Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 februari 2008, 04:01
Temano Temano is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 februari 2008
Berichten: 1
Temano is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Teamleader Recruitment

Beste Allemaal,

Het zal jullie allicht enigszins verbazen dat iemand die dagelijks sollicitatie- en motivatiebrieven beoordeelt, zich opwerpt op dit onderdeel van het forum...

Het is echt absurd: ik ben bijna dertig en heb zelf nog nooit een sollicitatie brief geschreven! Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met deze brief want ik zie door alle bomen het bos niet meer.

Na het rondstruinen op dit forum heb ik al de nodige aanpassingen gedaan.
Toch voel ik dat ie aan alle kanten rammelt, maar ik kan de vinger niet op de zere plek(ken) leggen.

Als dyslect zie ik nog immer op tegen het schrijven van iets alledaags als een sollicitatiebrief. Ik hoop dat het voorlopige resultaat niet al te tenenkrommend is....


Groet en alvast bedankt,

Temano

PS: het betreft een e-mail!
PPS: In de uiteindelijke e-mail wil ik de tekst uitvullen. Kan iemand mij vertellen of ik dit moet doen, of juist moet laten?

--------------------------------------------------------------------------
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 februari 2008, 08:53
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up De brief is goed, misschien een paar tips...

Beste Temano,

Iedereen heeft het nodig: een 'frisse' kijk op een brief! Een 'ander' paar ogen! Niks mis mee dus...
Qua dat 'rammelen', dat valt wel mee (volgens mij, maarja ik ben ook maar iemand...)

Graag gedaan,
TumTummm

PS: Oké!
PSS. Ik zou kijken wat de tekst doet in de mail. Dus dat venster zo groot maken als je scherm en dan kijken hoe 'lang' de alinea's zijn. Als het maar 2 regels pakt, dan zou ik het niet doen. Maar je moet het gewoon eerst zien!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Beste Voornaam, (Zit je op ‘voornaam’ en ‘jij/je’ niveau met de lezer?)

In navolging van ons telefoongesprek van afgelopen dondag, stuur ik je mijn CV (Ik zou curriculum vitae niet afkorten) om te solliciteren voor de rol Teamleader Recruitment. Naar aanleiding van de additionele verschafte informatie acht ik mijzelf geschikt voor de rol, daar ik in afwezigheid van een leidinggevende de afgelopen vijf maanden een team van 4 mensen heb begeleid. Hoewel dit niet op basis van een officiële functie titel is geweest, heb ik wel alle werkzaamheden als zodanig op mij genomen en uitgevoerd. Je kunt hierbij denken aan: het opstellen van planningen/targets, beoordelen van externe communiqués, het voeren van wekelijkse één op één gesprekken met teamleden en het in kaart brengen en communiceren van de team doelstellingen.

Deze recent opgedane ervaring in combinatie van mijn werving en selectie werkervaring geven mij genoeg gewicht om de uitdaging bij BEDRIJFSNAAM (Met een ‘gewone’ brief over de post wordt aangeraden om de bedrijfsnaam niet in de tekst te zetten, omdat die naam al vernoemd wordt boven de brief… Ik durf niet te zeggen of je het bij een mail moet doen…) aan te gaan. Zoals ik al aangaf in ons gesprek ben ik geroutineerd in het werven van senior professionals binnen uiteenlopende disciplines. Met mijn kennis en begrip van finance, risk en trading ben ik een gesprekspartner op niveau voor handelaren en managers die solliciteren, en de interne lijnmanagers.

De stap naar in-house recruitment is voor mij een hele logische daar ik al een poos de langere termijn resultaten mis binnen mijn huidige werk als werving en selectie consultant. Naar aanleiding van interesse van een tweetal verzoeken om bij twee klanten te komen werken, ben ik gaan overdenken bij wat voor organisatie ik als in-house recruiter de meeste meerwaarde heb. Uiteindelijk ben ik tot de slotsom gekomen dat ik bij een internationaal georiënteerde market making firma aan de slag wil gaan. Bij deze conclusie zijn mijn interesse in de niche (Luxe woord! Ik ken h’m nog niet, kun je mij uitleggen wat het woord betekend?), mijn netwerk, mijn inhoudelijke kennis en de commerciële cultuur van de branche, doorslaggevend geweest.

Bij mijn huidige werkgever heb ik een bescheiden start gemaakt met de ontwikkeling van mijn leiderschapskwaliteiten, die ik in de toekomst graag zou willen uitbreiden. Het begeleiden en motiveren van mensen in combinatie met zelf inhoudelijk en commerciële waarde toevoegen zijn voor mij de ingrediënten de ideale baan.

Na navragen in mijn netwerk komen er louter positieve reacties over de reputatie en de werksfeer binnen BEDRIJFSNAAM (Ik zou de bedrijfsnaam er niet nog een keer in zetten, maar gewoon ‘uw bedrijf’). Dus, als jij net als ik overtuigd bent dat ik een uitstekende aanvulling op het team zal zijn, zie ik in vertrouwen je reactie tegemoet.

Vriendelijke groet,

(Je handtekening, mocht je er een hebben – digitaal)

Voornaam Achternaam


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Succes...!?!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 februari 2008, 09:09
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Teamleader Recruitment

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Temano Bekijk bericht
PPS: In de uiteindelijke e-mail wil ik de tekst uitvullen. Kan iemand mij vertellen of ik dit moet doen, of juist moet laten?
Om de opmaak intact te laten, zou je ook de brief + cv als bijlage kunnen meesturen (bv. in pdf-formaat).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 14:07
Sollicitatiebrief stagiaire basisschool Hayal Sollicitatiebrief en cv 7 2 april 2008 19:53
Sollicitatiebrief Stageplek Human Capital Recruitment Jack Bauer Sollicitatiebrief en cv 3 3 december 2007 22:39
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 19:27
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 20:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon