Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 april 2011, 18:11
Daniel Daniel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 1
Daniel is on a distinguished road
Standaard Proeftijd en huur

Hoi Allemaal,

ik zit eventueel te overwegen om te gaan werken in de omgeving van Gouda, op dit moment ben ik nog woonachtig bij mijn ouders in de omgeving van Eindhoven.

Als ik in Gouda ga werken zou ik op mijn zelf moeten gaan wonnen, daar is niks mis mee. Maar wat als tijdens mijn proeftijd nou blijkt dat het niet klikt met het bedrijf vanuit mijn kant of werkgevers kant. Dan zit ik wel vast aan een huurcontract van een jaar. Terwijl ik dan liever terug naar huis ga.

Ook elke dag 1,5 uur op en neer rijden. Dit is zonder omstandigheden zie ik eerlijk gezegd ook niet echt zitten.

Weten jullie of er clausules/wetten zijn om dan een huurovereenkomst te verbreken ? Of hebben jullie nog enkele adviezen hoe ik deze situatie het best kan aanpakken.

Groeten
Daniel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 april 2011, 18:53
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Je proeftijd is een maand? In dat geval zou je kunnen overwegen om door de week in een bed&breakfast te gaan wonen. Ook kun je op zoek gaan naar woonruimte met een korte opzegtermijn. Dat laatste is vaak wel erg duur.

Je zou kunnen proberen om in een huurcontract een clausule op te nemen dat je de huur kunt verbreken als je arbeidscontract verbroken zou worden, maar erg gebruikelijk is dit niet. Ik heb ook geen idee hoe verhuurders hier tegenover staan.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 april 2011, 12:06
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Hoi Daniel,

Persoonlijk zoek ik altijd in een straal van hooguit 1 uur rijden naar werk. Dan kan ik eerst nog reizen en mocht het bevallen dan kan ik dichterbij gaan wonen. Maar ik begrijp dat het niet voor iedereen gemakkelijk is (stel je krijgt een geweldig aanbod). Heb je dan uitzicht op een goede baan in Gouda?
Misschien eens voorstellen of je een dagje kan meelopen in een bedrijf? Dan kan je de sfeer/werkomgeving vast proeven. Ik denk dat het toch echt je eigen keuze is om te verhuizen voor je werk. Misschien een kamer die je weer mag onderverhuren? Sommige kamertjes zijn relatief goedkoop in huur en mag je soms ook onderverhuren wanneer mensen bijvoorbeeld op vakantie gaan of in jou geval weer terug gaat wonen bij je ouders wanneer het je niet bevalt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 april 2011, 14:50
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard

Op zoek gaan naar woonruimte waarbij je 1 maand opzegtermijn hebt? Dat moet toch te doen zijn. Bv. voorlopig een studentenkamer bewonen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontslag genomen in proeftijd: recht op uitkering? Suuzz Je rechten en plichten als werknemer 4 12 maart 2011 13:21
ontslag nemen in proeftijd of contract niet tekenen? evaadam Je rechten en plichten als werknemer 1 21 november 2008 11:15
Ontslag genomen in proeftijd Yfke Loopbaanvragen 2 22 januari 2008 19:04
Proeftijd geen juist inwerkprogramma Yfke Loopbaanvragen 3 18 december 2007 12:02
Weggaan in je proeftijd gevolgen voor de toekomst? Lonneke Loopbaanvragen 2 11 oktober 2007 11:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon