Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 mei 2012, 16:43
Loerie Loerie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2012
Berichten: 2
Loerie is on a distinguished road
Exclamation Afgewezen na sollicitatiegesprek, wil de baan toch graag

Hallo allemaal,

Maandag heb ik een sollicitatiegesprek gehad voor de functie van begeleider op een NIEUWE woongroep met cliënten met een verstandelijke en lichamelijke beperking. Denk aan Sociaal-emotioneel tussen 1-6 jaar.

Het was voor mijn idee een vreemd gesprek, bestaande uit 2 delen!
Het eerste deel was met de clustermanager en 3 ouders van cliënten.
En het tweede deel was met seniorcliëntbegeleider en 1 cliënt. (Het zouden eigenlijk meerdere cliënten zijn, stond er geschreven in de brief die ik heb mogen ontvangen)

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik ben afgewezen. (Balen!)
De reden hiervan was dat er geen klik was tussen mij en de cliënt(en) aldus de clustermanager. Volgens de clustermanager waren de ouders wel erg enthousiast over mij. Ik was een beetje overrompeld door het telefoongesprek vandaag, maar nu een paar uurtjes later begin ik steeds meer na te denken over het gesprek.
Ik heb zelf helemaal geen gevoel gehad dat het niet zou klikken tussen mij en die éné cliënt.
Tevens vind ik het vreemd dat de beoordeling van 1 cliënt zo zwaar weegt. (er komen namelijk 16 cliënten te wonen!)
Het klinkt misschien arrogant, maar ik weet gewoon dat ik over de kwaliteiten beschik om deze functie te vervullen.

Wat kan ik doen in deze situatie? Ik wil de baan namelijk héél graag!
En ik vind het eigenlijk gewoon belachelijk dat 1 cliënt mag kiezen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2012, 17:07
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Ik zou in jouw geval zeker bellen om toelichting te vragen en hem dit wat jij nu schrijft uit te leggen. Je hebt niets te verliezen. Hoogstwaarschijnlijk zal de clustermanager niet van gedachten veranderen, maar laat jij nou net die ene uitzondering op de regel zijn. Gezien jouw verontwaardiging kun je dit volgens mij alleen afsluiten als je er alles aan gedaan hebt wat redelijkerwijs mogelijk is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 mei 2012, 17:30
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Blijkbaar vindt men de mening van ouders en cliënten zo belangrijk dat ze de doorslag geven. Je bent in dit geval niet afgewezen op je kwaliteiten, maar op het ontbreken van een band met de cliënt als ik het goed begrijp. Een band met anderen heb je of heb je niet. Dat weet je eigenlijk al in de eerste seconden dat je elkaar ziet. Je kunt er verder helemaal niets aan doen als die band er niet is. Het is tevens de vraag gezien de doelgroep of je dan wel de juiste persoon op deze plek bent? Misschien was dat juist de bedoeling om uit te vinden?

Zoals Catbert zegt: toelichting vragen en uitleggen wat je voelt. Reken maar nergens meer op gezien de afwijzing, maar dan kun je het voor jezelf afsluiten en voor de volgende sollicitatie gaan.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 mei 2012, 17:55
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Pech gehad: op naar de volgende sollicitatie! Niet te lang bij stilstaan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 mei 2012, 19:00
Loerie Loerie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2012
Berichten: 2
Loerie is on a distinguished road
Standaard

Thanks voor jullie reacties!
Ik ging er ook niet vanuit dat ik nog wat kon veranderen aan de uitslag.
Wil alleen wel mededelen aan de clustermanager wat mijn idee erover is geweest.
Mijn vraag was of dit handig is om te doen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 mei 2012, 20:36
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou niet meer in contact treden: daar schiet niemand iets mee op.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 mei 2012, 21:08
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Zoals iedereen al aangeeft zal de beslissing zo goed als zeker niet veranderen. Ik vind het wel verstandig om even te bellen en de sollicitatie na te bespreken zodat je niet met rancune blijft zitten.

Wat zou kunnen gebeuren is dat de gegunde kandidaat in de praktijk niet de meest geschikte is zodat ze afscheid van elkaar nemen en jou vervolgens bellen om nog eens te komen praten.

Let wel op tijden sdit gesprek, je bent gefrustreerd, maar laat een nette indruk achter. Vaak kom je elkaar vroeg of laat toch ergens tegen!

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wil leren ivm andere baan, weet niet wat, loopbaanadvies te duur Endeka Loopbaanvragen 2 4 maart 2010 08:35
Afgewezen bij 2e sollicitatiegesprek, nu toch weer solliciteren? Blanchimont Sollicitatiegesprek 1 18 januari 2010 11:01
32 en vind maar niet de baan die ik wil edwin nieuwenhuis Loopbaanvragen 9 6 oktober 2009 20:14
Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer Verwijderd account Loopbaanvragen 2 2 oktober 2008 10:21
Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan Cherokee Loopbaanvragen 12 27 juli 2008 16:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon