Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2007, 17:07
jmdebruin jmdebruin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 1
jmdebruin is on a distinguished road
Standaard Twijfels twijfels twijfels....

Dag mensen,

Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum, ik dat ik hier een hoop aan ga hebben en dat ik wellicht ook anderen kan helpen!

Even een kort 'voorstel verhaaltje':
Ik ben 25 jaar en kom uit Utrecht. Ik heb voor mijn leeftijd al vrij veel werkervaring: 8 jaar in de sales.
Tegen alle adviezen van mijn ouders in (beiden WO afgestudeerd) ben ik niet verder gaan studeren na mijn middelbare school. Sterker nog: halverwege 5 VWO besloot ik aan het werk te gaan. Een jaar later heb ik toch maar 's avonds mijn Havo diploma gehaald en daar is het bij gebleven. Ik heb 7 jaar in een winkel gewerkt van een zelfstandig ondernemer. Ik was de rechterhand van de eigenaar, en leidinggevende als hij er niet was. De intentie was zelfs om de zaak op termijn over te nemen.
Na 6,5 jaar begon het toch dwars te zitten. Moest ik inderdaad deze zaak overnemen en de rest van mijn leven in dit dorp blijven wonen (ik woonde toen nog niet in Utrecht), ik vond het geeg goed idee en wilde meer zien van de wereld. Ik heb gesolliciteerd bij een grote verzekeraar en ben daar in de buitendienst aan de gang gegaan. Verkopen ligt mij erg goed, dus binnen no-time stond ik in de top.
Nu, 1,5 jaar later, heb ik ook hier geen goed gevoel meer bij. Ik vind de baan niet echt integer. Het is een echt hit and run baan. Zoveel mogelijk omzet scoren en weer weg! Kwaliteit is ver te zoeken, alhoewel dat nu wel een vereiste wordt, maar dat is practisch onmogelijk.

Ik heb dus geen HBO diploma, wel aantoonbaar het niveau. Ik wil graag een baan waarbij ik de nodige verantwoordelijkheden heb. Het liefst wel sales en buitendienst, maar dan ook integer. De financiele dienstverlening vind ik leuk, maar het moet wel netjes blijven en dat is vaak lastig heb ik ervaren.

Ik merk nu met het solliciteren dat een HBO opleiding vaak vereist is. Die wil ik best gaan volgen, maar er moet wel brood op de plank komen. Ik heb samen met mijn vriendin een huisje gekocht en de hypotheek moet wel betaald worden.

Wat adviseren jullie mij? Uiteraard sta ik al op Monsterboard en doe ik er alles aan om te netwerken, maar zelfs in deze 'goede' markt valt het niet mee!

Ik ben benieuwd naar jullie advies!

Dank!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2007, 09:18
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: Twijfels twijfels twijfels....

Beste JM,

Misschien hier eens een kijkje nemen? http://www.studiebaan.nl/

groetjes,
Lina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2007, 11:00
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Twijfels twijfels twijfels....

De site die Lina noemt is van NCOI. Kijk ook eens bij NTI, LOI, de OU, de HAN en andere hogescholen, die hebben ook een deeltijdaanbod.

Op Carrièretijger hebben we een reeks artikelen over studeren naast een baan, je werkgever inschakelen en studeren in deeltijd.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juni 2007, 16:07
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Twijfels twijfels twijfels....

Doe zoals ik:
Knop om, sociaal leven op een dieptepunt en 3 avonden per week naar de hogeschool. als je alleen al naar de lessen gaat en je kunt het een beetje volgen heb je al een 4. Beetje studeren en klaar is kees. Maar wel volhouden. 3 of 4 jaar lang. Maar dan heb je wel je papiertje. Wat trouwens zeer gewaardeerd wordt in het bedrijfsleven. Werken en studeren = doorzettingsvermogen. Ga er voor...............
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon