Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 januari 2007, 23:00
Dana Dana is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 1
Dana is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg

Wat zijn je kwaliteiten?
Je bent een persoon die affiniteit heeft met kinderen met een verstandelijke beperking. Je volgt een pedagogische opleiding of hebt er één afgerond. Daarnaast ben je flexibel, sociaal en communicatief vaardig. Ervaring met de doelgroep is een pré.

Dit vragen zij aan mij.

Ps. Heb veel namen of woonplaats zo *** neergezet of simpelweg als bedrijf geplaats in de zinnen. Betere overzicht zie bijlagen als word document.



Bedrijf
afdeling
adres
Postcode en woonplaats

Afz. van mij.
adres
postcode en woonplaats
tel
email

***, 3 januari 2007.

Betreft: vacature Persoonlijke begeleider B.

Geachte heer of mevrouw,

Naar aanleiding van uw vacature “Persoonlijke begeleider B gezocht” op de website van *** doe ik u middels dit schrijven, deze brief toekomen. Aangezien ik binnenkort stop met mijn huidige bijbaan als verkoopster bij ***, heb ik mij tot uw organisatie gewend betreffende deze vacature. Daar komt bij dat deze vacature goed aansluit bij mijn opleiding en kan ik mij bij uw organisatie verder bekwamen in de richting waarin ik ga werken. Doordat ik in deze vakrichting al eerdere ervaring heb opgedaan en het vele overeenkomsten heeft met de richting waarvoor ik nu studeer. Ik doe namelijk een voltijd opleiding genaamd Sociaal Pedagogisch Hulpverlener. Eén van de speerpunten is met kinderen te werken en dat is een werkomgeving waarin ik mij zeer thuis voel. Aangezien ik in mijn vrije tijd als vrijwilliger hierin ook werkzaam ben. Het lijkt mij zeer inspirerend en uitdagend om in deze richting van persoonlijke begeleider met kinderen te werken, die een ontwikkelingsachterstand of verstandelijke beperking hebben. Ik zal nu mijn verdere beweegredenen aan u kenbaar maken waarom ik graag bij uw organisatie wil gaan werken.

Ik zal nu mijzelf aan u voorstellen en daarna mijn motivatie en interesse voor deze functie aan u onderbouwen.

Mijn naam is *** en ik ben *** jaar oud. Ik zit nu in het 2e jaar van de opleiding SPH. Deze opleiding doe ik verkort in 3 jaar, wat er op neer komt dat het 1e en 2e jaar in één jaar wordt gegeven. Hiervoor heb ik 2 jaar de opleiding Pedagogiek gedaan, alleen door omstandigheden heb ik mijn propedeuse niet gehaald waardoor ik genoodzaakt was om een andere opleiding te volgen. Zodoende doe ik nu de SPH wat erg aansluit bij mijn vorige opleiding. Daarnaast heb ik nog mijn SPW-4 Activiteitenbegeleiding en SPW-3 klassenassistent diploma gehaald. Hiermee heb ik tijdens de SPW-3 en Pedagogiek veel ervaring met kinderen opgedaan. Tijdens mijn stage van de SPW-4 heb ik met volwassen verstandelijke gehandicapten in een dagcentrum op de houtgroep gewerkt. Het was voor mij een leuke uitdaging om met deze mensen gewerkt te hebben. Daarbij behandelde ik elke persoon uniek naar de mogelijkheden van wat hij of zij kon. Bovendien heb ik met mijn SPW-3 stage gelopen op de basisschool voor moeilijk lerende kinderen. Deze kinderen waren divers in hun problemen, het zijn gedragsproblemen of leerachterstanden of met een beperking waar ze extra aandacht en begeleiding voor nodig hadden. Dit was voor mij een leerzame tijd waarbij ik specifiek keek naar wat het kind kon en waarmee ik extra activiteiten deed om het kind te stimuleren in zijn of haar ontwikkeling. Aangaande wat ik al eerder in mijn brief memoreerde doe ik ook vrijwilligerswerk als mentor op een basisschool, waarbij ik kinderen na schooltijd begeleid in de sociale vaardigheden. Ik behandel allerlei onderwerpen waarmee ik de kinderen stimuleer om na te nadenken voor wat ze later kunnen gebruiken voor hen eigen toekomstige baan.

Zoals u kunt lezen bij mijn stukje over het voorstellen heb ik al veel ervaring met kinderen en volwassen opgedaan tijdens mijn studiejaren. Tevens kunt u nog veel meer terug lezen in mijn CV die te vinden is in de bijlagen. Tijdens deze ervaringen heb ik daar veel dingen uitgeleerd over de gedragingen van kinderen en volwassenen binnen de ontwikkeling van hun primaire en secondaire levensbehoeften, en het begeleiden en stimuleren daarvan in de omgang met anderen mensen. Dit heb ik duidelijk terug kunnen zien in de activiteiten die door mij zijn georganiseerd of door de situaties waarin de cliënten zich bevonden. Mijn voorkeur gaat uit naar kinderen die minder zelfredzaam zijn in de samenleving, dan de gemiddelde persoon die daar wel de juiste competenties voor ontwikkelt heeft. In mijn werk hoop ik ze te kunnen helpen en te ondersteunen in de ontwikkeling van bepaalde competenties, welke ze verder kunnen helpen om op bepaalde gebieden wel zelfstandig te kunnen functioneren. Hierbij hoop ik door middel van activiteiten hun sterke punten te kunnen benadrukken, waardoor het zelfvertrouwen vergroot kan worden en het gevoel voor eigenwaarde hierdoor zal kunnen groeien.

Mijn competenties zijn; dat ik geduldig ben met een open blikveld en een actieve luisterhouding en een goed inlevingsvermogen, welke goed van pas zullen komen bij het observeren en analyseren tijdens de werkzaamheden. Daarbij kan ik ze tevens steunen en stimuleren om de hulp op maat te kunnen geven die ze nodig hebben. Ik wil er naar streven om de beleving –en leefwereld van de cliënt door middel van een plan van aanpak met de daarbij behorende doelen te verbeteren, zodat deze in de praktijk haalbaar en ook zichtbaar kunnen zijn. Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat de onderlinge samen –en wisselwerking met de onderlinge collega’s goed verloopt. Zodat we de cliënt maar ook als collega’s onderling elkaar de steun en hulp geven, die de kwaliteit van het werk zal verhogen. Door flexibel te zijn en initiatieven te ontplooien.

Voor eventuele verdere vragen verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae.

Bij dezen hoop ik u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en zie een reactie op mijn schrijven met belangstelling tegemoet.

Hiervoor bij voorbaat mijn dank,

Met vriendelijke groeten,


***



Bijlagen: CV


Curriculum Vitae:

Naam:
Voornaam:
Adres:
Postcode & plaats:
Telefoonnummers:
Geboortedatum en -plaats:
Nationaliteit:
Burgerlijke staat:

Opleiding:
SPH zit in 2e jaar 2006, verwacht in 2009
diploma te behalen.
Pedagogiek 1e en 2e jaar gevolgd alleen niet afge-
maakte vanwege niet behaalde
propedeuse in jaar.
SPW-4/MBO diploma behaald te***(Bedrijf (DGO)
06/07/2004).
SPW-3/MBO diploma behaald te***(Bedrijf (DGO)
28/03/2003).
MAVO diploma behaald te***
(Bedrijf, 15/06/1999).
EHBO juni 1995

Werk ervaring:
05/10/05 t/m heden Vrijwilligerswerk: Bedrijf “mentorproject”
als mentor met kinderen van groep 7/8.
18/10/03 -13/01/07 Werk: bedrijf als verkoopster.
14/06/04 -09/07/04 Vakantiewerk: bedrijf als Receptioniste.
16/06/03- 20/08/03 Vakantiewerk: bedrijf als Data-typiste.
15/05/03- 06/06/03 Vakantiewerk: brdrijf als Receptioniste.
04/10/02- 07/03/03 Werk: Winkel als verkoopster.
16/05/02- 26/06/02 Werk: bedrijf als meter (enquêteur) in de
trein.
11/06/02- 21/06/02 Vakantiewerk: bedrijf bv
als cateringmedewerkster.
28 en 29 mei 2002 Vakantiewerk: bedrijf bv als
en 18/11/2002 hostess.
16/07/01- 10/08/01 Vakantiewerk: Bedrijf BD
als Data- typiste.
24//07/00- 18/08/00 Vakantiewerk: bedrijf als
administratieve medewerkster.
1999 t/m 2002 Overblijfmoeder op Basisschool bedrijf
te ***.
1997 t/m heden Oppassen bij kennissen en vrienden in ***.




Stage ervaring: Stage: Bedrijf voor jongeren
van 10t/m18 jaar te *** als Pedagoog. Stage: Dagcentrum voor
Verstandelijke Gehandicapten op de
houtgroep te ***,als activiteiten-
begeleidster. Stage: Basisschool groep
2B te *** als klassenassistent. Stage: Speciaal Onderwijs
te vergelijken met een
groep 3 te *** als klassenassistent. Stage: Kinderdagverblijf van
kinderen 0 t/m 4 jaar op de verticale
groep als leidster te *** Snuffelstage: Basisschool
groep 4 te *** als klassenassistent.

Referenties:
Deze zijn op vraag ter beschikking voor inzage.

Hobby’s, vrijetijdsbesteding:
Oppassen 1 jan. 1997 t/m heden.
Basketballen juli 1998 t/m heden
Computeren: Windows 95, jan. 1996 t/m heden.
Word, Exel en Powerpoint.

Vaardigheden:
Computerkennis.

Sterke eigenschappen:
- Open luisterhouding
- Zorgzaam
- Geduldig
- Creatief in het bedenken van dingen/activiteiten.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc voorbeeld brief sollicitatie.doc‎ (38,5 KB, 904x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 januari 2007, 15:11
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg

Hoi Dana,

Ik heb een poging gedaan om in je word-document wat tips en aanpassingen te geven. Helaas ben ik niet tot het einde gekomen omdat het een veel te lange brief is.
Het motto van een sollicitatiebrief is kort en bondig (op één A4-tje) jezelf presenteren met een aantal aandachtsgebieden. De aandachtsgebieden zijn o.a.: inleiding, waarom het bedrijf, waarom jij, welke studie-achtergrond jij hebt, welke competenties je bezit die overeenkomen met de competenties voor die job en de afsluiting.

Een persoon die 60 brieven krijgt voor deze functie zal jouw brief nooit helemaal lezen omdat deze niet pakkend, kort en bondig is.

Ik snap dat het vervelend overkomt en dat je misschien wel denkt dat je deze brief maak naar de prullenbak moet verwijzen. Ik heb in ieder geval niet de intentie om jou in diskrediet te brengen. Ik heb wel de intentie om je te helpen.

Ik zal het word-documet in een Persoonlijk bericht naar te sturen.

Als ik je kan helpen dan hoor ik het graag.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief persoonlijk begeleider. Dreamimages Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2007 23:50
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV lieke Sollicitatiebrief en cv 5 3 april 2007 22:01
Sollicitatiebrief & CV - Project engineer Qube Sollicitatiebrief en cv 1 26 juni 2006 12:54
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon