Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 april 2006, 12:44
dian dian is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 april 2006
Berichten: 2
dian is on a distinguished road
Smile Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar

Geachte heer/mevrouw,

Op de internetsite van het VU medisch centrum zag ik de vacature pedagogisch medewerker staan. Toen ik deze vacature las werd ik meteen enthousiast. Ik reageer daarom ook graag op deze vacature.

De functie eisen die staan in de vacature sluiten erg goed op mij aan. Daarom werd ik erg enthousiast van deze vacature. Tijdens mijn werk en stage periodes moest ik een pedagogisch klimaat creëren. Ik vind het belangrijk dat kinderen en ouders zich veilig en op hun gemak voelen in het ziekenhuis. Het kind moet zich in de tijd dat het in het ziekenhuis ligt goed verder kunnen ontwikkelen. Ook heb ik ervaring in activiteiten aanbieden, observeren, rapportages schrijven, contacten onderhouden met ouders en diverse disciplines.

In het ziekenhuis werken als pedagogisch medewerker spreekt mij erg aan doordat de vacature is voor op de kinderafdeling. Met kinderen werken heeft mij altijd al aangesproken. Hier ligt ook een kwaliteit van mij. Contact houden met ouders spreekt mij ook erg aan in deze functie. Ik heb tijdens mij stage periodes altijd systeem gericht gewerkt en heb hierdoor vaak contacten moeten onderhouden met ouders. Ook tijdens mij huidige werk onderhoudt ik contact met ouders en heb vaak gesprekken met ze.
In een multidisciplinair team werken vind ik erg fijn. Tijdens mij stageperiode heb ik gewerkt in een multidisciplinair team. Ik vind het belangrijk dat er in een team open communicatie is en dat ik weet wat ik heb aan mijn collega’s. Ook op dit moment werk ik in een team, maar ik kan ook heel goed zelfstandig werken.


Initiatiefrijk, flexibiliteit en goed kunnen organiseren zijn goede eigenschappen van mij. Ook ben ik erg leergierig, laat me niet snel uit het veld slaan en sta voor veel nieuwe dingen open. In de kinderopvang ben ik nu, na anderhalf jaar, uit geleerd en ben toe aan een nieuwe uitdaging. Met veel enthousiasme en mij kwaliteiten sluiten goed aan op deze vacature.


Door middel van mijn stage-ervaringen en theorie heb ik veel geleerd. Ik kijk er daarom naar uit om dit nu in de praktijk te gaan uitvoeren. Dit zou ik graag in uw instelling willen doen.

Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn curriculum vitae in een persoonlijk gesprek toe.



Met vriendelijke groet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 april 2006, 15:10
Meissie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis!! graag commentaar!!

Geachte heer/mevrouw,

Op de internetsite van het VU medisch centrum zag ik de vacature pedagogisch medewerker staan. Toen ik deze vacature las werd ik meteen enthousiast. Ik reageer daarom ook graag op deze vacature.(ik zou van deze zin dit maken Dit is voor mij een aanleiding om te solliciteren naar deze uitdagende vacature.)


De functie-eisen (vergeet het streepje niet tussen functie en eisen) die staan in de vacature sluiten erg goed op mij aan. (ook zou ik die zin veranderen in De functie-eisen die in de vacature staan sluiten goed op mij aan.)Daarom werd ik erg enthousiast van deze vacature. (deze zin zou ik in zijn geheel weglaten, je hebt immers al laten blijken in alinea 1 dat je enthousiast bent geraakt door deze vacature) Tijdens mijn werk- en stage periodes (vergeet streepje niet) moest ik een pedagogisch klimaat creëren. Ik vind het belangrijk dat kinderen en ouders zich veilig en op hun gemak voelen in het ziekenhuis. Het kind moet zich in de tijd dat het in het ziekenhuis ligt goed verder kunnen ontwikkelen. Ook heb ik ervaring in activiteiten aanbieden, observeren, rapportages schrijven, contacten onderhouden met ouders en diverse disciplines.

In het ziekenhuis werken als pedagogisch medewerker spreekt mij erg aan doordat de vacature is voor op de kinderafdeling.(deze zin vind ik een beetje krom, je kan er beter dit van maken:Het spreekt me erg aan om op de kinderafdeling van een ziekenhuis te werken als pedagogisch medewerker.) Met kinderen werken heeft mij altijd al aangesproken. Hier ligt ook een kwaliteit van mij. Contact houden met ouders spreekt mij ook erg aan in deze functie. (je gebruikt tevaak het woordje spreekt mij aan) Ik heb tijdens mij stage periodes altijd systeem gericht gewerkt en heb hierdoor vaak contacten moeten onderhouden met ouders. Ook tijdens mij huidige werk onderhoudt ik (t'je moet weg bij onderhoudt)contact met ouders en heb vaak gesprekken met ze. In een multidisciplinair team werken vind ik erg fijn. Tijdens mij stageperiode heb ik gewerkt in een multidisciplinair team. Ik vind het belangrijk dat er in een team open communicatie is en dat ik weet wat ik heb aan mijn collega’s. Ook op dit moment werk ik in een team, maar ik kan ook heel goed zelfstandig werken.


Initiatiefrijk, flexibiliteit en goed kunnen organiseren zijn goede eigenschappen van mij. Ook ben ik erg leergierig, laat me niet snel uit het veld slaan en sta voor veel nieuwe dingen open. In de kinderopvang ben ik nu, na anderhalf jaar, uit geleerd(dit zou ik persoonlijk nooit zeggen, je bent nooit in een vakgebied uitgeleerd) en ben toe aan een nieuwe uitdaging. Met veel enthousiasme en mij kwaliteiten sluiten goed aan op deze vacature.


Door middel van mijn stage-ervaringen en theorie heb ik veel geleerd. Ik kijk er daarom naar uit om dit nu in de praktijk te gaan uitvoeren. Dit zou ik graag in uw instelling willen doen.

Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn curriculum vitae in een persoonlijk gesprek toe.(Graag zou ik deze sollicitatiebrief en curriculum vitae in een persoonlijk gesprek verder willen toelichten)

Met vriendelijke groet

Laatst gewijzigd door Meissie; 17 april 2006 om 19:48
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 september 2006, 16:18
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar

Hoi,

Grotendeels ben ik het eens met de vorige die reageerde op je brief.
Ik zou nog willen zeggen dat je beter een naam als aanhef (ipv meneer/mevrouw) kunt schrijven.
Even bellen dus.
Verder zag ik hier en daar twee witregels ipv 1.
succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief stage verpleegkundige: graag commentaar Daisy Sollicitatiebrief en cv 10 13 maart 2012 16:23
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief campingdirecteur. Graag commentaar. Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 1 11 oktober 2005 19:20
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon