Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 maart 2006, 00:44
lieke lieke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Berichten: 4
lieke is on a distinguished road
Post Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie mening willen horen over mijn sollicitatiebrief en CV voor de functie van telefoniste/receptioniste.

Alvast bedankt,
Lieke
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatiebrief telefoniste-receptioniste.doc‎ (34,0 KB, 3903x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 maart 2006, 12:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV

hallo lieke,

goede brief en goede cv. 2 dingetjes vielen mij op.
1:
'In de afgelopen jaren ben ik met veel plezier het eerste aanspreekpunt en het visitekaartje bij verschillende bedrijven geweest.'

Deze openingszin zou ik persoonlijk niet als openingszin gebruiken. ik zou juist de 2e zin naar boven halen:

'Met grote belangstelling heb ik uw advertentie gelezen in de Courant van 25 maart jl. waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een telefoniste/receptioniste. Graag wil ik door het schrijven van deze brief mijn interesse voor de functie kenbaar maken.'

2: wat betreft de CV misschien is het nog een idee om ook je hobby's ambities etc te vermelden.

succes ermee.

Groetjes Sophie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 april 2006, 22:39
lieke lieke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Berichten: 4
lieke is on a distinguished road
Standaard Re: Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV

Sophie bedankt voor je reactie.
Het vermelden van hobby's etc. doe je toch alleen maar als het voor de functie belangrijk is of doe je dat zodat je het geheel persoonlijker maakt en laat zien wie je bent?
gr. Lieke
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 april 2006, 17:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV

Alles wat op een CV staat moet (op "enige" wijze) relevant zijn.
Als jouw hobby's dat zijn: zeker vermelden! Anders vraag ik me af wat ik er mee moet...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 maart 2007, 22:57
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV

Ik zou op je c.v ook de maanden erbij zetten van wanneer tot wanneer je ergens hebt gewerkt. Tevens per bedrijf je werkzaamheden specificeren.
evt je talenkennis erbij, dit is vaak belangrijk bij een baan als telefoniste.
Een cv moet meer feiten bevatten en minder een verhaal, dit vertel je namelijk al in je sollicitatiebrief.
Succes ermee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 april 2007, 22:01
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
hallo lieke,

goede brief en goede cv. 2 dingetjes vielen mij op.
1:
'In de afgelopen jaren ben ik met veel plezier het eerste aanspreekpunt en het visitekaartje bij verschillende bedrijven geweest.'

Deze openingszin zou ik persoonlijk niet als openingszin gebruiken. ik zou juist de 2e zin naar boven halen:

'Met grote belangstelling heb ik uw advertentie gelezen in de Courant van 25 maart jl. waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een telefoniste/receptioniste. Graag wil ik door het schrijven van deze brief mijn interesse voor de functie kenbaar maken.'

2: wat betreft de CV misschien is het nog een idee om ook je hobby's ambities etc te vermelden.

succes ermee.

Groetjes Sophie
Ik zou "Graag wil ik door het schrijven van deze brief mijn interesse voor de functie kenbaar maken.'" vervangen door :

Graag wil ik met het schrijven van deze brief mijn interesse voor de functie kenbaar maken.'

check the difference maar het staat veel duidelijker.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
graag tips en advies voor mijn sollicitatiebrief : " jonge managementkracht" lost Sollicitatiebrief en cv 4 28 december 2006 18:47
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief, moet morgen de deur uit. Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 2 8 april 2006 17:31
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon