Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 november 2011, 12:56
Sandra91 Sandra91 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 3
Sandra91 is on a distinguished road
Standaard Eerste sollicitatiegesprek na carrièreswitch

Hallo allemaal,

Morgen heb ik een eerste sollicitatiegesprek bij een consultancy bureau voor de vacature van Bedrijfsadministratief Medewerker (in opleiding). Ik heb hiervoor jarenlang in de horeca gewerkt als leerlingkok, maar door het zware werk wat ik lichamelijk niet kon bijhouden ben ik gestopt. Ik ben er een jaar tussenuit geweest omdat ik niet precies wist wat ik wilde doen. Na een jaar tobben ben ik bij 'bedrijfsadministratief medewerker' uitgekomen, mede dankzij mijn zus die het zelfde werk uitvoert, en ik er erg in geïntereseerd raakte.

Morgen heb ik dus mijn eerste gesprek, ik ben bloednerveus omdat ik geen diploma's heb in de administratieve richting. Ik weet ook niet precies wat ik kan verwachten. Hoe kan ik mij het beste voorbereiden?

Ik ben nu druk bezig met het doornemen van de website van het bedrijf, en ik heb een aantal standaard vragen van internet gehaald, die ik in een word bestandje aan het beantwoorden ben om alles voor mezelf op een rijtje te zetten. Maar ik heb er toch een beetje moeite mee omdat ik bang ben dat ik de zenuwen niet in bedwang kan houden.

Zo ben ik er afgelopen weekend achter gekomen dat ik zwanger ben, dit is echter nog heel pril (2 à 3 weken). Is het nodig om dit tijdens het sollicitatiegesprek aan te geven? Ik ben bang dat dit voor hun een reden kan zijn om mij niet aan te nemen.

Alvast bedankt!
Sandra
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 november 2011, 13:00
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandra91 Bekijk bericht
Zo ben ik er afgelopen weekend achter gekomen dat ik zwanger ben, dit is echter nog heel pril (2 à 3 weken).
Hey, gefeliciteerd!

Citaat:
Is het nodig om dit tijdens het sollicitatiegesprek aan te geven?
Het is niet verplicht in een sollicitatiegesprek te vertellen dat je zwanger bent, maar het lijkt me wel zo eerlijk dat in de loop van je sollicitatie wel te doen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 november 2011, 13:04
Sandra91 Sandra91 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 3
Sandra91 is on a distinguished road
Standaard

Bedankt! Ik vind het inderdaad wel zo netjes om het aan te geven, maar vind dit vrij lastig. Het gaat hier om een leerbaan en het was een open vacature. Ze zijn niet per definitie opzoek naar iemand, maar zijn wel bereid me op te leiden binnen het bedrijf, dus vandaar dat ik het maar moeilijk vind.

Er hangt nu ook een hoop van af of ik wordt aangenomen of niet. Solliciteren in deze tijd is best wel lastig, zeker zonder enige werkervaring.

Ik heb ook wat moeite met het beantwoorden van de vraag 'vertel eens wat over jezelf', maar ik zal vast niet de enige zijn. Doordat ik natuurlijk hiervoor alleen nog maar werkzaam ben geweest in de horeca, waar moet ik beginnen? Vertel ik wel over mijn ervaring in de horeca terwijl het niet gerelateerd is aan de baan waar ik nu naar solliciteer? Poeh wat is solliciteren lastig..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 november 2011, 16:46
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Sandra,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Dit is niet te plannen dus eerst maar de eerste gesprekken afwachten en verderop in het traject melden. Dan heb je ook wat meer credits.

Om iets over jezelf te vertellen is een uitgelezen mogelijkheid om buiten je CV te blijven. Vertel wat over je ouders, wat ze doen/gedaan hebben, eventueel broers zussen wat die doen en hoe je, met de ervaring van je zus in het achterhoofd hier gesolliciteerd heb.

Daarna zullen ze toch meer inhoudelijk op je cv ingaan en dat moet geen probleem opleveren, toch.

Succes met je sollicitatie.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 november 2011, 17:10
Sandra91 Sandra91 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 3
Sandra91 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Hoi Sandra,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Dit is niet te plannen dus eerst maar de eerste gesprekken afwachten en verderop in het traject melden. Dan heb je ook wat meer credits.

Om iets over jezelf te vertellen is een uitgelezen mogelijkheid om buiten je CV te blijven. Vertel wat over je ouders, wat ze doen/gedaan hebben, eventueel broers zussen wat die doen en hoe je, met de ervaring van je zus in het achterhoofd hier gesolliciteerd heb.

Daarna zullen ze toch meer inhoudelijk op je cv ingaan en dat moet geen probleem opleveren, toch.

Succes met je sollicitatie.
Groet,
Rens
Bedankt voor je reactie! Daar kan ik zeker wat mee.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afgekraakt worden tijdens sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 17 21 december 2011 01:12
Sollicitatiebrief Eerste Autotechnicus BBL w0ut3r Sollicitatiebrief en cv 0 8 november 2010 19:23
Eerste sollicitatiegesprek vragen naar reiskostenvergoeding? onadeboer Sollicitatiegesprek 2 7 februari 2010 16:35
Sollicitatiegesprek via uitzendbureau Jan1964 Sollicitatiegesprek 4 20 november 2009 22:37
Werkzaamheden bij eerste gesprek albertine Alle andere carrièreonderwerpen 2 14 oktober 2007 13:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon