Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 januari 2012, 14:00
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard Onzeker over functie-eisen

Hallo,

Misschien een vreemde vraag, maar als ik vacatures zie waar ik echt geinteresseerd in ben. Dan wordt ik altijd onzeker als ik niet aan alle functie- eisen voldoe. Ik solliciteer hier dan maar niet op.
Maar eigenlijk wil ik het wel heel graag.
Hoe doen jullie dat? Gewoon wel solliciteren?

Groetjes Danique
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2012, 14:42
Miss_Lizzle Miss_Lizzle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2011
Berichten: 30
Miss_Lizzle is on a distinguished road
Standaard functie eisen

Hoi Danique,

Raar maar waar, ik solliciteer dan ook niet !
Belachelijk eigenlijk, want wie weet krijg je wel een kans .... dus aangezien ik nu dringend op zoek ben naar een baan solliciteer ik nu ook op die functies waarbij ik niet aan alle eisen voldoe.

Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nu een afweging maak, stel ik voldoe maar aan 1 eis van de 5 dan zie ik er wel vanaf, maar stel ik voldoe aan 3 of 4 eisen en de rest zou ik kunnen leren.... waarom niet?!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 januari 2012, 14:55
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

ook ik zit wel eens met dezelfde gedachte een sollicitatie uit te stellen of gewoon niet verzenden.
Nu doe ik dat minder omdat een functieprofiel is gebaseerd op de meest gewenste situatie. Ik denk dat niemand volledig voldoet aan het profiel.
Ik ga ervan uit dat niet geschoten altijd mis is, dus solliciteer ik wel, ook al past het niet helemaal.
Als ik ervan overtuigd ben dat het helemaal niet past, dan bespaar ik de moeite en steek ik mijn energie in andere mogelijkheden.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 januari 2012, 17:18
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Niet geschoten is altijd mis! Maar soms heeft het inderdaad geen zin: heb je MBO en solliciteer je op en WO functie dan is het meestal nutteloos. Maar met MBO4 en relevante werkervaring op een HBO functie solliciteren wil best vaak lukken. Dito met HBO en relevante werkervaring op een WO functie.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 januari 2012, 21:17
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Hassan,

Zoals je omschrijft zijn dat situaties waar ik voor pas. Solliciteren naar een onrealistisch werk- en denkniveau is verspilde moeite. Maar de situatie welek je schets werkt ook andersom. Met HBO/WO werk en denkniveau, solliciteer je ook niet op LBO/VMBO niveau. Wellicht dat het zeker past wordt je als overgekwalificeerd gezien hoe graag je ook deze functie wil doen omdat dat je roeping is.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 januari 2012, 14:43
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Hallo,

Misschien een vreemde vraag, maar als ik vacatures zie waar ik echt geinteresseerd in ben. Dan wordt ik altijd onzeker als ik niet aan alle functie- eisen voldoe. Ik solliciteer hier dan maar niet op.
Maar eigenlijk wil ik het wel heel graag.
Hoe doen jullie dat? Gewoon wel solliciteren?

Groetjes Danique
Als je graag wil, gewoon solliciteren. Zorg wel dat je aan zoveel mogelijk eisen voldoet. Als je niet aan alle eisen voldoet, geef dan in je brief en CV ook relevante kennis en ervaring die niet gevraagd is, maar wellicht van pas kan komen, zodat ze zien dat je beslagen ten ijs komt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 januari 2012, 14:57
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel voor alle reacties!
Jullie hebben me over het onzekerheidshobbeltje heen geholpen.
Wanneer ik grotendeels aan de eisen voldoe, solliciteer ik nu gewoon.
Nogmaals dank!

Groetjes Danique
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 januari 2012, 20:16
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Danique,

Deze week een gesprek gehad. De functie was erg zwaar beschreven en daar vroeg ik naar.
Krijg ik als antwoord dat ze in deze tijd (veel werklozen) de functie-eisen hoger zetten om zo de beste kandidaten te krijgen. Deze werkgever wil dna ook bij de top van Nederland horen!

Maandag of dinsdag hoor ik meer.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 januari 2012, 13:06
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Hallo Rens,

Dank je wel dat je jouw ervaring deelt. En eigenlijk snap ik dan zo'n bedrijf ook wel. In deze tijden met veel werkloosheid, kunnen ze proberen een zo goed gekwalificeerd/ weinig meer in te werken sollicitant te krijgen.

En ik zal voor je duimen!!

Groetjes Danique
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe vul je de functie trafficmedewerker bij een deurwaarderskantoor in? MSnuffel Alle andere carrièreonderwerpen 1 6 december 2011 20:00
Hoe krijg ik de functie van mijn leidinggevende!? Harry Loopbaanvragen 4 26 september 2011 17:27
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
sollicitatiebrief functie directiesecretaris Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 4 9 december 2007 23:19
Graag jullie reactie op mijn sollicitatie naar de functie van medewerker secretariaat lotjebibi1 Sollicitatiebrief en cv 1 20 oktober 2007 15:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon