Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 augustus 2007, 15:56
shirleydianna shirleydianna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 4
shirleydianna is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie naar Secretaresse

Ik heb een hele leuke vacature gevonden, en heb een heel leuk telefoongesprek naar aanleiding daarvan gehad. Ik heb daaruit begrepen dat het erg belangrijk is om een houding te hebben om taken naar je toe te trekken, initiatief te tonen. Nu kan ik voorbeelden hierover geven, maar ik moet in het oog houden dat het een zakelijke en geen persoonlijke brief is. Kan iemand hier zijn oordeel over vellen, of het niet te persoonlijk of te uitgebreid is?

bij voorbaat dank,

Shirleydianna

Geachte heer x,
Ik vond de vacature van Secretaresse op jobtrack.nl. Na mijn telefonische gesprek met xx xx ben ik helemaal enthousiast over deze functie. Ik ben op zoek naar een afwisselende functie als secretaresse en uw vacature beloofd dat te zijn. Daarom wil ik graag solliciteren op deze functie.

Ik heb begrepen dat initiatief nemen erg gewaardeerd wordt bij u. Dan bent u bij mij aan het juiste adres. Door mijn houding heb ik verschillende taken naar mij toe weten te trekken. Zo worden er met bedrijfsevenementen foto’s gemaakt met de digitale camera. Vervolgens werden die gepubliceerd op Intranet. Dat is erg saai, en zegt erg weinig. Daarom heb ik van die foto’s een presentatie gemaakt, en dit naar de organisatie gestuurd. Dat beviel ze zeer goed, en sindsdien wordt er door mij een presentatie gemaakt voordat er iets van op Intranet komt.

Ook mijn secretariële ervaring heb ik te danken aan mijn houding. Doordat de secretaresse op een andere verdieping zat, en op mijn gang geen secretaresse aanwezig was, heb ik in de loop der tijd ondersteunende werkzaamheden op dit gebied gedaan.

Uw bedrijf spreekt mij bijzonder aan. Om een schakel te zijn in het rechtsproces spreekt mij bijzonder aan. Graag draag ik hieraan mijn steentje bij.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag licht ik mijn brief en Curriculum Vitae in een persoonlijk gesprek aan u toe.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 augustus 2007, 16:20
SNOOPY SNOOPY is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Berichten: 16
SNOOPY is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie naar Secretaresse

Hallo,

vind je motivatiebrief ok maar ik had enkele opmerkingen. Merk op dat ik geen expert ben in het schrijven van zulke brieven, maar dit viel me op.

- ben ik "helemaal" enthousiast => ik zou schrijven "zeer"
- en uw vacature "beloofd" dat te zijn => klinkt raar
- secretariële ervaring => is dat correct nederlands???

Ik hoop je geholpen te hebben
SNOOPY
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 augustus 2007, 16:39
shirleydianna shirleydianna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 4
shirleydianna is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie naar Secretaresse

dank je wel voor je commentaar SNOOPY. Ik gebruik die zinsnede "helemaal enthousiast" wel vaker. Inderdaad klinkt 'zeer enthousiast' beter.

ShirleyDianna
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 augustus 2007, 03:53
groenetara groenetara is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2007
Berichten: 3
groenetara is on a distinguished road
Red face Re: Sollicitatie naar Secretaresse

Hoi Meis,
ik vind de brief niet zo heel sterk. je gebruikt veel woorden om uit te leggen hoe dat ging met de fotosessies op het intranet. kan dat ook korter??

[QUOTE=shirleydianna;7120]
Ik ben op zoek naar een afwisselende functie als secretaresse en uw vacature beloofd dat te zijn.

er staat een taalfout in je brief: beloofd moet belooft zijn.

Uw bedrijf spreekt mij bijzonder aan. Om een schakel te zijn in het rechtsproces spreekt mij bijzonder aan. Graag draag ik hieraan mijn steentje bij.

misschien kun je andere woorden kiezen omdat je nu een deel van de zin herhaalt. Of je kunt het eerste stukje: "Uw bedrijf spreeekt mij byzonder aan" gewoon weglaten. in de zin erna geef je dezelfde boodschap maar dan met motivatie. sterke eindzin trouwens!
Veel succes,
groenetara
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 augustus 2007, 16:35
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie naar Secretaresse

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SNOOPY Bekijk bericht
Hallo,

vind je motivatiebrief ok maar ik had enkele opmerkingen. Merk op dat ik geen expert ben in het schrijven van zulke brieven, maar dit viel me op.

- ben ik "helemaal" enthousiast => ik zou schrijven "zeer"
- en uw vacature "beloofd" dat te zijn => klinkt raar
- secretariële ervaring => is dat correct nederlands???

Ik hoop je geholpen te hebben
SNOOPY
Hmm... niet alleen het woord beloofd!!! Eerst en vooral moet het belooft met een T zijn!!! Het spijt me vreselijk, maar jullie Nederlanders hebben echt vaak problemen met dt-spelling.
Succes ermee

Sophie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken? Joyce Sollicitatiebrief en cv 3 15 september 2008 16:01
Open sollicitatie secretaresse ziekenhuis Ingrid180 Sollicitatiebrief en cv 2 16 april 2007 11:30
Sollicitatie naar verkoopster smant Sollicitatiebrief en cv 7 15 februari 2007 15:03
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09
Open sollicitatie secretaresse en/of p&o-medewerkster Marlies Sollicitatiebrief en cv 1 6 augustus 2006 17:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon