Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 november 2006, 13:15
nadiasja nadiasja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 2
nadiasja is on a distinguished road
Standaard sollicitatiestress

Hallo,

Ik ben nu al een tijdje aan het solliciteren, maar het wil niet lukken. Zit nu vol met vragen: 1- Mijn CV is al door meerdere mensen bekeken en aangepast nu blijkt dat het toch 3 A4-tjes lang is. Is dit te lang? Ik wil namelijk zoveel mogelijk vermelden zodat mijn ervaring aansluit op de vacature.

2- Sollicitatiebrief? Moet dit nou kort en bondig zijn of uitgebreid. Ik wil mijn brief zo motiverend mogelijk maken, maar loop steeds vast. Vooral het stuk waarin je positieve punten moet vermelden. Hoe kan ik dus zo goed mogelijk vermelden zonder arrogant over te komen.

Heeft iemand handige tips voor mij???

Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 november 2006, 13:20
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiestressssssss

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadiasja Bekijk bericht
1- Mijn CV is al door meerdere mensen bekeken en aangepast nu blijkt dat het toch 3 A4-tjes lang is. Is dit te lang? Ik wil namelijk zoveel mogelijk vermelden zodat mijn ervaring aansluit op de vacature.
Dat laatste is goed, maar dat doe je door per sollicitatie de belangrijke informatie eruit te halen en de onbelangrijke informatie weg te laten. Je hebt met al die mensen waarschijnlijk een moeder-cv gemaakt.

Citaat:
2- Sollicitatiebrief? Moet dit nou kort en bondig zijn of uitgebreid. Ik wil mijn brief zo motiverend mogelijk maken, maar loop steeds vast. Vooral het stuk waarin je positieve punten moet vermelden. Hoe kan ik dus zo goed mogelijk vermelden zonder arrogant over te komen.
Lees ons artikel "Motivatie en ambitie overbrengen", anonimiseer je brief en plaats hem in dit forum voor commentaar.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 november 2006, 22:06
HERT HERT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 21
HERT is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiestressssssss

3 blaadjes CV is best veel,

let op lekker veel lege ruimte en maak het qua layout zo aantrekkelijk mogelijk he te lezen. Als je ook nog een klein lettertype gebruikt, dan pers je wel erg veel informatie door bij die ander.

Overigens, kan je geen ervaring weglaten als de functies en/of werkterrein anders is?
Bekijk per functie of de lezer dit relevant zal vinden of niet en schrap het een en ander.
Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 november 2006, 13:30
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: sollicitatiestressssssss

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadiasja Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje aan het solliciteren, maar het wil niet lukken. Zit nu vol met vragen: 1- Mijn CV is al door meerdere mensen bekeken en aangepast nu blijkt dat het toch 3 A4-tjes lang is. Is dit te lang? Ik wil namelijk zoveel mogelijk vermelden zodat mijn ervaring aansluit op de vacature.

2- Sollicitatiebrief? Moet dit nou kort en bondig zijn of uitgebreid. Ik wil mijn brief zo motiverend mogelijk maken, maar loop steeds vast. Vooral het stuk waarin je positieve punten moet vermelden. Hoe kan ik dus zo goed mogelijk vermelden zonder arrogant over te komen.

Heeft iemand handige tips voor mij???

Nee 3-A4tjes is niet zo echt veel maar je moet blijven proberen.
En het soliccitatie brief moet volgens het bedrijf, en daarmee bedoel ik dat je bondig wat je op die bedrijf wilt doen en dan jou goede punten aan vermelden
en zo zou het zeker lukken en nooit hooploos zijn.
groetjes
mo
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon