Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 december 2006, 14:47
Evelien Evelien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 december 2006
Berichten: 3
Evelien is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Hallo mensen,

Ik heb net deze site ontdekt, allerlei informatie doorgelezen en (hopelijk) veel van geleerd. Graag zou ik feedback krijgen op mijn sollicitatiebrief om nog meer te leren.

Groetjes, Eva


De functie
U bent verantwoordelijk voor het begeleiden van kinderen en jongeren in een van onze afdelingen. U heeft inzicht in groepsprocessen en de wijze waarop u deze kunt beïnvloeden. U houdt overzicht, bent slagvaardig en kunt goed een situatie inschatten en de rust bewaren. Uw profiel
U bent in het bezit van een relevant mbo-/hbo-diploma en heeft ervaring met gedragsgericht en systeemtheoretisch werken. Daarnaast heeft u een enthousiaste, flexibele instelling, bent zelfstandig en kan goed met beperkte informatie aan de slag.
Eigen adres


Adres instelling

28 december 2006, xxx

Vacaturenummer: 06-161 (hoe vermeld je dat?)


Geachte heer/ mevrouw,

Kleine wiebelige hakjes, maar ik sta er stevig in. Uit ervaring weet ik dat het belangrijk is om stevig in je schoenen staan bij het werken in de jeugdhulpverlening. Graag zou ik dan ook solliciteren naar de functie van pedagogisch medewerker op invalbasis.

Ik ben 23 jaar en heb in juli 2005 mijn bachelor Pedagogiek afgerond. Vervolgens heb ik een half jaar in mijn eentje door Zuid-Amerika gereisd. Na dit avontuur ben ik afgelopen september begonnen met de master Orthopedagogiek aan de Universiteit Utrecht. Momenteel voer ik zelfstandig een onderzoek uit naar probleemgedrag van adolescenten en de relatie met ouders. Zeer interessant onderwerp, maar het komt toch voornamelijk neer op statische bewerkingen uitvoeren op de computer. Ik ben liever praktisch aan het werk.

Een baan bij xxx past precies in mijn straatje, ik werk graag met jeugdigen en bied ze daarom graag een veilige en acceptabele opvoedingssituatie. In de werkwijze van xxx spreekt het me aan dat de begeleiding gericht is op het vergroten van het probleemoplossend vermogen. Dit is een positieve instlling en ik heb tijdens diverse baantjes, waarbij ik ervaring heb opgedaan in het begeleiden van jeugdigen, gemerkt dat een positieve instelling erg stimulerend is voor jeugdigen.

Ik ben zelfstandig en enthousiast, heb doorzettingsvermogen en bezit de vaardigheid om goed met onverwachte en stressvolle situaties om te gaan. Tijdens mijn verschillende baantjes, stage en vrijwilligerswerk heb ik geleerd om samen te werken in een team. Met deze kwaliteiten denk ik geschikt te zijn voor de functie van pedagogisch medewerker. De werkzaamheden voor mijn onderzoek deel ik zelfstandig in, waardoor ik flexibel inzetbaar ben en dus geschikt voor het werken op invalbasis.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groet,

xxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 december 2006, 17:51
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: pedagogisch medewerker

Hey Eva/Evelien,

Wow, normaal heb ik wel wat kritische punten (altijd makkelijker in andermans brief dan die in van jezelf haha) maar jouw brief vind ik echt super! Misschien alleen het woord 'jeugdigen', zou ik veranderen in een ander woord, maar voor de rest echt een enthousiaste brief! En alleen gereisd in Zuid Amerika wow! Ik kom net van een vakantie 2 weken in Mexico.... reizen in Zuid Amerika lijkt me super, dus als je nog tips hebt (yes I know I am talking off-topic) Succes met solliciteren! xx Brigitte
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 december 2006, 18:03
Evelien Evelien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 december 2006
Berichten: 3
Evelien is on a distinguished road
Standaard Re: pedagogisch medewerker

Dank je Brigitte!

Zelf twijfel ik nog wel over een aantal zinnen. Ik vind niet alles even lekker lopen, maar heb er zelf al te lang na gekeken.
Vandaar mijn vraag aan jullie mensen! Wat kan er verbeterd worden? Wat moet anders?
Enne Brigitte.. reizen door zuid-amerika is zeker een aanrader! Mijn favoriet: Argentinie! Maar nu wijk ik ook te er uit.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 december 2006, 18:48
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: pedagogisch medewerker

Evelien,

Ik zou je uitnodigen.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 januari 2007, 21:10
milkyway milkyway is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 januari 2007
Berichten: 4
milkyway is on a distinguished road
Standaard Re: pedagogisch medewerker

Wat een pakkende brief! Het laat je enthousiasme zien en je brief spreekt voor zich! Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 januari 2007, 15:11
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: pedagogisch medewerker

Wat een gave openingszin Ik heb hem opgenomen bij onze tips om aandacht te trekken met je sollicitatiebrief (onder kopje 7).

"baantjes" is erg nederig. Je kunt het ook neutraal "werkervaring" noemen, of "werkzaamheden", of "nevenactiviteiten". De selecteur begrijpt heus wel dat je met 23 jaar nog geen zware werkervaring hebt.

Misschien kun je proberen nog wat concreter aan te tonen dat je over de kwaliteiten beschikt die je in je brief noemt.
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 mei 2013, 13:14
Vleuggellaam Vleuggellaam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 mei 2013
Berichten: 1
Vleuggellaam is on a distinguished road
Standaard

leuke inspirerende sollicitatiebrief. Nu vraag ik me overigens wel af:
Hoe is het afgelopen met deze sollicitatie. Ik weet dat dit een oude post is, maar ik stuitte toevallig op de post en vroeg me af hoe het was afgelopen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 8 mei 2013, 17:25
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Goed afgelopen!

Jeetje dat is lang geleden! Leuk om er nu nog een reactie op te krijgen! Ik ben toen uitgenodigd en aangenomen voor deze baan. Ik heb er een tijd gewerkt en later na mijn studie de openingszin ook gebruikt voor mijn eerste echte baan en toen ook uitgenodigd en aangenomen! Inmiddels ben ik intern ook aangenomen voor de Gz-opleiding en wil ik straks weer gaan solliciteren voor een baan als Gz psycholoog, dus dan zal ik nog weer eens op deze website gaan kijken!
Succes allemaal met solliciteren!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 mei 2013, 20:21
Helena Helena is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 30
Helena is on a distinguished road
Standaard

Gefeliciteerd! Mooi ook dat je je BIG kunt halen! Ook daarmee heel veel succes en doorzettingsvermogen.

Groeten Helena
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker jekkie Sollicitatiebrief en cv 5 18 oktober 2006 15:50
sollicitatiebrief interventiemedewerker sath Sollicitatiebrief en cv 7 17 oktober 2006 14:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon