Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 maart 2007, 16:14
Lilian33 Lilian33 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5
Lilian33 is on a distinguished road
Standaard Solliciteren zonder ervaring

Ik heb een administratieve functie gezien waarin geen ervaring wordt geeist en waarvan ik denk dat ik het aan zou kunnen.
Ik heb geen ervaring maar mag van mijn werkgever in het kader van re-intergratie wel een opleiding volgen. Ik heb een lichamelijke beperking opgelopen maar die is niet hinderlijk voor de functie. Ik wil dit niet aangeven in de brief, maar wel dat ik evt een opleiding krijg van mijn huidige wergever (verstandig??). Verder is de functie in een transportbedrijf en ik heb wel goede ervaringen in een magazijn.
Ik ben al de hele middag bezig met de kern van de brief maar kom er niet uit...

Help !

(Verder weet ik wel dat er niet zoveel ik in moet staan zoals in dit stukje)


Alvast bedankt !
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 maart 2007, 18:01
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren zonder ervaring

Hoi Lilian,

Het is niet de bedoeling dat wij de brief voor jou gaan schrijven want dan val je meteen door de mand bij de nieuwe werkgever. Waar ik je wel mee kan helpen is het volgende.

Maak een indeling van je brief in hoofdlijnen.

Aanhef/waar je de vacature gevonden hebt/ waarom het bedrijf/waarom jij/waarom jij én het bedrif/afsluiting/
(zoek op deze sit het AIDA-model even op)

Daarna zet je per alinea steekwoorden welke je zeker wilt vermelden. Maak er dan goed lopende zinnen van en zet je brief hier op de site. Dan krijg je opbouwende kritiek en pas je je brief aan. En voilá, daar is een mooie brief die je zelf gemaakt hebt in je eigen bewoording en de dingen erin die je graag wilt vertellen.

Ik wacht af en laat even wetan als je brief er staat.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 maart 2007, 18:24
Lilian33 Lilian33 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5
Lilian33 is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren zonder ervaring

Bedankt Rens,

Ik heb voorbeelden van het cwi over indeling etc. Die steekwoorden
daar kan ik wat mee ! Ik ga meteen aan de slag!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 maart 2007, 20:25
Lilian33 Lilian33 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5
Lilian33 is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren zonder ervaring

Naam bedrijf
T.a.v. naam persoon
adres
postcode plaats

Betreft: vacature assistent administratie.

Bergen, 29 maart 2007


Geachte heer/mevrouw,


Afgelopen woensdag 28 maart las ik uw advertentie in de (naam krant) waarin u aangeeft op zoek te zijn naar kandidaten voor de functie assistent administratie.
De omschrijving van het werk en het bedrijf spraken mij zeer aan.



Bij mijn huidige werkgever heb ik enkele malen in een administratieve functie gewerkt op het magazijn.
Het werk betrof o.a. het uitzoeken en archiveren van vrachtbrieven en orders in en uitboeken via het ERP systeem.
Ik vond dit werk zo leuk dat ik graag mijn carriere in de administratie afdeling logistiek wil continueren.
Uw advertentie sprong mij dan mij dan meteen in het oog en ook de mogenlijkheid om door te groeien sprak mij zeer aan.
Momenteel ben ik op zoek naar de juiste opleiding bij dit vak.


Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en mijn sollicitatiebrief willen toelichten.



Met vriendelijke groet,


Lilian 33
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 maart 2007, 23:43
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren zonder ervaring

Hey Lilian,

Ik zal tussen ( ) zetten wat ik denk, ok?

Nu ik het zo teruglees heb ik wel veel zitten strepen en toevoegen. Zoek eens op deze site naar het AIDA model, daaraan kun je je brief spiegelen.

Succes met schrijven want het blijft een moeilijke opgave.

Groet,
Rens




Naam bedrijf
T.a.v. naam persoon
adres
postcode plaats

Betreft: vacature assistent administratie. (administrtaief assistent, kan ook)

Bergen, 29 maart 2007


Geachte heer/mevrouw, (achterhaal de naam van de persoon waar je naartoe schrijft)


Afgelopen (Vorige week)woensdag 28 maart las ik uw advertentie in de (naam krant) waarin u aangeeft op zoek te zijn naar kandidaten voor de functie assistent administratie.
De omschrijving van het werk (in combinatie met uw bedrijf)en het bedrijf spraken mij zeer aan.

(Hier zet je jouw reden van solliciteren. Het mooiste is om meteen iets te zeggen dat je dit het allermooiste bedrijf vindt om voor te werken, want dat doet niemand)
(De reden van mijn sollicitatie zal ik kort toelichten. Bij mijn huidige werkgever heb ik al eens mogen snuffelen aan de administratieve kant van het werk. Deze ervaring beviel me zo goed dat ik nu deze sprong wil maken. De combinatie van uw vacature in een aantrekkelijk bedrijf en mijn toekomstbeeld maakte de beslissing niet moeilijk om te solliciteren naar deze functie.)

(Een beetje historie)
Bij mijn huidige werkgever heb ik enkele malen in een administratieve functie gewerkt op het magazijn. (De administratieve ervaring die ik heb opgedaan had betrekking op het correct verwerken van orders en vrachtbrieven. Op deze manier ben ik wegwijs geworden in het softwarepakket ERP wat voor uw vacature een goede aanvulling is)

Hier schrijf je waarom je de functie zo graag wilt)
(De functie die u aanbiedt is het verlengstuk van het werk wat ik momenteel uitvoer. Daarom spreekt deze functie mij zo aan omdat ik in deze functie de uitdaging zie om weer een stapje verder binnen het verwerkingsproces te komen.)Het werk betrof o.a. het uitzoeken en archiveren van vrachtbrieven en orders in en uitboeken via het ERP systeem.
Ik vond dit werk zo leuk dat ik graag mijn carriere in de administratie afdeling logistiek wil continueren.
(hier komt je kennis welke je nodig hebt om deze vacature te vervullen)

(Zoals u in deze brief kunt lezen kan ik omgaan met ERP software. Tevens ben ik op zoek naar de juiste opleiding op administratief gebied om op deze manier mijn kennis snel uit te bouwen.)
Uw advertentie sprong mij dan mij dan meteen in het oog en ook de mogenlijkheid (zonder n) om door te groeien sprak mij zeer aan.
Momenteel ben ik op zoek naar de juiste opleiding bij dit vak.

(afsluiting)
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en mijn sollicitatiebrief willen toelichten.
(Ik ga ervan uit dat deze sollicitatiebrief met curriculum vitae een goede eerste indruk heeft gegeven. Graag wil ik mijn sollicitatie mondeling komen toelichten in een persoonlijk gesprek.)


Met vriendelijke groet,


Lilian 33[/QUOTE]
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief programmeur Brigitte Sollicitatiebrief en cv 5 28 december 2006 18:43
Afwijzing maar advies solliciteren andere functie Sayangki Sollicitatiebrief en cv 4 9 november 2006 00:16
Lastig. Sollicitatiebrief publiciteitsmedewerker zonder ervaring Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 2 november 2006 22:10
Is persoonlijke ervaring ook relevant? star Alle andere carrièreonderwerpen 3 2 november 2006 21:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon