitatiebrief dtb Sollicitatiebrief en cv 5 21 februari 2008 17:19
Graag hulp bij eerste sollicitatiebrief ErikGodijn Sollicitatiebrief en cv 3 31 mei 2006 20:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon