Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juni 2011, 13:14
w0ut3r w0ut3r is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 14
w0ut3r is on a distinguished road
Standaard Salaris automonteur

Momenteel werk ik sinds kort met plezier in een autogarage.
Echter zit ik enorm te twijfelen of ik hier moet blijven of nog snel voordat de proeftijd voorbij is hier weg te gaan.
(Voor verdere uitleg, http://www.carrieretijger.nl/forum/s...7216#post27216)

Momenteel heb ik het goed naar mijn zin, maar ik probeer ook al een beetje vooruit te denken.

Ik heb namelijk al vaker gehoord dat automonteur niet goed verdient.

Momenteel heb ik ook niet zo een geweldig salaris, maar dat lijkt mij logisch.
Ik ben 18 jaar, ben net begonnen, begin in augustus / september aan een mbo 2 bbl opleiding die ook door de baas wordt betaald.

Ik verdien momenteel nog net geen 900 in de maand (bruto), dit lijkt mij nog geeneens zo gek aangezien het minimumloon voor een 18 jarige veel lager is.

Echter, hoe zal dit salaris zijn als ik 25 - 30 ben?

Het is de bedoeling dat ik dan mijn mbo4 papiertje binnen heb.
Zou dit salaris dan (veel) lager zijn dan andere mbo4 banen?

Ik heb mijn havo papiertje al binnen, ik zou dus ook het hbo kunnen gaan doen (wat ik al geprobeerd heb, maar ik vond het vrij pittig en wilde graag aan het werk).

Het verschil tussen het salaris als (mbo4) automonteur en een hbo baan is wel aardig wat neem ik aan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2011, 10:14
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Wat ik zo hier en daar lees heb je het wel gehad met 1600 euro netto, ook natuurlijk afhankelijk hoe je doorgroeit binnen een bedrijf.
En dat is natuurlijk ook een probleem omdat bij veel bedrijven de leidinggevenden niet zo heel vaak van baan wisselen in de garages.

In vergelijking met andere mbo4 opleidingen zal het iets lager zijn maar dat komt omdat het ook afhankelijk is van de verantwoordelijkheid en of je leiding geeft aan een team.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2011, 16:14
w0ut3r w0ut3r is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 14
w0ut3r is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cealis Bekijk bericht
Wat ik zo hier en daar lees heb je het wel gehad met 1600 euro netto, ook natuurlijk afhankelijk hoe je doorgroeit binnen een bedrijf.
En dat is natuurlijk ook een probleem omdat bij veel bedrijven de leidinggevenden niet zo heel vaak van baan wisselen in de garages.

In vergelijking met andere mbo4 opleidingen zal het iets lager zijn maar dat komt omdat het ook afhankelijk is van de verantwoordelijkheid en of je leiding geeft aan een team.
Dat is nou niet echt een gigantisch salaris nee

Ligt een starterssalaris na een hbo opleiding niet al hoger?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juni 2011, 10:00
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Ja dat ligt wel wat hoger.
Maar wil je nou deeltijd of voltijd doen?
Persoonlijk als je nog maar 18 bent zou ik voltijd doen want deeltijd is al pittig genoeg en als je ook nog elk weekend zin hebt om te gaan stappen en zo dan is deeltijd haast niet te doen op die leeftijd.

Bovendien is er geen werkgever die in een 18jarige direct geld wil investeren gezien je op die leeftijd nogal gauw van baan wilt switchen omdat je het niet leuk vindt.

Ook als een werkgever je opleiding wel betaald en je toch de verkeerde keuze hebt gemaakt zit je vaak weer met terugbetalen. Dit is iets wat je echt goed moet beseffen. In het eerste jaar is de uitval 35-45% omdat mensen de opleiding niet leuk, te zwaar of gewoon te weinig punten hebben gehaald. Je hebt dan als wel bijna 2000 euro aan collegegeld en boeken betaald en als je dan dus stopt moet je de werkgever dat wel terugbetalen.

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het eerste jaar in ieder geval in voltijd te doen. Je hebt na het eerste jaar een veel beter beeld of de opleiding je bevalt en aansluit bij je toekomstige beroep dat je wilt uitoefenen. Ook is de kans van slagen van de opleiding groter omdat je na de propedeuse iets minder druk achter je hebt zitten met het behalen van tentames en dergelijke.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salaris als leerling OK Deezjuh Salaris 2 8 april 2010 15:31
"Volledige werkweek" & salaris erik68 Sollicitatiegesprek 1 23 november 2009 14:52
onderhandelen salaris HELP Mandare Salaris 1 6 mei 2009 18:14
Solliciteren en salaris laura44 Salaris 5 8 augustus 2008 00:49
Wat is een passend salaris? sara30 Salaris 0 8 april 2007 12:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon