Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 december 2018, 16:04
Ruud2018 Ruud2018 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 december 2018
Berichten: 14
Ruud2018 is on a distinguished road
Standaard Mijn leidinggevende ziet meer in mij.

Momenteel werk ik als voorman in de buitendienst bij een gemeente.
Deze functie en het bijbehorende werk bevallen mij prima.
Ik heb een mbo niveau 3 opleiding. Beroep hovenier.
Mijn leidinggevende heeft mij aan het denken gezet en zodoende kom ik op dit forum terecht.
Mijn leidinggevende werkt nu bijna een jaar bij ons en heeft de mensen leren kennen. Nu vind hij dat ik onder mijn niveau werk en dat ik best een functie met hbo werk en denkniveau aankan. Dat heeft hij al meerdere malen gezegd. Hij vind het zonde dat ik dat niet doe en dat ik mezelf onderschat.
Ik heb zelf nooit de gedachte gehad om dat te gaan doen omdat mijn huidige baan prima bevalt.
Wel heb ik gemerkt dat ik veel slimmer ben dan veel collega's om me heen. Maar deed daar niks mee.
Nu kwam mijn leidinggevende ermee dat er op een andere afdeling een functie vrijkomt op HBO werk en denkniveau waarvan hij vindt dat ik daar een goede kandidaat voor zou zijn.
Hij beslist er niet over maar kan een goed woordje voor mij doen.
Als ik de vacature tekst gelezen heb en het lijkt mij wat dan ga ik solliciteren.
Maar mocht het niks worden dan weet ik het het even niet meer.
Graag zou ik blijven werken binnen de gemeentelijke organisatie.
Mijn leidinggevende heeft me echt aan het denken gezet en ik weet nu voor mezelf dat ik meer wil proberen te bereiken. Dus op een hoger niveau gaan werken.
Als ik die functie niet krijg ga ik dus verder in mijn huidige functie.
Maar ik wil dan toch gaan werken aan mijn carričre. Dus gaan opklimmen binnen de gemeentelijke organisatie.
Zijn er hier mensen die mij tips kunnen geven of mee kunnen denken in hoe of wat?
Want zelf kom ik er nu nog niet uit. Ik heb even een opstart nodig voor mijn plan opstellen.
Ik spit het hele internet al om voor cursussen en opleidingen in het verlengde van mijn werk in de buitendienst bij de gemeente maar vind maar zeer weinig waar ik wat mee kan.
Ik wil graag een helder en duidelijk plan gaan opstellen waarmee ik straks aan de slag kan om te bereiken wat ik wil.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 december 2018, 18:00
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het lastig om je te adviseren. Welke kant wil je uit? Maar, wat ik me vooral afvraag: Waarom zou je de interne sollicitatie niet gewoon aangaan? Je kunt dat gebruiken om met die collega's te sparren over je kansen ten opzichte van andere kandidaten met een hbo werk- en denkniveau. Beschouw het als een oefenrondje. En mocht je de voorkeur krijgen, dan kun je altijd nog beslissen om het aanbod wel of niet aan te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 december 2018, 21:15
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Hoi Ruud,

Een plan opstellen? Dan moet je een doel hebben.
En dan moet je weten, wanneer jij je doel bereikt wilt hebben.

Voor een studie heb je bijvoorbeeld geld en tijd nodig. En de motivatie om de studie te volbrengen.

Stel dat je werkgever wil betalen voor een studie en je tijd wil geven om te studeren, dan wordt het misschien al een stuk gemakkelijker.

Kijk eens wat de mogelijkheden zijn qua studeren, vergoeding van je werkgever en tijd, in je huidige baan. En wat een nieuwe baan voor mogelijkheden biedt.

Succes met je onderzoek en hopelijk krijg je ideeën door mijn schrijven.

Groeten van Hetty Dalsheim
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie kan mij helpen mijn brief te verbeteren? Pantea Sollicitatiebrief en cv 2 7 september 2012 15:47
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 21:18
van mijn passie mijn werk maken, een reëel plan? Amber9 Loopbaanvragen 3 11 juli 2008 11:37
Help! Ik weet het niet meer! Brigitte Loopbaanvragen 13 14 mei 2008 12:24
Niemand meer tips voor mijn sollicitatie? Brigitte Sollicitatiebrief en cv 2 18 april 2008 14:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon