Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 mei 2008, 08:04
Femke Femke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 1
Femke is on a distinguished road
Red face Welke cursus/opleiding doen?

Hoi,

Ik ben 35, van mijn 19e tot 22e heb ik in Duitsland een studie economie gedaan aan een BA (zit ergens tussen HBO en universiteit denk ik). Beroepsbegeleidend heb ik later nog een universitaire studie pedagogiek gedaan, dat ging me gemakkelijk af. Heb de studie echter niet afgemaakt omdat ik toen ging emigreren. De stof was makkelijk, mijn thuis is echter meer de comm. wereld. Via het werk in Duitsland nog diverse verkooptraininingen, leiding geven, en een NLP practitioner opleiding. Sinds mijn 30e leef ik in Nederland en heb na de taal eindelijk voldoende geleerd te hebben nu een fantastisch leuke baan als coordinator binnendienst. Twee jaar terug heb ik trouwens voor de volksuniversiteir Duitse les gegeven en soms doe ik kleinere vertalingen.

En na deze lange intro komt het. Ik heb zin om weer wat te gaan doen qua leren maar weet niet wat. Lijkt me wel een leuk idee als ik er ook wat mee kan gezien mijn carriere.

Gisteren had ik een super functioneringsgesprek waarin de directeur aangaf dat hij me een kei in organiseren en nauwkeurig werken vindt. Hij ziet me binnenkort wel als teamleider en op langere termijn als projectleider, in ieder geval in een lijnfunctie. Hij gaf aan een cursus, opleiding, studie wel te willen bekostigen en ook studieverlof behoort tot de mogelijkheden.

Maar wat ga ik doen?

Zelf vind ik communicatie erg interessant. Ik heb wat gebrainstormed en ben er uit dat ik voor een gedeelte altijd werk met een vaste structuur zou willen doen. Misschien daarnaast projectmatig werk of cursussen geven.

Ik zat al te kijken bij een studie MER, maar weet niet of die iet domweg te duur is en weet ook niet of dat niet te pittig is.

Ik ben namelijk alleen opvoedende moeder en zou de studie/opleiding/cursus beroepsbegeleidend als thuisstudie moeten doen.

Sorry voor dit ongestructureerde verhaal, maar misschien dat iemand hier nog een idee heeft welke kant ik op zou kunnen gaan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 mei 2008, 20:13
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Welke cursus/opleiding doen?

Zou MER niet juist te makkelijk zijn, omdat je al een economie-opleiding gedaan hebt? Als je daar voor zou kiezen, kun je ongetwijfeld wel vrijstellingen regelen op basis van eerder verworven competenties en je eerdere opleiding.

Misschien is een NIMA-cursus iets voor je? Die zijn er op verschillende niveaus en op verschillende gebieden (met name communicatie en marketing). Je kunt cursussen volgen bij diverse aanbieders, maar je kunt je ook op het examen voorbereiden d.m.v. zelfstudie.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 mei 2008, 14:13
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke cursus/opleiding doen?

Zet eerst je doelstellingen op papier in overleg met je manager. Vervolgens ga je uitzoeken hoe je deze doelstellingen kunt bereiken. Dat lijkt me de beste methode.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Welke mbo-vooropleiding voor hbo-psychologie? tijgerinn Opleiding kiezen en volgen 4 2 mei 2008 17:56
wat zou ik met mijn intersses en kwaliteiten het beste kunnen gaan doen brenda korsten Loopbaanvragen 13 24 april 2008 14:15
Welke studie HBO? Rosina Opleiding kiezen en volgen 1 2 maart 2008 23:11
Graag inhoudelijke inspiratie; 3de alinea kan ik niet kiezen welke zin het beste is!? Petra Visboer Sollicitatiebrief en cv 0 5 augustus 2006 18:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon