Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 oktober 2011, 12:29
jeppieklem jeppieklem is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2011
Berichten: 7
jeppieklem is on a distinguished road
Standaard Hoe persoonlijke groei laten zien?

Hallo,

Ik zit met een sollicitatiedilemma waar ik als opgeleid P&O'er zelf niet uitkom.
Na mijn afstuderen in P&A heb ik ruim 2 jaar gewerkt als opleidingsfunctionaris bij een grote zorginstelling. Ik ben daar een jaar geleden ontslagen ivm bezuinigingen. Ik werk nu als uitzendkracht op een P&O-afdeling, maar aangezien dit niet mijn ding is ben ik in augustus de verkorte deeltijdstudie Opleidingskunde gaan doen. Onlangs kwamen er 2 vacatures vrij bij mijn oude werkgever, alleen dan in 2 verschillende regio's (één concern, maar 4 zelfstandige regio's). Vorige week bij één op gesprek geweest. Ik was hier (misschien iets te naïef) niet zo bang voor afwijzing: ik ken de organisatie, de collega's en het werk, plus ik kan nieuwe inzichten brengen dmv mijn opleiding. Helaas kreeg ik dus wel een afwijzing. Men vond mij te jong en onervaren (25 jaar oud én dus ruim 2 jaar ervaring in dezelfde functie) om zo'n verantwoordelijke functie te vervullen en de 2 oudere collega's aan te vullen. Ik ben tijdens het gesprek eerlijk geweest over mijn minder sterke punten, waarvan ik overigens wel de persoonlijke groei heb kunnen verantwoorden. Denk dat dit punt (timide en iets afwachtend) me de das om heeft gedaan.

Nu heb ik nog die andere sollicitatie lopen en hoop hier voor uitgenodigd te worden. Ik weet alleen niet hoe ik mensen kan laten inzien dat ik niet meer dat jonge timide meisje ben, maar een vakvolwassen vrouw met verstand van zaken. Als opgeleid P&A'er weet je hoe zo'n gesprekken werken, maar als je aan de andere kant van de tafel zit, lijkt het ineens een stuk moeilijker.