Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 maart 2015, 14:10
Ember Ember is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 4
Ember is on a distinguished road
Standaard feedback sollicitatiebrief secretaresse

Beste carieretijgers,

op een vacaturesite zag ik onderstaande vacature. hierop heb ik een brief geschreven. Ik heb ruime ervaring als secretaresse. Voornamelijk in ondersteunende functies. Ik weet dat in de brief altijd moet staan waarom men je wil aannemen en dit met een voorbeeld onderbouwen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet doen. mijn werk is voornamelijk ondersteunend en bevat onder andere de volgende taken, agendabeheer, notuleren, afspraken maken, organiseren van vergaderingen en (buitenlandse) reizen, verzorgen van faciliteiten, planningen maken.
Ik vind het dan ook erg lastig om met goede voorbeelden mijn competenties te onderbouwen.

zouden jullie mij willen helpen en feedback geven op mijn brief?


Vacaturetekst:

Managementassistente (40 uur/week)

Functieomschrijving
Je zorgt, samen met je collega-managementassistente, voor een optimale ondersteuning van de MT-leden bij de portefeuilles Marketing en Communicatie, acquisitie, HRM, financiële zaken, R&D en kennismanagement. Als rechterhand van 1 of meerdere managers ben je daarnaast verantwoordelijk voor het administratieve en secretariële proces van projecten. Je kunt hierbij denken aan het voorbereiden en uitwerken van tenders, het redigeren van rapportages, correspondentie en presentaties, maar ook het onderhouden van interne en externe contacten. Je zorgt ervoor dat de agenda’s van je managers altijd up to date zijn. Daarnaast behandel je binnenkomende telefoon en ontvang je bezoekers.

Op dit moment ligt bij deze vacature het accent op Marketing en Communicatie, waarbij je verantwoordelijk bent voor de coördinatie en uitvoering van activiteiten op het gebied van in- en externe communicatie binnen de BV. Daarnaast bewaak je de BV specifieke acties die voortkomen uit de corporate marketing- en communicatieactiviteiten.

Je kunt goed overzicht houden over je totale takenpakket, bent goed in het continu prioriteren hiervan en kunt op een flexibele manier hierin meebewegen en meedenken.

Functie-eisen
•je beschikt over een VWO-diploma, aangevuld met een afgeronde opleiding op secretarieel gebied;
•je hebt minimaal 7 jaar aantoonbare relevante werkervaring als managementassistent in de zakelijke dienstverlening;
•je hebt een HBO werk- en denkniveau;
•je bent initiatiefrijk, communicatief sterk en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
•je bent uitermate dienstverlenend en ontzorgt je collega’s;
•je bent een teamplayer en bent uitermate flexibel;
•je Nederlandse taal- en schrijfvaardigheid zijn uitstekend en je vindt het een uitdaging teksten te redigeren;
•je beheerst MS Office (met name Outlook, Word, Excel en Powerpoint) goed;
•het is een pre als je ervaring hebt met Wordpress en bekend bent met social-media.

Bedrijfsprofiel
In een tijd waarin de bouw-, huisvestings- en vastgoedwereld voor complexe vraagstukken staat, biedt B grip en perspectief aan besluitvormers, zowel aan de vraag- als aan de aanbodzijde van het speelveld. Gefundeerd op ruime expertise van het bouw-, huisvestings- en vastgoedproces, maken we de haalbaarheid van de ambities van onze opdrachtgevers inzichtelijk en helpen we hen deze waar te maken. We combineren brede en diepe vakinhoudelijke kennis met gedegen procesbegeleiding om tot solide oplossingen te komen, passend bij de wensen van de klant.
B bestaat uit circa 100 werknemers gevestigd in L.
Voor locatie L zijn we op zoek naar een enthousiaste ervaren zelfstandige managementassistente.

Ben jij ons nieuwe talent?
Dan krijg jij alle ruimte om jezelf te ontwikkelen. B is een uitdagende organisatie waar het delen van kennis, het inbrengen van vernieuwende ideeën en ondernemerschap vanzelfsprekend zijn.

Interesse?
Stuur je motivatiebrief en CV naar B


Sollicitatiebrief:

Betreft: sollicitatie secretaresse voor 40 uur

Geachte mevrouw Z,

Verheugd las op ik Monsterboard.nl dat u op zoek bent naar een managementassistent voor de afdeling Marketing en Communicatie. Dit is precies de baan die ik zoek. Het gesprek met (naam contactpersoon) heeft mijn enthousiasme nog verder aangewakkerd en graag solliciteer ik naar deze functie.

Uw organisatie spreekt me bijzonder aan door de informele en collegiale sfeer. Op uw website las ik dat u veel waarde hecht aan een prettige werksfeer waarin aandacht is voor ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden. Dit is precies de werkomgeving waarin ik mij thuis voel. Graag zou ik dan ook bij uw kantoor werken om uw team te versterken en een uitstekend secretaresse voor uw organisatie te zijn.

Het afgelopen jaar was ik werkzaam als managementassistente bij de Haagse Hogeschool . In deze functie was ik verantwoordelijk voor alle secretariële werkzaamheden voor zes leden van het management team. In deze functie heb ik bewezen dat ik niet alleen vakinhoudelijk mijn mannetje sta, maar ook uitstekend presteer in een drukke, stressvolle en dynamische omgeving. Ik zie het als mijn taak de dagelijkse gang van zaken waar nodig in goede banen te leiden, waarbij proactief optreden soms nodig is. Ik zorg dat zaken altijd goed voorbereid zijn. Dit uit zich zowel in een goede structuur in mijn eigen werkzaamheden als in het voorbereiden voor anderen, waardoor het management op tijd haar beslissingen kan nemen. Met een grote mate van zelfstandigheid kan ik mijn werk doen, waarbij ik mijn verantwoordelijkheid, niet alleen voor mijn eigen werk, maar ook als deel van een groter geheel, bijzonder serieus neem.

Voor een volledig overzicht van mijn werkervaring verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag zou ik in een persoonlijk gesprek, mijn motivatie en enthousiasme voor de functie en de organisatie verder toelichten.

met vriendelijke groet,

......

bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 maart 2015, 10:31
Ember Ember is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 4
Ember is on a distinguished road
Standaard

Beste Carrieretijgers,

Zou iemand alsjeblieft mijn brief willen lezen en voorzien van feedback?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 maart 2015, 10:36
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Betreft: sollicitatie secretaresse voor 40 uur
In de vacaturetekst wordt de functie aangeduid als 'managementassistente'. Houd deze titel aan en mak er 40 uur/week van.

Citaat:
Uw organisatie spreekt me bijzonder aan door de informele en collegiale sfeer. Op uw website las ik dat u veel waarde hecht aan een prettige werksfeer waarin aandacht is voor ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden. Dit is precies de werkomgeving waarin ik mij thuis voel. Graag zou ik dan ook bij uw kantoor werken om uw team te versterken en een uitstekend secretaresse voor uw organisatie te zijn.
Je geeft in deze alinea aan dat je je in de organisatie hebt verdiept en je maakt duidelijk wat je in het bedrijf aanspreekt, hartstikke goed! Ik zou dit stukje verplaatsen naar onderen, net voor de afsluitende alinea waarin je schrijft dat je bereid bent om je cv toe te lichten.

Citaat:
Het afgelopen jaar was ik werkzaam als managementassistente bij de Haagse Hogeschool.
Is dit je enige werkervaring als managementassistente? Heb je misschien nog andere werkervaring in ondersteunende functies? In de vacaturetekst wordt gevraagd om minimaal 7 jaar aantoonbare relevante werkervaring als managementassistent in de zakelijke dienstverlening ...

Citaat:
In deze functie was ik verantwoordelijk voor alle secretariële werkzaamheden voor zes leden van het management team.
Van welke afdelingen?

Citaat:
In deze functie heb ik bewezen dat ik niet alleen vakinhoudelijk mijn mannetje sta, maar ook uitstekend presteer in een drukke, stressvolle en dynamische omgeving. Ik zie het als mijn taak de dagelijkse gang van zaken waar nodig in goede banen te leiden, waarbij proactief optreden soms nodig is. Ik zorg dat zaken altijd goed voorbereid zijn. Dit uit zich zowel in een goede structuur in mijn eigen werkzaamheden als in het voorbereiden voor anderen, waardoor het management op tijd haar beslissingen kan nemen. Met een grote mate van zelfstandigheid kan ik mijn werk doen, waarbij ik mijn verantwoordelijkheid, niet alleen voor mijn eigen werk, maar ook als deel van een groter geheel, bijzonder serieus neem.
In deze alinea ga je vooral in op de wijze waarop jij in de functie van managementassistente staat. Het is goed dat je dit vermeldt, maar ik mis in je brief een concrete koppeling tussen de functie-eisen in de vacaturetekst en hetgeen jij te bieden hebt. De brieflezer wil ook graag weten in welke mate jouw kwaliteiten, kennis en vaardigheden aansluiten bij de vacante functie. De STAR-methode is een handig hulpmiddel om jouw kwaliteiten op een concrete en bescheiden manier voor het voetlicht te brengen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 maart 2015, 11:19
Ember Ember is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 4
Ember is on a distinguished road
Standaard

Hartelijk dank voor je reactie.
Ik zal zometeen mijn brief wat aanpassen. en hem dan versturen.

Ik heb inderdaad 7 jaar ervaring, maar dat staat al allemaaal in mijn CV die ik met de brief meestuur. Dat hoef ik dan toch niet ook nog in mijn brief te zetten?

goede voorbeelden zoeken bij mijn competenties vind ik echt moeilijk.
Ik heb niet echt bijzondere acties verricht zoals een secretariaat opgericht of een project opgezet of andere uit het oog springende zaken. Daarom vind ik het lastig om goede voorbeelden te beschrijven.

Dank je wel voor het beoordelen van mijn brief.

Ember
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 maart 2015, 11:34
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad 7 jaar ervaring, maar dat staat al allemaaal in mijn CV die ik met de brief meestuur. Dat hoef ik dan toch niet ook nog in mijn brief te zetten?
Wat bedoel je dan met zeven jaar ervaring? Algemene werkervaring of specifiek als secretaresse. Uit je huidige brief maak ik nu op dat je maar een jaar werkervaring als secretaresse hebt. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je schrijft wat je in die zeven jaar allemaal hebt gedaan; je pikt die dingen eruit die jouw geschiktheid voor deze vacature aantonen.

Citaat:
goede voorbeelden zoeken bij mijn competenties vind ik echt moeilijk.
Dat is het ook! Maar het maakt je brief veel persoonlijker en overtuigender en je onderscheidt je hierdoor echt van al die andere sollicitanten.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief secretaresse in de forensische psychiatrie Djyraina Sollicitatiebrief en cv 3 7 augustus 2012 12:33
Sollicitatiebrief secretaresse makelaardij... Graag feedback! Tigress Sollicitatiebrief en cv 8 4 maart 2012 22:07
Sollicitatiebrief secretaresse, graag feedback! danidenoord Sollicitatiebrief en cv 3 8 februari 2011 21:41
Sollicitatiebrief secretaresse Miekje Sollicitatiebrief en cv 0 17 februari 2009 23:31
Graag feedback op sollicitatiebrief office manager / secretaresse 5xdetinies Sollicitatiebrief en cv 8 3 augustus 2008 11:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon