Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 augustus 2017, 22:08
LotteMarije1988 LotteMarije1988 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 1
LotteMarije1988 is on a distinguished road
Standaard Ontslag nemen.... lastig!

Sinds bijna 9 jaar werk ik als tandartsassistente in een kleine tandartsenpraktijk. Nu zit ik er al enige tijd over te denken om een andere baan te zoeken. Niet omdat het me niet bevalt maar omdat ik graag in een grote praktijk zou werken. Maar.... nu heb ik al lang de wens om voor een half jaar naar Zuid-Afrika te gaan en nu krijg ik de kans ook door een goede kennissen die daar zitten en iemand kunnen gebruiken voor vrijwilligerswerk. Dit zou zijn vanaf januari/februari volgend jaar. Deze kans wil ik erg graag aannemen maar dan moet ik dus m'n ontslag indienen, en dit vind ik sowieso al een moeilijke stap omdat we een ontzettend hecht team zijn en de klap best groot is omdat we zo'n klein en hecht team zijn. Maar nu komt het moeilijke... een collega heeft een aantal weken geleden gehoord dat ze ziek is waardoor ze ongeveer, waarschijnlijk, een half jaar uit de running is... Nu is ontslag nemen sowieso al een hele stap maar met dit gegeven wordt het voor mij nog lastiger omdat ik me er nu al bijna schuldig over voel en m'n werkgever ook dat 'gedoe' er niet bij wil geven... maar moet ik dit mijn droom in de weg laten staan? Pff... vind het zo lastig.....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 augustus 2017, 01:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LotteMarije1988 Bekijk bericht
nu krijg ik de kans ook door een goede kennissen die daar zitten en iemand kunnen gebruiken voor vrijwilligerswerk. Dit zou zijn vanaf januari/februari volgend jaar.
Dan zou je deze maand ontslag kunnen nemen bijvoorbeeld per 1 januari dus met een opzegtermijn van 4 à 5 maanden. Dat is een heel ruime termijn voor een werkgever om een opvolger voor je te vinden.

Gewoon doen (als dit jouw keuze is). De tandarts(en) hebben als werkgever wel voor hetere vuren gestaan. Zo gaan die dingen in het leven.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 augustus 2017, 15:20
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Eens met René. Als dit werkelijk een droom voor je is, en het is werkelijk zo'n hecht team, dan zal jouw baas je dit ook wel moeten gunnen.

Overigens hoef je niet persé ontslag te nemen. je kunt voorstellen om onbetaald verlof op te nemen. Dan blijft je contract doorlopen, maar wordt je gedurende de tijd dat je in Zuid Afrika bent niet uitbetaald. Dat levert baanzekerheid op voor jou en de zekerheid van jouw baas dat je terugkomt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 augustus 2017, 15:40
iknathalie1980 iknathalie1980 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2017
Berichten: 2
iknathalie1980 is on a distinguished road
Standaard Opzeggen? bij tandarts

Onbetaald verlof nemen is inderdaad een goede optie als je dat kunt regelen met je werkgever. Als het verlof niet langer dan 18 maanden duurt heeft het zelfs geen invloed op je ww-rechten ( hoogte en duur ) als je later ontslagen zou worden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 september 2017, 17:32
Real advice Real advice is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2017
Berichten: 6
Real advice is on a distinguished road
Standaard

Ga voor je droom. De tandarts heeft zijn/haar droom gerealiseerd en jij werkt voor die persoon en helpt daaraan mee. De toko valt echt niet om als je vertrekt en als dat zo is dan heeft ie het niet goed op orde maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 september 2017, 16:01
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Heb je al actie ondernomen?

Zo niet:
Zet dan de voor- en tegens eens naast elkaar.
Denk daarbij vooral aan jezelf.
En wat is dan de uitkomst?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ziek thuis en problemen op het werk: ontslag nemen? Dreamer Je rechten en plichten als werknemer 10 18 december 2012 23:49
Wel of niet zelf ontslag nemen? jackman56 Je rechten en plichten als werknemer 6 29 juni 2012 22:58
Ontslag nemen?! Miramare Loopbaanvragen 1 25 september 2011 15:12
Zelf ontslag nemen tijdens half jaar contract Alexandra Je rechten en plichten als werknemer 3 27 september 2010 14:54
Op staande voet ontslag nemen? pallen Je rechten en plichten als werknemer 7 2 juli 2010 11:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon