Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 oktober 2006, 10:53
star star is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 3
star is on a distinguished road
Standaard Is persoonlijke ervaring ook relevant?

Ik wil graag reageren op een functie waarin kennis en affiniteit met ouder wordende cliënten, bijv. ten aanzien van dementie, een van de functie eisen is. Nu heb ik enige ervaring met het begeleiden van mensen die ten gevolge van een neurologische aandoening achteruit gaan (bijvoorbeeld huntington). Met dementie heb ik echter geen werkervaring maar wel persoonlijke ervaring, bij een familielid dat nogal dicht bij me staat. Mag of kan ik dat laatste ook gebruiken als ervaring of is alleen de werkervaring relevant? En hoe kan ik dat het beste verwoorden in een sollicitatie?

groet,

Star
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 oktober 2006, 14:34
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: geen ervaring of wel?

Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat je deze ervaring wel kunt gebruiken. Het wordt alleen wat lastiger als ze daarvan een referentie willen.
Daarnaast zou ik als solicitatiemedewerker hier zeker vragen over stellen wat het precies inhield. Als solicitant zou ik me hier ook zeker even op voorbereiden om alles hiervan op een rijtje te zetten.
Ik weet niet of je hier nog iets aan hebt, maar in ieder geval succes ermee.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 oktober 2006, 12:58
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Is persoonlijke ervaring ook relevant?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door star Bekijk bericht
Met dementie heb ik echter geen werkervaring maar wel persoonlijke ervaring, bij een familielid dat nogal dicht bij me staat. Mag of kan ik dat laatste ook gebruiken als ervaring of is alleen de werkervaring relevant? En hoe kan ik dat het beste verwoorden in een sollicitatie?
Star, volgens mij moet je ook proberen aan te tonen dat je gereflecteerd hebt op die ervaring en er bepaalde theorie aan kunt koppelen. Maak van je familielid een soort casus, al voelt dat misschien wel raar. Je kunt in het gesprek ook nog iets vertellen over een recent boek dat je over dementie hebt gelezen.
__________________
Isabelle
Projectleider Carričretijger

www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 november 2006, 21:48
HERT HERT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 21
HERT is on a distinguished road
Standaard zeker weten Re: Is persoonlijke ervaring ook relevant?

Dit zou ik zeker inbrengen bij je sollicitatie. Duidelijk maken hoe het je raakt en wat je hiermee gedaan hebt. Evt in brief niet direct aangeven dat het om familie/vrienden gaat en als ze hiernaar gaan vragen in een sollicitatiegesprek direct open over zijn.

Succes!

Hert
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Beginnende GVO-er wil ook een keer op gesprek. MelK Sollicitatiebrief en cv 1 11 juli 2006 12:15
en nog een briefje, ik hou ook van jullie nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2006 16:53
Tips en links over opleidingen, studiekeuze en persoonlijke ontwikkeling forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 11 augustus 2005 02:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon