Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 13 augustus 2008, 15:43
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Graag een mening van de experts

Persoonlijk gesprek is misschien wel beter. Ik ben een beetje beďnvloed door alle Engelse termen die ik de hele dag door op internet zie en overal hoor.

Maak er zelf maar iets moois van. Ik zie het nog wel.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #22  
Oud 13 augustus 2008, 23:12
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Graag een mening van de experts

Hoi Hetty,

Zou je bij de wijzigingen aan kunnen geven waarom je dit aanraadt? Ik voelde me zelf prettiger bij de vorige samenstelling, maar misschien dat ik een aantal punten vergeet?

Er staat nu ook niet in het begin van de brief naar welke vacature ik zou willen solliciteren en waarom de vermelding van het telefoongesprek aan het einde?

Ik wil graag alles weten
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #23  
Oud 15 augustus 2008, 10:58
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie ambulancechauffeur: graag een mening van de experts

De brief is onderweg! Sluitdatum was nog aangepast, is nu 25 augustus en zou na deze datum binnen 10 dagen iets moeten horen (positief of negetief), volgens de sollicitatieprocedures volgens de site.

Bedankt voor het meedenken en ik laat nog wel weten wat het is geworden!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #24  
Oud 15 augustus 2008, 15:54
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie ambulancechauffeur: graag een mening van de experts

Het is verstandig om te checken of je brief aangekomen is. Dit kan je telefonisch doen of per e-mail als je het e-mailadres hebt.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #25  
Oud 17 augustus 2008, 17:21
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie ambulancechauffeur: graag een mening van de experts

Ik heb nog niet de tijd gehad en gekregen om te bellen, want ik kreeg direct de dag erna (gisteren) een brief thuis met bevestiging van binnenkomst van de mail!

Bijzonder hoe het zo kan verschillen tussen bedrijven/gemeentes.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #26  
Oud 17 augustus 2008, 20:16
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie ambulancechauffeur: graag een mening van de experts

Dat is een positief begin. Heb je ze bedankt voor hun reactie en gevraagd hoe het nu verder gaat?

Probeer contact te houden
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #27  
Oud 17 augustus 2008, 21:19
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie ambulancechauffeur: graag een mening van de experts

Ik heb al 2x contact gehad met de persoon die bij de advertenties vermeld staat, maar zij is volgens mij alleen info-persoon en niet de selecteur (zo vertelde ze zelf). De persoon die de brief had gestuurd was iemand van HR en waarschijnlijk een standaardbrief...

In de brief stond overigens al vermeld hoe het verloop zou zijn.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #28  
Oud 17 augustus 2008, 22:32
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie ambulancechauffeur: graag een mening van de experts

Mooi Hans, dat klinkt idd goed, zo'n snelle reactie met goede uitleg over de procedure.

Wij verwachten natuurlijk volledig verslag van je sollicitatieperikelen bij de Haagse Brandweer en moedigen je vanaf de zijlijn heel hard aan!!!

gr
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 23 augustus 2008, 02:57
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie ambulancechauffeur: graag een mening van de experts

Ik weet niet of je inmiddels al een baan hebt als ambulancechauffeur, maar ik ben ambulanceverpleegkundige en zit regelmatig bij een sollicitatiegesprek.

Waar wij helemaal panisch van worden is een veel te fanatieke EHBO-er. Dus laat duidelijk blijken dat je graag op de ambulance wilt werken maar vooral graag mensen wilt helpen.

Vaak moeten wij alleen mensen vervoeren van bv huis naar de polikliniek bv voor onderzoek omdat ze immobiel zijn. Dus het gesprek met diegene die mee gaat met de ambulance is heel belangrijk, mensen geruststellen, angst wegnemen, vertellen wat er gaat gebeuren en wat er voor onderzoeken plaats gaan vinden.
Ook bij spoedritten is het vaak zo dat er weinig bijzonders aan de hand is, dus de patient geruststellen, zorgen dat duidelijk is dat je weet wat je moet doen (ook al weet je dat niet), zorgen dat je de situatie onder controle hebt.
Verder is het van belang dat de veiligheid voorop staat, als de situatie niet veilig is zorgen dat je nog niets doet. Zorg ervoor dat de verpleegkundige en jij hetzelfde willen, dus niet allerlei dingen willen gaan doen terwijl de verpleegkundige andere ideeen heeft.
De communicatie met de meldkamer is heel belangrijk.

Van belang is dat je flexibel bent, als de situatie heel anders is als de melding moet je gewoon omschakelen, okee, de situatie is nu dus heel anders als verwacht dus gaan wij anders reageren. Dat kan zijn dat de patient veel slechter is dan verwacht, dus handelen en omschakelen of de situatie is niet slecht, doorgeven aan de meldkamer en zorgen dat de patient het gevoel krijgt dat hij serieus genomen wordt.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, gebruik het tijdens een sollicitatiegesprek.
Succes.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 23 augustus 2008, 03:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie ambulancechauffeur: graag een mening van de experts

Ik weet niet of je inmiddels al een baan hebt als ambulancechauffeur, maar ik ben ambulanceverpleegkundige en zit regelmatig bij een sollicitatiegesprek.

Waar wij helemaal panisch van worden is een veel te fanatieke EHBO-er. Dus laat duidelijk blijken dat je graag op de ambulance wilt werken maar vooral graag mensen wilt helpen.

Vaak moeten wij alleen mensen vervoeren van bv huis naar de polikliniek bv voor onderzoek omdat ze immobiel zijn. Dus het gesprek met diegene die mee gaat met de ambulance is heel belangrijk, mensen geruststellen, angst wegnemen, vertellen wat er gaat gebeuren en wat er voor onderzoeken plaats gaan vinden.
Ook bij spoedritten is het vaak zo dat er weinig bijzonders aan de hand is, dus de patient geruststellen, zorgen dat duidelijk is dat je weet wat je moet doen (ook al weet je dat niet), zorgen dat je de situatie onder controle hebt.
Verder is het van belang dat de veiligheid voorop staat, als de situatie niet veilig is zorgen dat je nog niets doet. Zorg ervoor dat de verpleegkundige en jij hetzelfde willen, dus niet allerlei dingen willen gaan doen terwijl de verpleegkundige andere ideeen heeft.
De communicatie met de meldkamer is heel belangrijk.

Van belang is dat je flexibel bent, als de situatie heel anders is als de melding moet je gewoon omschakelen, okee, de situatie is nu dus heel anders als verwacht dus gaan wij anders reageren. Dat kan zijn dat de patient veel slechter is dan verwacht, dus handelen en omschakelen of de situatie is niet slecht, doorgeven aan de meldkamer en zorgen dat de patient het gevoel krijgt dat hij serieus genomen wordt.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, gebruik het tijdens een sollicitatiegesprek.
Succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon