Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 januari 2011, 09:56
michiel michiel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2011
Berichten: 6
michiel is on a distinguished road
Standaard Moeilijke keuze tussen twee banen...

Dag,

Gisteren heb ik een leuk sollicitatiegesprek gehad bij een bedrijf. Het was voor mij een uitdagende functie en het gesprek ging mijn inziens goed. Nu werd ik tijdens het gesprek al gebeld op mijn mobiele telefoon (stond op stil en natuurlijk nam ik niet op). Na het gesprek belde ik terug en ik kreeg een andere potentiele werkgever aan de lijn. Deze bood mij per direct een baan aan en gezien de noodzaak hebben ze liever dat ik per vandaag begin dan morgen. (deze werkgever kende mij al, ik heb al diverse projecten voor ze gedaan).
Nu is ook die baan erg interessant. Ik moet vandaag een keuze maken en daarom wil ik een mail sturen of bellen naar de andere potentiele werkgever, zij willen mij wellicht uitnodigen voor een tweede gesprek wat pas volgende week is. Ik kan hier op wachten maar dan laat ik die andere baan schieten voor een nog onzekere baan. Is het raar om die werkgever (die me dus wellicht uitnodigt voor een tweede gesprek) op de hoogte te brengen van de huidige situatie waarin ik verkeer en daarbij alvast vragen te stellen aan ze als salarisindicatie en contractsduur? Dit omdat dit doorgaans niet erg netjes is om net na je eerste gesprek te doen. Toch kan ik alleen op die manier een juiste keuze maken...

Ik hoop dat er snel reacties komen omdat ik over enkele uren toch echt moet aangeven of ik die andere baan aanneem of niet...

Dank je wel alvast!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 januari 2011, 15:47
beike beike is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2011
Berichten: 15
beike is on a distinguished road
Standaard

pffffff, wat een luxe probleem
Tsja, ik zou denk ik voor de zekere baan gaan en dus voor degene die je nou meteen aan het werk kan helpen. Maar dat is echt een kwestie van welke keuze je wilt maken.

Mischien is het wel handig om dit gewoon als een open vraag neer te leggen bij de werkgever met wie je een gesprek had neer te leggen. Maar probeer het dan wel zo te doen dat je niet de indruk wekt dat je naar de hoogst biedende wilt gaan, ik persoonlijk zou daar als werkgever namelijk zeer allergisch op reageren.

ik wens je veel wijsheid
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 januari 2011, 15:57
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Ik zou zeker contact opnemen met de werkgever die je op gesprek heeft gehad. Laat ze weten dat je een aanbod hebt gehad, en dat je snel een beslissing moet nemen. Uiteraard moet je laten doorschemeren dat je graag bij ze aan het werk wil.

Als je het goed aanpakt, dan biedt ook deze werkgever een baan aan. Doet hij/zij dit niet, dan zou ik simpelweg de andere baan aannemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 januari 2011, 16:42
michiel michiel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2011
Berichten: 6
michiel is on a distinguished road
Standaard

Shit, ik probeer al de hele dag de juiste persoon te pakken te krijgen bij het bedrijf wat ik op de hoogte wil brengen. Zij is echter onbereikbaar vandaag... Wat nu!? Ik neig enorm om dan maar de andere baan aan te nemen en het risico maar te nemen. Overigens is het project waar ik direct kan beginnen maar van korte duur de andere baan is heeft een wat stabielere periode in het vooruitzicht. Maakt het dus ook weer moeilijker...
Ik probeer bij de andere werkgever nog wel te rekken maar dan is er de kans dat zij een ander aannemen.. Sjonge wat een rot situatie, zo heb je niets en dan zit je in dit pakket. Heb ik straks wellicht nog niets, alleen een hoop stress gehad ...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 januari 2011, 16:47
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Hoe lang duurt de "korte" baan?

En moet je bij de andere baan direct beginnen? Of zou je daar eventueel kunnen beginnen als de "korte" baan stopt. Dus dat je ze achter elkaar kunt nemen.

Dus alvast beginnen bij de "korte" baan en dan afwachten hoe het bij de sollicitatie gaat. Gaat dit goed en willen ze je daar hebben, dan kun je gaan onderhandelen over wanneer je begint.

Kun je hier iets mee?

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 januari 2011, 16:54
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

En probeer je de persoon van de "korte" baan op de hoogte te stellen? Kun je haar ook sms-en of mailen?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 januari 2011, 17:00
michiel michiel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2011
Berichten: 6
michiel is on a distinguished road
Standaard

De korte baan duurt vier maanden,ik ben bang dat dat te lang is om te rekken bij de andere werkgever aangezien het een functie betreft die ze snel opgevuld zien. Het is vooral vervelend dat ik ze niet te pakken krijg bij de lange baan. Ik vind het ook zo stalkerig om ze maar te blijven bellen. Ik heb inmiddels gemaild, gebeld en voicemail ingesproken. Als ik blijf bellen dan ben ik bang dat ze denken van wat dit voor een stalker is...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 januari 2011, 17:31
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ik snap het. Dan heb je daar alles aan gedaan.

Wacht dan tot morgen en neem dan een beslissing, of moet je het vandaag nog laten weten?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 januari 2011, 17:36
michiel michiel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2011
Berichten: 6
michiel is on a distinguished road
Standaard

Het kortlopende project moet ik vandaag laten weten. Ik probeer het nog tot morgen uitgesteld te krijgen..
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 januari 2011, 17:46
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Succes! Ik hoop voor je, dat ze dit willen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Ben ik verzekerd in de periode tussen twee banen? Eva Je rechten en plichten als werknemer 2 9 november 2009 22:42
Kiezen tussen twee banen - rechten en plichten ejdb Loopbaanvragen 2 7 november 2009 00:49
Keuze tussen twee banen claudia1980 Loopbaanvragen 6 6 juli 2009 21:53
Keuze maken tussen twee werkgevers Jayjay Loopbaanvragen 3 29 mei 2009 17:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon