Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juni 2009, 17:51
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief onderzoeker

Ik wil graag een reactie versturen op een vacature van onderzoeker (kan deze tot zondag versturen.)

De eerste alinea is wat lang voor mijn smaak, maar sluit daardoor wel goed aan bij de functie eisen. Ook vind ik de brief een beetje gekunsteld.

De tweede alinea heb ik de vorige keer op advies van Rianne weggelaten maar lijkt (??????) nu wel aan te sluiten omdat men een initiatiefrijke kandidaat zoekt, en anders de brief wat kort wordt.

Alle advies is meer dan welkom!

-------------------------------------------------------------------

Geachte heer, mevrouw, afdeling Personeel en Organisatie,

Op 19 juni jongstleden, zag ik op uw site dat u een vacature beschikbaar hebt voor een Onderzoeker. Aangezien het gewenste profiel uitstekend aansluit bij mijn interesses, opleiding en voorkeur, wil ik mij graag kandidaat stellen.

De huidige functie als onderzoeker bij .................... spreekt mij sterk aan vanwege mijn passie voor onderzoek en mijn fascinatie voor factoren die met gedrag en gedragsverandering samenhangen. Een solide basis hiervoor heb ik opgedaan tijdens mijn studie Sociale Psychologie. Daarnaast ben ik momenteel bezig met het afronden van de cursus Gezondheidspsychologische Interventies. Binnen het kader van deze cursus heb ik een virtuele stage gelopen bij een GGD, heb ik een interventie op planmatige wijze ontwikkeld, ben ik bekend geraakt met specifieke modellen en theorieën met betrekking tot gezondheidsbevordering en gedragsverandering, en met implementatieonderzoek. Uiteraard heb ik gedurende mijn studie en stage uitgebreid kennis en ervaring opgedaan van methoden en technieken van onderzoek en met het softwarepakket SPSS. Mijn kennis en gedrevenheid zet ik graag in voor het vergroten van veiligheid in binnen en buitenland.

In mijn vorige functie was ik actief als psychologisch medewerker binnen een onderwijszorginstelling. Binnen deze functie was ik verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van onderzoeken bij cliënten en het vertalen naar een duidelijk geformuleerde rapportage. Daarnaast voerde ik intakegesprekken, organiseerde informatieavonden, bewaakte administratieve processen, en organiseerde excursies voor leerlingen. Tevens onderhield ik contacten met diverse partijen waaronder cliënten, zorgverleners en wetenschappelijke instellingen. Dankzij deze ervaring ben ik uitgegroeid tot een sociale en initiatiefrijke medewerkster.

Mijn enorme enthousiasme voor een functie als onderzoeker neem ik graag met mij mee naar ................. Deze brief en mijn motivatie zou ik graag nader willen toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet

Met vriendelijke groet,

Mo.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juni 2009, 21:00
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: onderzoeker

Je kunt de brief iets langer maken door in de opening iets van de organisatie of bedrijf te benoemen. Je hebt dan meteen een mooie binnenkomer.

Als je werkervaring goed en duidelijk omschreven staat in je CV en je het nog eens herhaalt in je brief dan laat je de ontvanger van de sollicitatie dubbel lezen. Daar word je sollicitatie niet boeiender van.

Wat je dan wel weer in je brief kunt benoemen: "Dankzij mijn ervaring ben ik uitgegroeid tot een sociale en initiatiefrijke medewerkster".
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juni 2009, 15:54
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Talking Re: Sollicitatiebrief onderzoeker

Rianne: Bedankt voor je advies!!, heb het onderste gedeelte idd weggelaten, ik snap wat je bedoelt.

Ook heb ik geprobeerd je een ander inleidend stuk te schrijven. Omdat het onderzoeksinstituut letselschade probeert te voorkomen, vind ik dit erg moeilijk: omdat he een serieus onderwerp is. Ondanks dat de functie aansluit bij mijn interessegebied en opleiding vind ik de brief misschien iets droog.

Kan iemand hier nog eens kritisch naar kijken? alvast bedankt!

---------------------------------------------------------

(Op ........ jongstleden, zag ik op uw site dat u een vacature beschikbaar hebt voor een Onderzoeker. Aangezien het gewenste profiel uitstekend aansluit bij mijn interesses, opleiding en voorkeur, wil ik mij graag kandidaat stellen.)?????? (weghalen?)

Vanuit mijn omgeving heb ik gezien dat een gebrek aan bewustzijn van potentiële risico’s grote gevolgen kan hebben voor betrokkenen, en onevenredig veel leed kan veroorzaken. .......................zet zich in ter preventie van letsel van burgers. De integrale aanpak van probleemanalyse naar oplossing, het multidisciplinaire karakter van uw organisatie, als de communicatie vanuit de media vind ik daarbij uitermate boeiend.

De huidige functie als onderzoeker bij ‘................spreekt mij sterk aan vanwege mijn passie voor onderzoek en mijn fascinatie voor gedrag en gedragsverandering. Een solide basis hiervoor heb ik opgedaan tijdens mijn studie Sociale Psychologie. Daarnaast ben ik momenteel bezig met het afronden van de cursus gezondheidspsychologische interventies. Binnen het kader van deze cursus heb ik een virtuele stage gelopen bij een GGD, heb ik een interventie op planmatige wijze ontwikkeld, ben ik bekend geraakt met specifieke modellen en theorieën met betrekking tot gezondheidsbevordering/gedragsverandering, en met implementatieonderzoek.

Mijn enorme enthousiasme voor een functie als ....................neem ik graag met mij mee naar .................. Deze brief en mijn motivatie zou ik graag nader willen toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juni 2009, 19:13
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief onderzoeker

Hoe vind je 'm zo?

Beetje gegoocheld en van een lange zin twee korte zinnen gemaakt. Het geheel wordt zo wat luchtiger en meer vanuit jezelf geschreven.

Het is ervaring opdoen en basis leggen.


.......................zet zich in ter preventie van letsel van burgers. De integrale aanpak van probleemanalyse naar oplossing, het multidisciplinaire karakter van uw organisatie, als ook de communicatie vanuit de media vind ik uitermate boeiend. Op ........ jongstleden, zag ik op uw site dat u een vacature beschikbaar hebt voor een Onderzoeker. Aangezien het gewenste profiel uitstekend aansluit bij mijn interesses, opleiding en voorkeur, wil ik mij graag kandidaat stellen.

Gedrag en gedragsverandering fascineert mij en ik heb een sterke passie voor onderzoek. Een solide basis voor verdere ontwikkeling heb ik gelegd tijdens mijn studie Sociale Psychologie. Momenteel ben ik bezig met het afronden van de cursus gezondheidspsychologische interventies. Binnen het kader van deze cursus heb ik een virtuele stage doorgebracht bij een GGD en heb ik een interventie op planmatige wijze ontwikkeld. Verder ben ik bekend met specifieke modellen en theorieën met betrekking tot gezondheidsbevordering/gedragsverandering en met implementatieonderzoek.

Mijn enorme enthousiasme voor een functie als ....................neem ik graag met mij mee naar .................. Deze brief en mijn motivatie zou ik graag nader willen toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.

__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 juni 2009, 21:54
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Smile Re: Sollicitatiebrief onderzoeker

Nu vind ik de brief stukken beter + hij leest een stuk prettiger.
heel erg bedankt!!!
Ik ga hem zodadelijk versturen.

Groetjes

Mo.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 juni 2009, 22:30
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief onderzoeker

Graag gedaan. Ik vind jouw brieven heerlijk om wat mee te stoeien. Het blijven jouw brieven en woordgebruik, alleen wat korter van stof.

Met een beetje oefening schrijf je ze straks zelf zonder hulp.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior onderzoeker Mo. Sollicitatiebrief en cv 2 17 juni 2009 17:53
Sollicitatiebrief assistent-/junior onderzoeker Mo. Sollicitatiebrief en cv 3 1 april 2009 22:21
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Sollicitatiebrief onderzoeker aapje Sollicitatiebrief en cv 4 15 oktober 2006 17:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon